שיחה:ועד תלמידי התמימים: הבדלים בין גרסאות בדף

אין תקציר עריכה
אין תקציר עריכה
שורה 355: שורה 355:
::::::::[[משתמש:עשוי לנחת|עשוי לנחת]], כשאתה אומר "הוכח שלא" אתה מתכוון שדבריך הם הקובעים והצודקים בכל וויכוח? אני לדוגמא לא הסכמתי איתם אז איך בדיוק הוכח שלא?! לאלוקים פתרונים. בשורת הגאולה היא נקודת ציר מרכזית בחייו של חסיד בכלל ותמים בפרט. אין פה עשרות שיחות שצריך לדעת בכללות... ארגון שקם, במיוחד אחרי שקם אחד לאותו קהל יעד שכן הציב את זה בראש מעייניו, ו(כמעט) לא נוקף אצבע להבעיר את בשורת הגאולה בקרב התמימים ועל ידם לכל כלל ישראל - הוא פשוט מתעלם מענין זה שהוא כה נחוץ ועיקרי. גאולה ומשיח בכלל זה הרי הסימן היכר של חב"דניק, עניינו העיקרי של נשיא דורנו שהצטייר בדמיונו עוד מיום הולכו לחדר ותפקיד דורנו כפי שהכריז עם קבלת הנשיאות. בשורת הגאולה - המשמעות האקטאולית של הדברים בזמננו הנוכחי הוא כמובן ציר מרכזי בעניין זה ובלשון הרבי שזו "הנבואה העיקרית" של נשיא ונביא דורנו. זה היה מאד ברור לכל החסידים והתמימים שהייתה להם שייכות (אפשר להביא הרבה דוגמאות אם תרצה). הוועד בשתיקתו הרועמת מהעניין מייצר תמימים רבים שזה לא עומד במרכז מעייניהם - נורא ואיום. לגבי מה שכתבתי לעיל שהתעלמות היא דבר חמור ומתפרש כמלחמה וכו' והציון הכללי לנושא אי הפצת המעיינות אפשר להביא לדוגמא את ההתייחסות של הרבי לספר כחו דרשב"י.  
::::::::[[משתמש:עשוי לנחת|עשוי לנחת]], כשאתה אומר "הוכח שלא" אתה מתכוון שדבריך הם הקובעים והצודקים בכל וויכוח? אני לדוגמא לא הסכמתי איתם אז איך בדיוק הוכח שלא?! לאלוקים פתרונים. בשורת הגאולה היא נקודת ציר מרכזית בחייו של חסיד בכלל ותמים בפרט. אין פה עשרות שיחות שצריך לדעת בכללות... ארגון שקם, במיוחד אחרי שקם אחד לאותו קהל יעד שכן הציב את זה בראש מעייניו, ו(כמעט) לא נוקף אצבע להבעיר את בשורת הגאולה בקרב התמימים ועל ידם לכל כלל ישראל - הוא פשוט מתעלם מענין זה שהוא כה נחוץ ועיקרי. גאולה ומשיח בכלל זה הרי הסימן היכר של חב"דניק, עניינו העיקרי של נשיא דורנו שהצטייר בדמיונו עוד מיום הולכו לחדר ותפקיד דורנו כפי שהכריז עם קבלת הנשיאות. בשורת הגאולה - המשמעות האקטאולית של הדברים בזמננו הנוכחי הוא כמובן ציר מרכזי בעניין זה ובלשון הרבי שזו "הנבואה העיקרית" של נשיא ונביא דורנו. זה היה מאד ברור לכל החסידים והתמימים שהייתה להם שייכות (אפשר להביא הרבה דוגמאות אם תרצה). הוועד בשתיקתו הרועמת מהעניין מייצר תמימים רבים שזה לא עומד במרכז מעייניהם - נורא ואיום. לגבי מה שכתבתי לעיל שהתעלמות היא דבר חמור ומתפרש כמלחמה וכו' והציון הכללי לנושא אי הפצת המעיינות אפשר להביא לדוגמא את ההתייחסות של הרבי לספר כחו דרשב"י.  
(לשם המחשת הדיון: ז"ע נערך מבצע גדול ע"י הוועד עם תגמולים נאים וכו' ואין שם גם לא זכר דזכר להשטורעם העצום שהיה צ"ל בענין בשורת הגאולה, הפנמתה והפצתה (ואל תענה לי בבקשה שהיה מסלול לימוד בשערי גאולה שזה ממש לא מספיק ולימוד ענייני משיח כעוד מסלול היה קיים עוד לפני שזכינו לבשורה ולהגיע לתקופתנו)--[[משתמש:חייל של המלך|חייל של המלך]] - [[שיחת משתמש:חייל של המלך|שיחה]], 14:48, י' בסיוון, ה'תשפ"ב 14:48, 9 ביוני 2022 (UTC)
(לשם המחשת הדיון: ז"ע נערך מבצע גדול ע"י הוועד עם תגמולים נאים וכו' ואין שם גם לא זכר דזכר להשטורעם העצום שהיה צ"ל בענין בשורת הגאולה, הפנמתה והפצתה (ואל תענה לי בבקשה שהיה מסלול לימוד בשערי גאולה שזה ממש לא מספיק ולימוד ענייני משיח כעוד מסלול היה קיים עוד לפני שזכינו לבשורה ולהגיע לתקופתנו)--[[משתמש:חייל של המלך|חייל של המלך]] - [[שיחת משתמש:חייל של המלך|שיחה]], 14:48, י' בסיוון, ה'תשפ"ב 14:48, 9 ביוני 2022 (UTC)
::::::::::לא אכפת לי להמשיך ולהרחיב למרות שכבר די עניתי, אם כי בקיצור (ומתחזק לי יותר ש'אצלנו' הדברים עובדים קצת אחרת מהנהוג בבית מדרשו של מר, ובמיוחד שונים בתכלית מהגיגיו של ר' האמנתי):
א) "הוכח שלא", לא מדבריי, אלא מדבריך שלך... כשכל מה שיש לך להציג ולהתחלחל מדבריו של קפלן, הם דקדוקי עניות כמו, שגם בשיחת כ"ח ניסן מוזכר שנשלמו מעשינו ועבודתנו...
ב) שוב ערבוב, הנובע כנראה מאי מסוגלות לכתוב טענות לוגיות. לבשורת הגאולה אפשר לקרוא 'נקודת ציר מרכזית', אבל הדרישה שלה לפועל מבחור היא דבר אחד ויחיד: אמונה. ובפרטיות בנדו"ד שני חלקים: 1) לימוד והבנת הדברים והחדרתם לשכל, 2) אמונה מל' אימון, שינון וקביעה בלב. זה מה שנדרש לגבי אמונה באחדות ה', בנבואת ותורת משה, בגאולה ותחה"מ, בבחירה חפשית ובהשגח"פ, וכמובן אמונת חכמים וצדיקים. המשותף לכולן: שהם נקודות 'די' מרכזיות בחייו של "חסיד בכלל ותמים בפרט", ושועד תלמידי התמימים - כמה מפתיע - לא עוסק בהן כלל... הבחור נקרא לקרוא וללמוד בתורת ה' אודות כל נושא, או לחילופין לשמוע ממחנכיו שיחיו. מהו כן הצורך בהקמת הועד ואיזה חור הוא בא למלא כבר הסברנו לעיל באריכות.
ג) לפועל, מבשורת הגאולה יש גם כמה מסקנות מעשיות, שבחלקן החליט לעסוק הועד, למשל: כיום נדרש עיסוק רציני בלימוד עניני משיח וגאולה ('גם' ע"י הספר שערי גאולה, ככל שזה נשמע מוזר..); היום נדרשת הכנה לקבלת פני משיח במחדו"מ ('גם' ע"י "תן לרבי תמים אמיתי", בשינון עשרות עמודי גפ"ת). גם שני ענינים נפלאים אלו אינם במסגרת אחריותו של הועד, שאינו חייב כלום לאף־אחד (ולכן לא נקף בהם כמעט אצבע בשנה שעברה..), ויש רק להודות לו על הטירחה העצומה שהיתה הפעם. כה יתן וכה יוסיף ה' לאמץ לבם בגבורים, וְהַ֨מַּשְׂכִּלִ֔ים יַזְהִ֖רוּ כְּזֹ֣הַר הָרָקִ֑יעַ וּמַצְדִּיקֵי֙ הָֽרַבִּ֔ים כַּכּוֹכָבִ֖ים לְעוֹלָ֥ם וָעֶֽד.
ד) אם יש תגובה לוגית תכתוב, ומכלל הן אתה שומע גם לאו. [[משתמש:עשוי לנחת|עשוי לנחת]] - [[שיחת משתמש:עשוי לנחת|שיחה]], 11:42, י"א בסיוון, ה'תשפ"ב 11:42, 10 ביוני 2022 (UTC)
167

עריכות