11,689
עריכות
אין תקציר עריכה |
אין תקציר עריכה |
||
שורה 2: | שורה 2: | ||
'''דבר מלכות אחרי קדושים''' הינה [[שיחה]] שאמר [[הרבי]] ב[[שבת קודש]] [[י"ג אייר]] [[תנש"א]]. | '''דבר מלכות אחרי קדושים''' הינה [[שיחה]] שאמר [[הרבי]] ב[[שבת קודש]] [[י"ג אייר]] [[תנש"א]]. | ||
השיחה עוסקת בהבהרת תוכנה של הגאולה, על ידי התבוננות בפירוש שמה "[[גאולה]]" הכוללת בתוכה את המילה [[גלות|גולה]] בתוספת האות [[אלף]] המורה על אלופו של עולם. ההתבוננות במהותה של הגאולה, תבהיר את הגישה הנכונה והעבודה הנדרשת בכדי להביא את הגאולה, וכיצד יש להתכונן למצב הגאולה. | השיחה עוסקת בהבהרת תוכנה של הגאולה, על ידי התבוננות בפירוש שמה "[[גאולה]]" הכוללת בתוכה את המילה [[גלות|גולה]] בתוספת האות [[אלף]] המורה על [[אלופו של עולם]]. ההתבוננות במהותה של הגאולה, תבהיר את הגישה הנכונה והעבודה הנדרשת בכדי להביא את הגאולה, וכיצד יש להתכונן למצב הגאולה. | ||
שיחה זו היא חלק מהרצף של שיחות הרבי המוגהות שנאמרו במשך השנה האחרונה בה שמענו שיחות על ידי הרבי, המכונות [[דבר מלכות]]. | שיחה זו היא חלק מהרצף של שיחות הרבי המוגהות שנאמרו במשך השנה האחרונה בה שמענו שיחות על ידי הרבי, המכונות [[דבר מלכות]]. | ||
שורה 21: | שורה 21: | ||
השאלה הראשונה שעולה מיד היא איך יתכן שהמלה גאולה כוללת בתוכה את תיבת גולה, לכאורה גאולה היא ההיפך הגמור מגלות (ס"ב). | השאלה הראשונה שעולה מיד היא איך יתכן שהמלה גאולה כוללת בתוכה את תיבת גולה, לכאורה גאולה היא ההיפך הגמור מגלות (ס"ב). | ||
ועל כך בא המענה, מיוסד על דברי [[הרמב"ם]]{{הערה|הלכות מלכים פרק י"ב הלכה א'.}} ש"עולם כמנהגו נוהג", כלומר שכל הענינים החיובים שבגלות ישארו גם הלאה. הגולה לא תתבטל, רק יחדור בה האל"ף המבטאת את גילוי אלופו של עולם, והגולה תיהפך לגאולה (ס"ג). | ועל כך בא המענה, מיוסד על דברי [[הרמב"ם]]{{הערה|הלכות מלכים פרק י"ב הלכה א'.}} ש"עולם כמנהגו נוהג", כלומר שכל הענינים החיובים שבגלות ישארו גם הלאה. הגולה לא תתבטל, רק יחדור בה האל"ף המבטאת את גילוי [[אלופו של עולם]], והגולה תיהפך לגאולה (ס"ג). | ||
[כאן כבר טמונה התשובה לכת הראשונה של הטועים, המפחדים מהגאולה, ועל כך בא המענה שאין מה לפחד, הכל נשאר אתנו]. | [כאן כבר טמונה התשובה לכת הראשונה של הטועים, המפחדים מהגאולה, ועל כך בא המענה שאין מה לפחד, הכל נשאר אתנו]. | ||
שורה 29: | שורה 29: | ||
מדוע שחרור ועליית הגולה, תיקון העולם, הוא ענין כה עיקרי ומרכזי, עד שזהו כל תוכן השם גאולה. הרי לכאורה יהיו אז ענינים הרבה יותר נעלים מאשר תיקון העולם התחתון שהיה מן הראוי להתמקד בהם ולקרוא לגאולה על שמם (ס"ד). | מדוע שחרור ועליית הגולה, תיקון העולם, הוא ענין כה עיקרי ומרכזי, עד שזהו כל תוכן השם גאולה. הרי לכאורה יהיו אז ענינים הרבה יותר נעלים מאשר תיקון העולם התחתון שהיה מן הראוי להתמקד בהם ולקרוא לגאולה על שמם (ס"ד). | ||
על כך בא המענה, מיוסד על דברי [[אדמו"ר הזקן]]{{הערה|תניא פרק ל"ו ואילך.}} שנתאווה הקב"ה להיות לו ית' [[דירה בתחתונים]], הנחת רוח של עצמות ומהות היא דוקא מכך שהעולם התחתון נהיה מואר. וכמרומז בלשון המשנה ב[[פרקי אבות]] "הסתכל בשלשה דברים"{{הערה|אבות ג, א.}}, אל לאדם להסתכל רק על עצמו ועל הקב"ה, אלא עליו להסתכל גם על העולם שסביבו, על התחתונים שעליו לעשות מהם דירה לו ית' (ס"ה). וכך גם לעתיד לבוא, הגילוי דלעתיד הוא לא רק ענין שבין הקב"ה לעם ישראל, אלא עיקרו הוא בכדי לפעול בעולם התחתון ולהפוך את הגולה לגאולה, ובכך להשלים את הכוונה של דירה בתחתונים (ס"ו). | |||
[כאן טמונה התשובה לכת השניה, כיצד יש להתייחס לגאולה, וכיצד יש לפעול על מנת לזרז אותה. כדלקמן]. | [כאן טמונה התשובה לכת השניה, כיצד יש להתייחס לגאולה, וכיצד יש לפעול על מנת לזרז אותה. כדלקמן]. |
עריכות