שמואל חיים: הבדלים בין גרסאות בדף
קפיצה לניווט
קפיצה לחיפוש
שמואל חיים (שיחה | תרומות) אין תקציר עריכה |
חלוקת קונטרסים (שיחה | תרומות) אין תקציר עריכה |
||
שורה 1: | שורה 1: | ||
{{להשלים|כל הערך=כן|סיבה=במכתב אדמו"ר הריי"צ ישנה עוד הרחבה}} | |||
רבי '''שמואל חיים''' היה מחסידי [[אדמו"ר הצמח צדק]] ו[[אדמו"ר המהר"ש]], רבה של לודזה. | רבי '''שמואל חיים''' היה מחסידי [[אדמו"ר הצמח צדק]] ו[[אדמו"ר המהר"ש]], רבה של לודזה. | ||
==תולדות חיים== | ==תולדות חיים== | ||
שימש כ[[מלמד]] בעיירה טשאריי, ובנוסף עסק בהדרכת אברכים. קיבל [[סמיכה לרבנות]] מגדולי דורו. בשנת [[תרכ"ז]] מונה על פי הוראת [[אדמו"ר המהר"ש]] לרבה של העיר לודזה | שימש כ[[מלמד]] בעיירה טשאריי, ובנוסף עסק בהדרכת אברכים. קיבל [[סמיכה לרבנות]] מגדולי דורו. בשנת [[תרכ"ז]] מונה על פי הוראת [[אדמו"ר המהר"ש]] לרבה של העיר לודזה{{הערה|בידייש 'לוצין'.}}. ר' שמואל חיים כשראה את מצבם הירוד ב[[רוחניות]] של תושבי לוצין, החל לעסוק במשך חמש שנים ב[[מסירות נפש]], בשיפור מעמדם ומצבם הרוחני. | ||
[[אדמו"ר הריי"צ]] תיאר אותו כ"מופלא ב[[מידות טובות]], והוא אוהב את הבריות במידה גדולה ביותר", בנוסף אף התבטא על פועלו של ר' שמואל חיים בשיפור מצבם של תושבי לודזה ש"זוהי הכוונה האמיתית דירידת הנשמה בגוף"{{הערה|[[אגרות קודש (אדמו"ר הריי"צ)|אגרות קודש אדמו"ר הריי"צ]], ח"ח, עמ תק"ב.}}. | |||
==לקריאה נוספת== | ==לקריאה נוספת== | ||
*[[דרכי החסידים (ספר)|דרכי החסידים]], עמ' | *[[דרכי החסידים (ספר)|דרכי החסידים]], עמ' 104–111. | ||
{{הערות שוליים}} | {{הערות שוליים}} | ||
{{קצרמר|אישים}} | {{קצרמר|אישים}} | ||
[[קטגוריה:רבנים חסידיים]] [[קטגוריה:חסידים מתקופת אדמו"ר המהר"ש]] [[קטגוריה:חסידים מתקופת אדמו"ר הצמח צדק]] | [[קטגוריה:רבנים חסידיים]] | ||
[[קטגוריה:חסידים מתקופת אדמו"ר המהר"ש]] | |||
[[קטגוריה:חסידים מתקופת אדמו"ר הצמח צדק]] |
גרסה מ־00:28, 8 באוקטובר 2021
רבי שמואל חיים היה מחסידי אדמו"ר הצמח צדק ואדמו"ר המהר"ש, רבה של לודזה.
תולדות חיים
שימש כמלמד בעיירה טשאריי, ובנוסף עסק בהדרכת אברכים. קיבל סמיכה לרבנות מגדולי דורו. בשנת תרכ"ז מונה על פי הוראת אדמו"ר המהר"ש לרבה של העיר לודזה[1]. ר' שמואל חיים כשראה את מצבם הירוד ברוחניות של תושבי לוצין, החל לעסוק במשך חמש שנים במסירות נפש, בשיפור מעמדם ומצבם הרוחני.
אדמו"ר הריי"צ תיאר אותו כ"מופלא במידות טובות, והוא אוהב את הבריות במידה גדולה ביותר", בנוסף אף התבטא על פועלו של ר' שמואל חיים בשיפור מצבם של תושבי לודזה ש"זוהי הכוונה האמיתית דירידת הנשמה בגוף"[2].
לקריאה נוספת
- דרכי החסידים, עמ' 104–111.
הערות שוליים
- ↑ בידייש 'לוצין'.
- ↑ אגרות קודש אדמו"ר הריי"צ, ח"ח, עמ תק"ב.