הבדלים בין גרסאות בדף "קץ הגלות"

מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
שורה 4: שורה 4:
 
קץ הגלות נזכר בספר דניאל<REF>פרק יב פסוק יב.</REF> ישנה מחלוקת בראשונים מהו זמן הקץ בפירוש הפסוק. אך כל הזמנים המצוינים שם כבר עברו.
 
קץ הגלות נזכר בספר דניאל<REF>פרק יב פסוק יב.</REF> ישנה מחלוקת בראשונים מהו זמן הקץ בפירוש הפסוק. אך כל הזמנים המצוינים שם כבר עברו.
  
== העבודה ב[[עקבתא דמשיחא]] ==
+
== העבודה בעקבתא דמשיחא ==
  
הרבי<REF>[http://chabadlibrary.org/books/default.aspx?furl=/admur/tm/9/13/123&search=%D7%A9%D7%91%D7%A2%D7%94+%D7%A2%D7%A9%D7%A8+%D7%91%D7%AA%D7%9E%D7%95%D7%96 תורת מנחם]</REF> כותב: כלו כל הקיצין", כולל גם הקיצין של גדולי ישראל בדורות האחרונים, כמו ה"קץ" של הצמח-צדק על שנת תר"ח, ה"קץ" של כ"ק אדמו"ר (מהורש) נ"ע על שנת תרס"ו, וה"קץ" של כ"ק מו"ח אדמו"ר על שנת תש"ג, כדאיתא ב"הקריאה והקדושה", ואומרים גם בשם כ"ק מו"ח אדמו"ר גם על השנים תש"א ותש"ד – הרי כבר כלו גם הקיצין הללו,
+
הרבי<REF>[http://chabadlibrary.org/books/default.aspx?furl=/admur/tm/9/13/123&search=%D7%A9%D7%91%D7%A2%D7%94+%D7%A2%D7%A9%D7%A8+%D7%91%D7%AA%D7%9E%D7%95%D7%96 תורת מנחם]</REF> כותב: כלו כל הקיצין", כולל גם הקיצין של גדולי ישראל בדורות האחרונים, כמו ה"קץ" של [[הצמח צדק]] על שנת תר"ח, ה"קץ" של כ"ק [[אדמו"ר הרש]] נ"ע על שנת תרס"ו, וה"קץ" של [[אדמו"ר הריי"צ|כ"ק מו"ח אדמו"ר]] על שנת [[תש"ג]],<REF> כדאיתא ב"[[הקריאה והקדושה]]".</REF> ואומרים גם בשם כ"ק מו"ח אדמו"ר גם על השנים [[תש"א]] ו[[תש]] – הרי כבר כלו גם הקיצין הללו,
  
 
ומה שאמרו ש"אין הדבר תלוי אלא בתשובה" – הרי גם ענין התשובה נעשה כבר, וכדברי כ"ק מו"ח אדמו"ר (גם בשם הגאון הרגצ'ובי) שאנחה של יהודי ("אַ אידישער קרעכץ") היא תשובה עילאה, וא"כ, הרי זה כבר הזמן דביאת המשיח.
 
ומה שאמרו ש"אין הדבר תלוי אלא בתשובה" – הרי גם ענין התשובה נעשה כבר, וכדברי כ"ק מו"ח אדמו"ר (גם בשם הגאון הרגצ'ובי) שאנחה של יהודי ("אַ אידישער קרעכץ") היא תשובה עילאה, וא"כ, הרי זה כבר הזמן דביאת המשיח.
  
כל הענינים נשלמו כבר בדורות שלפנינו, ולנו נשארה רק העבודה דבחי' עקביים, וגם עבודה זו נעשתה כבר, ונשאר רק דבר קטן ("אַ קליינעקייט"), וכשישלימו זאת – תבוא הגאולה השלימה.  
+
כל הענינים נשלמו כבר בדורות שלפנינו, ולנו נשארה רק העבודה דבחינת עקביים, וגם עבודה זו נעשתה כבר, ונשאר רק דבר קטן ("אַ קליינעקייט"), וכשישלימו זאת – תבוא הגאולה השלימה.  
  
יש להוסיף, שאף שהעבודה עתה היא בבחי' עקב בלבד, הרי נוסף לכך שבזה תלוי' שלימות העבודה של כל הדורות, צריך לידע שיש מעלה מיוחדת בעבודה שבבחי' עקב דעקב דוקא. וכידוע שעיקר המעלה היא לא ביחוד או"א, אלא ביחוד זו"ן דוקא.
+
יש להוסיף, שאף שהעבודה עתה היא בבחינת עקב בלבד, הרי נוסף לכך שבזה תלוי' שלימות העבודה של כל הדורות, צריך לידע שיש מעלה מיוחדת בעבודה שבבחי' עקב דעקב דוקא. וכידוע שעיקר המעלה היא לא ביחוד [[אבא|או"א]], אלא ביחוד זו"ן דוקא.
  
 
== פסק להבאת משיח ==
 
== פסק להבאת משיח ==
  
[[הרבי]] פנה אל רבנים רבים בתביעה לכתוב פסק ש[[משיח]] כבר צריך לבוא. כן פנה לרבנים [[מרדכי צמח אליהו]], והרב שפירא, (שהסכימו).  
+
[[הרבי]] פנה אל [[רב|רבנים]] רבים בתביעה לכתוב פסק ש[[משיח]] כבר צריך לבוא. כן פנה לרבנים [[מרדכי צמח אליהו]], והרב שפירא, (שהסכימו).  
  
 
כשפנה הרבי אל הגאון האדיר רבי [[משה שטרן]] זצ"ל, שיכתוב פסק אל ביאת משיח, ורבי משה לא השיב התשובה ברורה, אמר לו הרבי בכאב: הרי כלו כל הקיצין! פסוק שהמשיח יבוא!
 
כשפנה הרבי אל הגאון האדיר רבי [[משה שטרן]] זצ"ל, שיכתוב פסק אל ביאת משיח, ורבי משה לא השיב התשובה ברורה, אמר לו הרבי בכאב: הרי כלו כל הקיצין! פסוק שהמשיח יבוא!
 
{{הערות שוליים}}
 
{{הערות שוליים}}
 
[[קטגוריה:גאולה ומשיח]]
 
[[קטגוריה:גאולה ומשיח]]

גרסה מ־22:04, 16 במרץ 2010

ךלחי.png הערך נמצא בשלבי עבודה: כדי למנוע התנגשויות עריכה ועבודה כפולה אתם מתבקשים שלא לערוך ערך זה בטרם תוסר הודעה זו, אלא אם כן תיאמתם זאת עם מניחי התבנית.
אם הדף לא נערך במשך שבוע ניתן להסיר את התבנית ולערוך אותו, אך רצוי לתת קודם תזכורת בדף שיחת הכותבים.

קץ הגלות, הוא הזמן עליו נאמר "בעתה אחישנה", ודרשו חז"ל לא זכו - בעתה, (זמן הקץ), זכו אחישנה.

קץ הגלות נזכר בספר דניאל[1] ישנה מחלוקת בראשונים מהו זמן הקץ בפירוש הפסוק. אך כל הזמנים המצוינים שם כבר עברו.

העבודה בעקבתא דמשיחא

הרבי[2] כותב: כלו כל הקיצין", כולל גם הקיצין של גדולי ישראל בדורות האחרונים, כמו ה"קץ" של הצמח צדק על שנת תר"ח, ה"קץ" של כ"ק אדמו"ר הרש"ב נ"ע על שנת תרס"ו, וה"קץ" של כ"ק מו"ח אדמו"ר על שנת תש"ג,[3] ואומרים גם בשם כ"ק מו"ח אדמו"ר גם על השנים תש"א ותש"ד – הרי כבר כלו גם הקיצין הללו,

ומה שאמרו ש"אין הדבר תלוי אלא בתשובה" – הרי גם ענין התשובה נעשה כבר, וכדברי כ"ק מו"ח אדמו"ר (גם בשם הגאון הרגצ'ובי) שאנחה של יהודי ("אַ אידישער קרעכץ") היא תשובה עילאה, וא"כ, הרי זה כבר הזמן דביאת המשיח.

כל הענינים נשלמו כבר בדורות שלפנינו, ולנו נשארה רק העבודה דבחינת עקביים, וגם עבודה זו נעשתה כבר, ונשאר רק דבר קטן ("אַ קליינעקייט"), וכשישלימו זאת – תבוא הגאולה השלימה.

יש להוסיף, שאף שהעבודה עתה היא בבחינת עקב בלבד, הרי נוסף לכך שבזה תלוי' שלימות העבודה של כל הדורות, צריך לידע שיש מעלה מיוחדת בעבודה שבבחי' עקב דעקב דוקא. וכידוע שעיקר המעלה היא לא ביחוד או"א, אלא ביחוד זו"ן דוקא.

פסק להבאת משיח

הרבי פנה אל רבנים רבים בתביעה לכתוב פסק שמשיח כבר צריך לבוא. כן פנה לרבנים מרדכי צמח אליהו, והרב שפירא, (שהסכימו).

כשפנה הרבי אל הגאון האדיר רבי משה שטרן זצ"ל, שיכתוב פסק אל ביאת משיח, ורבי משה לא השיב התשובה ברורה, אמר לו הרבי בכאב: הרי כלו כל הקיצין! פסוק שהמשיח יבוא!

הערות שוליים

  1. פרק יב פסוק יב.
  2. תורת מנחם
  3. כדאיתא ב"הקריאה והקדושה".