אברהם שמחה אשלג: הבדלים בין גרסאות בדף

אין תקציר עריכה
שורה 9: שורה 9:
ריב אברהם שמחה בא לביקור אצל [[הרבי]] בשנת (?) וביקש ממנו לחתום על קול קורא שכל עם ישראל ילמדו את [[תורת הקבלה]]. כדי שתקרב את [[הגאולה]] השלימה, כמ"ש ב[[זוהר]] הקדוש שמכח [[תורת הקבלה]] יצאו מה[[גלות]]. [[הרבי]] השיב כי מקובל בחב"ד שחסידות חב"ד בנויה על פי יסודות הקבלה אך בשיטה של [[חכמה]] [[בינה]] [[דעת]], וממילא מי שלומד תורת חב"ד לומד גם קבלה. כשהאדמו"ר הכפיל את בקשתו השיב [[הרבי]] כי אינו יכול לחתום על פתק שצריך ללמוד את תורת הקבלה ששוללים בזה שבתורת [[חב"ד]] אין יוצאים ידי חובה. ובתור נכד של [[אדמו"ר הזקן]] אינו יכול לחתום על פתק כזה.
ריב אברהם שמחה בא לביקור אצל [[הרבי]] בשנת (?) וביקש ממנו לחתום על קול קורא שכל עם ישראל ילמדו את [[תורת הקבלה]]. כדי שתקרב את [[הגאולה]] השלימה, כמ"ש ב[[זוהר]] הקדוש שמכח [[תורת הקבלה]] יצאו מה[[גלות]]. [[הרבי]] השיב כי מקובל בחב"ד שחסידות חב"ד בנויה על פי יסודות הקבלה אך בשיטה של [[חכמה]] [[בינה]] [[דעת]], וממילא מי שלומד תורת חב"ד לומד גם קבלה. כשהאדמו"ר הכפיל את בקשתו השיב [[הרבי]] כי אינו יכול לחתום על פתק שצריך ללמוד את תורת הקבלה ששוללים בזה שבתורת [[חב"ד]] אין יוצאים ידי חובה. ובתור נכד של [[אדמו"ר הזקן]] אינו יכול לחתום על פתק כזה.


האדמו"ר הביא ראיה מלשון [[אדמו"ר הזקן]] ב[[תניא]]<REF>סוף פרק כ"ה</REF> שכותב שדבריו מיוסדים "לפי דרך [[החסידות]] לפי שיטת [[האריז"ל]]" ומשמע מזה שאינו על דרך הקבלה ממש. אך הרבי השיב כי כיון שה[[אדמו"ר הזקן]] כותב בפירוש ב[[אגרת הקודש]] אחרת, לא יתכן שסתר את דבריו במקו"א.
האדמו"ר הביא ראיה מלשון [[אדמו"ר הזקן]] ב[[אגרת הקודש]]<REF>סוף פרק כ"ה</REF> שכותב "דברי [[הבעש"ט]] לפי קבלת [[האריז"ל]]" ומשמע מזה שאינו קבלה ממש. אך הרבי השיב כי כיון שה[[אדמו"ר הזקן]] כותב בפירוש ב[[אגרת הקודש]] אחרת, לא יתכן שסתר את דבריו במקו"א.


אח"כ הביא האדמו"ר לרבי מספרי זקנו בעל הסולם.
אח"כ הביא האדמו"ר לרבי מספרי זקנו בעל הסולם.
משתמש אלמוני