אבימלך (כתר מלכות): הבדלים בין גרסאות בדף

מ
מ (החלפת טקסט – " " ב־" ")
שורה 8: שורה 8:


==לפני אבימלך==
==לפני אבימלך==
על ידי העבודה ב[[אתהפכא]] [[סטרא אחרא]] {{מונחון|ממרירו למתקא|- ממר למתוק, כלומר, ממרות הקליפה למתיקות הקדושה}}, באים לבחינה "לפני אבימלך".
על ידי העבודה ב[[אתהפכא]] [[סטרא אחרא]] {{מונחון|ממרירו למתקא|- ממר למתוק, כלומר, ממרות הקליפה למתיקות הקדושה}}, באים לבחינה הנקראת "לפני אבימלך".


וזהו מה שכתוב בתהלים: "[[לדוד בשנותו את טעמו לפני אבימלך ויגרשהו וילך]]". "בשנותו את טעמו" - שהעבודה בבחינת [[אתהפכא]], היא על ידי "לפני אבימלך", כי אבי-מלך הוא המקיפים של המלכות - כתר. ו"לפני אבימלך", הוא הדרגה שלמעלה מהמקיפים - בחינת [[אור הקו]] עצמו שנמשך מ[[אור אין סוף]], שממנו נמשכים המקיפים והפנימיים, בבחינת מלכות ד[[אין סוף]].
דבר זה רמוז בפרק ל"ד ב[[תהלים]]: "[[לדוד בשנותו את טעמו לפני אבימלך ויגרשהו וילך]]". "בשנותו את טעמו" - שהעבודה בבחינת [[אתהפכא]]. עבודה זאת נעשית על ידי "לפני אבימלך" - הדרגה שלמעלה מהמקיפים. כלומר, על ידי בחינת [[אור הקו]] שנמשך מ[[אור אין סוף]]{{הערה|בחינת מלכות ד[[אין סוף]]}}.


אבל מכל מקום, ראשית העבודה היא "ויגרשהו וילך" - בחינת [[אתכפיא]] וגירוש הרע מלבו, ועל ידי זה מעוררים רצון ה' למלוך עלינו ולהחיותנו.
עם זאת, דרגה זו אינה נמשכת מאליה, ויש להקדים לה את העבודה של "ויגרשהו וילך" - [[אתכפיא]] וגירוש הרע, ועל ידי זה מעוררים רצון ה' למלוך עלינו ולהחיותנו.


{{סגל}}
{{סגל}}
182

עריכות