שלמה מולכו: הבדלים בין גרסאות בדף
קפיצה לניווט
קפיצה לחיפוש
אין תקציר עריכה |
דבר מלכות פנחס (שיחה | תרומות) (עדכון) |
||
שורה 1: | שורה 1: | ||
שלמה מולכו (דיוֹגוֹ פירס ) הר'ס (1500) - ה'רצ"ב (1532). נולד באירופה למשפחת אנוסים פורטוגלית | |||
{{ציטוט-צף|ועד"ז הי' המאורע עם שלמה מולכו, שהי' מקובל גדול, ומסר נפשו להתווכח עם ה"אפיפיור" ברומי, ברצונו להביא את הגאולה. אלא שהדור לא זכה לכך, והוא עצמו זכה להישרף על קידוש השם (שבעל ה"בית יוסף" התפלל כל ימיו שיזכה לזה). ונשאר ממנו ספר, וכן "דגל" שתלוי בביהכנ"ס (של המהר"ל) בפּראַג, שזהו חיזוק לענין הגאולה. <br> | {{ציטוט-צף|ועד"ז הי' המאורע עם שלמה מולכו, שהי' מקובל גדול, ומסר נפשו להתווכח עם ה"אפיפיור" ברומי, ברצונו להביא את הגאולה. אלא שהדור לא זכה לכך, והוא עצמו זכה להישרף על קידוש השם (שבעל ה"בית יוסף" התפלל כל ימיו שיזכה לזה). ונשאר ממנו ספר, וכן "דגל" שתלוי בביהכנ"ס (של המהר"ל) בפּראַג, שזהו חיזוק לענין הגאולה. <br> | ||
<small>שיחת ש"פ צו, שושן פורים, ה'תשי"ד,סעף מ"ג</small>}} | <small>שיחת ש"פ צו, שושן פורים, ה'תשי"ד,סעף מ"ג</small>}} |
גרסה מ־22:38, 19 ביוני 2021
שלמה מולכו (דיוֹגוֹ פירס ) הר'ס (1500) - ה'רצ"ב (1532). נולד באירופה למשפחת אנוסים פורטוגלית
" | ועד"ז הי' המאורע עם שלמה מולכו, שהי' מקובל גדול, ומסר נפשו להתווכח עם ה"אפיפיור" ברומי, ברצונו להביא את הגאולה. אלא שהדור לא זכה לכך, והוא עצמו זכה להישרף על קידוש השם (שבעל ה"בית יוסף" התפלל כל ימיו שיזכה לזה). ונשאר ממנו ספר, וכן "דגל" שתלוי בביהכנ"ס (של המהר"ל) בפּראַג, שזהו חיזוק לענין הגאולה. שיחת ש"פ צו, שושן פורים, ה'תשי"ד,סעף מ"ג |
" |
הגאולה במשנתו
שיר כיסופים לגאולה
שורש ישי
שורש ישי עומד לנס,
נדחי ישראל יכנס,
יקבץ ויהיו לנס
בחוצות ירושלים.
לכו ונעלה ציון,
עשה המלך אפריון
על כל הארץ עליון,
תוככי ירושלים.
מלאה הארץ דיעה ממעייני הידיעה;
גיא יינשא, הר וגבעה:
"בנויה ירושלים"!
הנה מלכך צדיק נושע
הוא גואל לשבי פע.
בימים ההם תיוושע
יהודה וירושלים.
שושנת המלך סי' י"ג