י' בסיוון: הבדלים בין גרסאות בדף
קפיצה לניווט
קפיצה לחיפוש
(←נולדו) תגיות: עריכה ממכשיר נייד עריכה דרך האתר הנייד |
חלוקת קונטרסים (שיחה | תרומות) (←אירועים: לא התאריך ולא השנה) |
||
שורה 12: | שורה 12: | ||
===אירועים=== | ===אירועים=== | ||
*[[תרכ"ה]] – [[אדמו"ר הרש"ב]] בא בקשרי [[שידוך|השידוכים]] עם מרת [[שטערנא שרה שניאורסון (אשת אדמו"ר הרש"ב)|שטערנא שרה שניאורסון]]. | *[[תרכ"ה]] – [[אדמו"ר הרש"ב]] בא בקשרי [[שידוך|השידוכים]] עם מרת [[שטערנא שרה שניאורסון (אשת אדמו"ר הרש"ב)|שטערנא שרה שניאורסון]]. | ||
===[[יום הולדת|נולדו]]=== | ===[[יום הולדת|נולדו]]=== |
גרסה מ־06:35, 28 בפברואר 2022
א | ב | ג | ד | ה | ו | ז | ח | ט | י |
יא | יב | יג | יד | טו | טז | יז | יח | יט | כ |
כא | כב | כג | כד | כה | כו | כז | כח | כט | ל |
תשרי · חשוון · כסלו · טבת · שבט ·
אדר |
י' בסיוון הוא היום העשירי בחודש סיוון.
אירועים ביהדות
- תקע"א – רבי ישמעאל כהן, אב"ד מודינא שבאיטליה ומחבר הספר 'זרע אמת', נפטר.
- תקע"ח – רבי בנימין וואלף בוסקוביץ', אב"ד אסאד, פרוסטיץ' ועוד, נפטר.
- תרנ"ד – רבי משה מרוזאדוב.
- תש"ד – רבי מרדכי רוטנברג, רב קהילת יהודי אנטוורפן-בלגיה ומחבר הספר 'יד מרדכי', הועלה על המוקד.
- תשס"ג – רבי שמחה רובין, האדמו"ר מסאסוב-לונדון, נפטר.
ימי חב"ד
אירועים
- תרכ"ה – אדמו"ר הרש"ב בא בקשרי השידוכים עם מרת שטערנא שרה שניאורסון.
נולדו
- תר"צ - הרב עזריאל חייקין, סגן יו"ר מועצת רבני אירופה ומומחה לענייני אישות. בעבר כיהן כשליח הרבי במרוקו ודנמרק, כרב העיר בריסל וכרבה הראשי של אוקראינה.
- תרצ"ו – הרב ברוך שמואל היישריק.
- תשי"ז – הרב משולם זושא אלפרוביץ', מהשלוחים לארץ הקודש ומשפיע בישיבת תומכי תמימים קריית גת.
- תשמ"א – הרב יצחק סנדרוי, שליח הרבי ביצהר ומנהל ישיבת תומכי תמימים המקומית.
נפטרו
- תש"ו – הרב מנחם מענדל גוראריה, נגיד חסידי ומקורב לרבי הרש"ב, ומחותנו של הרבי הריי"צ – אבי חתנו הרש"ג.
- תשל"ב – הרב משה אריה לייב שפירא, ראש ישיבת תורת אמת ורב שכונת 'בית ישראל' בירושלים.
- תשס"ז – הרב אברהם לויטנסקי, שליח הרבי בס. מוניקה וחבר בית דין רבני חב"ד ליובאוויטש בקליפורניה.
הפתגם היומי - י' בסיון - מלוח היום יום |
---|
רבינו הזקן ענה לאחד בהכנסו ליחידות: ..בני ישראל ווערען אנגערופען נרות. א נר איז כלול פון כלי פתילה שמן ואש. מען מוז אבער אנצינדען דעם אש און דעמאלט איז דאס מאיר. בא דיר אז א גוטער נר, אבער עס פעלט דיר דער אנצינדער. דורך הכאה בכח אין דעם אבן של נפש הבהמית, געהט ארויס א ניצוץ אש, וועלכער צינדט אן דעם אש אלקי.
תרגום מאידיש: רבינו הזקן ענה לאחד בהכנסו ליחידות: ..בני ישראל נקראים נרות. נר כלול מכלי פתילה שמן ואש. מוכרחים אבל להדליק האש ואזי זה מאיר. אצלך הנר טוב, אבל חסרה ההדלקה. על ידי ההכאה בכח באבן הנפש הבהמית, יוצא ניצוץ אש, המדליק את האש האלקי. |