אברהם יהושע העשיל מאפטא: הבדלים בין גרסאות בדף

אין תקציר עריכה
אין תקציר עריכה
אין תקציר עריכה
שורה 18: שורה 18:
למרות זאת, הצליחה עצתם של אנשי הבלייעל, ובפרט לאחר [[הסתלקות]] [[אדמו"ר הזקן]] שרר ריב קשה בין חסידי אפטא ל[[חסידי חב"ד]].
למרות זאת, הצליחה עצתם של אנשי הבלייעל, ובפרט לאחר [[הסתלקות]] [[אדמו"ר הזקן]] שרר ריב קשה בין חסידי אפטא ל[[חסידי חב"ד]].


הרבי אמר אודות ה"אוהבי ישראל" מאפטא: "בכלל ספריו אינם נזכרים בחסידות [חב"ד]. אחרים כן מובאים, כמו הרה"ק וכו' ר' נחום מטשערנאביל, שלא לדבר על דברי הרה"ק וכו' ר' לוי יצחק מנארדיטשוב, ועוד, אך מהנ"ל אין מביאים. לא שמעתי טעם לדבר, אך ייתכן שזהו מצד המחלוקת שהיתה לו עם אדמו"ר הזקן" (המלך במסיבו, חלק א, עמ' מז).
הרבי אמר אודות ה"אוהב ישראל" מאפטא: "בכלל ספריו אינם נזכרים בחסידות [חב"ד]. אחרים כן מובאים, כמו הרה"ק וכו' ר' נחום מטשערנאביל, שלא לדבר על דברי הרה"ק וכו' ר' לוי יצחק מנארדיטשוב, ועוד, אך מהנ"ל אין מביאים. לא שמעתי טעם לדבר, אך ייתכן שזהו מצד המחלוקת שהיתה לו עם אדמו"ר הזקן" (המלך במסיבו, חלק א, עמ' מז).
   
   
כאשר החסיד רבי [[יצחק משה מיאסי]] חזר [[חסידות]] בבית מדרשו מבלי שידע שזהו בית מדרשו, הוא הקפיד מאוד, מפני שסבר שאין לומר דברי חסידות ברבים, וקיללו שלא יוציא את שנתו. כאשר רבי משה יצחק חזר ל[[אדמו"ר האמצעי]] וסיפר על הקללה ש'זכה' לה בשוגג, ניחמו ה[[אדמו"ר האמצעי]] ובירכו שיאריך ימים יותר מבניו של הרב מאפטא, וכך אכן היה.{{הערה|1= [[אוצר סיפורי חב"ד]] חלק ט"ז עמ' 63.}}.
כאשר החסיד רבי [[יצחק משה מיאסי]] חזר [[חסידות]] בבית מדרשו מבלי שידע שזהו בית מדרשו, הוא הקפיד מאוד, מפני שסבר שאין לומר דברי חסידות ברבים, וקיללו שלא יוציא את שנתו. כאשר רבי משה יצחק חזר ל[[אדמו"ר האמצעי]] וסיפר על הקללה ש'זכה' לה בשוגג, ניחמו ה[[אדמו"ר האמצעי]] ובירכו שיאריך ימים יותר מבניו של הרב מאפטא, וכך אכן היה.{{הערה|1= [[אוצר סיפורי חב"ד]] חלק ט"ז עמ' 63.}}.
{{הערות שוליים}}
{{הערות שוליים}}
[[קטגוריה:אדמו"רי אפטא]]
[[קטגוריה:אדמו"רי אפטא]]
משתמש אלמוני