יעקב יצחק וויס: הבדלים בין גרסאות בדף

מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
אין תקציר עריכה
אין תקציר עריכה
שורה 2: שורה 2:




לגאב"ד העדה החרדית, היו קשרים חמים עם הרבי, עליהם מסופר
== קשרים חמים על הרבי ==
בכמה מקומות.


להלן מתוך רשימה פרטית, שנכתבה לצורך דיווח לרבי:</REF>על-ידי הרה"ת [[אברהם-ברוך  
לגאב"ד העדה החרדית, היו קשרים חמים עם הרבי, עליהם מסופר בכמה מקומות. להלן מתוך רשימה פרטית, שנכתבה לצורך דיווח לרבי:</REF>על-ידי הרה"ת [[אברהם-ברוך פבזנר]] שיחי', משלוחי הרבי לעיר-הקודש ירושלים ת"ו (כנראה בתשל"ו).</REF>
פבזנר]] שיחי', משלוחי הרבי לעיר-הקודש ירושלים ת"ו (כנראה בתשל"ו).</REF>


"היום בין השעות 11-1 היה כינוס גדול, אנשים (0002), נשים (0002) וטף (כ- 0005).
"היום בין השעות 11-1 היה כינוס גדול, אנשים (2000), נשים (2000) וטף (כ-5000). החלטנו - [[השלוחים]] - שצריך לומר את [[י"ב הפסוקים]].
החלטנו - השלוחים -שצריך לומר את הפסוקים.


הלכנו אל הראב"ד הרב וייס, בבוקר, והכניסנו כשאמרנו למשמש שאנו שלוחי כ"ק [[אדמו"ר שליט"א]]. הסברנו את סיבת בואנו, הראנו לו וכו'. ושאל: הרי זה בכל יום. השבנו שכנראה מדברי כ"ק [[אדמו"ר שליט"א]] הפסוקים והמאמרים האלו מסוגלים בייחוד להשבית אוייב
הלכנו אל הראב"ד הרב וייס, בבוקר, והכניסנו כשאמרנו ל[[משמש]] שאנו שלוחי כ"ק [[אדמו"ר שליט"א]]. הסברנו את סיבת בואנו, הראנו לו וכו'. ושאל: הרי זה בכל יום. השבנו שכנראה מדברי כ"ק [[אדמו"ר שליט"א]] הפסוקים והמאמרים האלו מסוגלים בייחוד להשבית אוייב ומתנקם.
ומתנקם.


אמר הרב וויס לקרוא לר' [[משה וובר]]. באנו אליו איתו ודיבר אתו בייחוד. ואמר שאי- אפשר לו לסדר בעצמו, כי אם העניין יסודר על-ידי הספרא דדיינא... רבי [[משה וובר]] סיפר - מה שאמרנו לו - שכ"ק אדמו"ר שליט"א הזכיר את ה'מנחת יצחק' כו' בהתוועדות <REF>ראה שיחות-קודש תשל"ה כרך א' עמ' 913</REF> קרא לנו וחקר ושאל אודות מה זה היה.
אמר הרב וויס לקרוא לר' [[משה וובר]]. באנו אליו איתו ודיבר אתו בייחוד. ואמר שאי- אפשר לו לסדר בעצמו, כי אם העניין יסודר על-ידי הספרא דדיינא... רבי [[משה וובר]] סיפר - מה שאמרנו לו - שכ"ק [[אדמו"ר שליט"א]] הזכיר את ה'מנחת יצחק' כו' ב[[התוועדות]] <REF>ראה שיחות-קודש תשל"ה כרך א' עמ' 913</REF> קרא לנו וחקר ושאל אודות מה זה היה.


"אחר כך הלכנו להרא"מ ברייטשטיין - ספרא דדיינא - והעניין סודר. אמרו תהלים, סליחות, אבינו מלכנו, הפסוקים, אחינו וכו'". </REF>עד כאן מרשימת הרב פבזנר.</REF>
"אחר כך הלכנו להרא"מ ברייטשטיין - ספרא דדיינא - והעניין סודר. אמרו תהלים, סליחות, אבינו מלכנו, הפסוקים, אחינו וכו'". </REF>עד כאן מרשימת הרב פבזנר.</REF>


יצויין כי בהתוועדות מוצאי-שבת קודש, י"ג בתמוז תשל"ו, הסביר הרבי בהרחבה את הקשר שבין הפסוקים לעניין השמירה וההצלה <REF>שיחות-קודש תשל"ו כרך ב' עמ' 433 ואילך</REF>.
יצויין כי בהתוועדות מוצאי-[[שבת קודש]], י"ג בתמוז תשל"ו, הסביר הרבי בהרחבה את הקשר שבין הפסוקים לעניין השמירה וההצלה <REF>שיחות-קודש תשל"ו כרך ב' עמ' 433 ואילך</REF>.


== לקריאה נוספת ==
== לקריאה נוספת ==

גרסה מ־00:38, 29 בינואר 2010

הרב יעקב יצחק ווייס זצ"ל, מח"ס שו"ת מנחת יצחק וגאב"ד העדה החרדית, היה מגדולי הפוסקים בדורו. היה מקובל בכל החוגים.


קשרים חמים על הרבי

לגאב"ד העדה החרדית, היו קשרים חמים עם הרבי, עליהם מסופר בכמה מקומות. להלן מתוך רשימה פרטית, שנכתבה לצורך דיווח לרבי:</REF>על-ידי הרה"ת אברהם-ברוך פבזנר שיחי', משלוחי הרבי לעיר-הקודש ירושלים ת"ו (כנראה בתשל"ו).</REF>

"היום בין השעות 11-1 היה כינוס גדול, אנשים (2000), נשים (2000) וטף (כ-5000). החלטנו - השלוחים - שצריך לומר את י"ב הפסוקים.

הלכנו אל הראב"ד הרב וייס, בבוקר, והכניסנו כשאמרנו למשמש שאנו שלוחי כ"ק אדמו"ר שליט"א. הסברנו את סיבת בואנו, הראנו לו וכו'. ושאל: הרי זה בכל יום. השבנו שכנראה מדברי כ"ק אדמו"ר שליט"א הפסוקים והמאמרים האלו מסוגלים בייחוד להשבית אוייב ומתנקם.

אמר הרב וויס לקרוא לר' משה וובר. באנו אליו איתו ודיבר אתו בייחוד. ואמר שאי- אפשר לו לסדר בעצמו, כי אם העניין יסודר על-ידי הספרא דדיינא... רבי משה וובר סיפר - מה שאמרנו לו - שכ"ק אדמו"ר שליט"א הזכיר את ה'מנחת יצחק' כו' בהתוועדות [1] קרא לנו וחקר ושאל אודות מה זה היה.

"אחר כך הלכנו להרא"מ ברייטשטיין - ספרא דדיינא - והעניין סודר. אמרו תהלים, סליחות, אבינו מלכנו, הפסוקים, אחינו וכו'". </REF>עד כאן מרשימת הרב פבזנר.</REF>

יצויין כי בהתוועדות מוצאי-שבת קודש, י"ג בתמוז תשל"ו, הסביר הרבי בהרחבה את הקשר שבין הפסוקים לעניין השמירה וההצלה [2].

לקריאה נוספת

שמן ששון מחבריך

הערות שוליים

  1. ראה שיחות-קודש תשל"ה כרך א' עמ' 913
  2. שיחות-קודש תשל"ו כרך ב' עמ' 433 ואילך