זרע בהמה: הבדלים בין גרסאות בדף
(←ענינם) |
(←ענינם) |
||
שורה 5: | שורה 5: | ||
'''זרע בהמה''' הוא כינוי ל[[נשמה|נשמות]] של [[עולמות בי"ע]]. ונקראים בשם [[בהמה]] משום שנמשכו מ[[עולם התוהו]], שנקרא בשם [[בהמה רבה]], שמקורם הוא ב[[ניצוצות]] שנפלו ב[[שבירת הכלים]] אל [[עולמות בי"ע]]. עוד טעם שנקראים בשם זרע [[בהמה]] הוא שאין בהם [[דעת]] באלוקות כמו ב[[נשמה|נשמות]] [[זרע אדם]], והם כמשל [[בהמה]] שאין בה דעת{{הערה| תו"א עד' ד'}} | '''זרע בהמה''' הוא כינוי ל[[נשמה|נשמות]] של [[עולמות בי"ע]]. ונקראים בשם [[בהמה]] משום שנמשכו מ[[עולם התוהו]], שנקרא בשם [[בהמה רבה]], שמקורם הוא ב[[ניצוצות]] שנפלו ב[[שבירת הכלים]] אל [[עולמות בי"ע]]. עוד טעם שנקראים בשם זרע [[בהמה]] הוא שאין בהם [[דעת]] באלוקות כמו ב[[נשמה|נשמות]] [[זרע אדם]], והם כמשל [[בהמה]] שאין בה דעת{{הערה| תו"א עד' ד'}} | ||
על ידי [[משה רבינו]], שהוא בחינת [[שם מ"ה]] נמשך דעת גם בזרע בהמה. ולא בגלל מיעוט בשכל ובהבנה אלא בגלל שהלימוד לא הופך לדעת והרגשה. כי אצל נשמה של "זרע אדם" הלימוד על אלוקות משפיע עליו כאילו הוא רואה את האלוקות בעיניים כמו שאצל אדם רגיל הנשמה היא מוחשית כי רואה את פעולתה בגוף, אבל זרע בהמה אצלו אלוקות זה כמו שמיעה{{הערה| תו"א עד ג - עה' א'}} שאפשר להסביר לך שלא ששמעת טוב ולכן זה לא מוחשי כ"כ. | על ידי [[משה רבינו]], שהוא בחינת [[שם מ"ה]] נמשך דעת גם בזרע בהמה<ref>תרס"ו עמ' שטז'</ref>. ולא בגלל מיעוט בשכל ובהבנה אלא בגלל שהלימוד לא הופך לדעת והרגשה. כי אצל נשמה של "זרע אדם" הלימוד על אלוקות משפיע עליו כאילו הוא רואה את האלוקות בעיניים כמו שאצל אדם רגיל הנשמה היא מוחשית כי רואה את פעולתה בגוף, אבל זרע בהמה אצלו אלוקות זה כמו שמיעה{{הערה| תו"א עד ג - עה' א'}} שאפשר להסביר לך שלא ששמעת טוב ולכן זה לא מוחשי כ"כ. | ||
==ראו גם== | ==ראו גם== |
גרסה מ־22:02, 5 באוקטובר 2021
זרע בהמה הוא כינוי לנשמות שנמשכו מעולמות בי"ע[1]. עניינם הוא שמקורם הוא בנפילת מעולם התוהו, ולכן צריכים בירור ותיקון. עוד מבואר כי. נשמות אלו הם הדרגה השניה והנמוכה בנשמות ישראל, בשונה מזרע אדם שם נשמות שנמשכו מעולם האצילות.
ענינם
זרע בהמה הוא כינוי לנשמות של עולמות בי"ע. ונקראים בשם בהמה משום שנמשכו מעולם התוהו, שנקרא בשם בהמה רבה, שמקורם הוא בניצוצות שנפלו בשבירת הכלים אל עולמות בי"ע. עוד טעם שנקראים בשם זרע בהמה הוא שאין בהם דעת באלוקות כמו בנשמות זרע אדם, והם כמשל בהמה שאין בה דעת[2]
על ידי משה רבינו, שהוא בחינת שם מ"ה נמשך דעת גם בזרע בהמה[3]. ולא בגלל מיעוט בשכל ובהבנה אלא בגלל שהלימוד לא הופך לדעת והרגשה. כי אצל נשמה של "זרע אדם" הלימוד על אלוקות משפיע עליו כאילו הוא רואה את האלוקות בעיניים כמו שאצל אדם רגיל הנשמה היא מוחשית כי רואה את פעולתה בגוף, אבל זרע בהמה אצלו אלוקות זה כמו שמיעה[4] שאפשר להסביר לך שלא ששמעת טוב ולכן זה לא מוחשי כ"כ.