כ' באייר: הבדלים בין גרסאות בדף
קפיצה לניווט
קפיצה לחיפוש
חלוקת דולרים (שיחה | תרומות) מ (קטגוריה) |
(←נולדו) תגיות: עריכה ממכשיר נייד עריכה דרך האתר הנייד |
||
שורה 13: | שורה 13: | ||
===נולדו=== | ===נולדו=== | ||
*[[תרצ"ד]] - הרב [[משה הרסון]], שליח הרבי למדינת ניו ג'רזי, ומנהל ישיבת [[תומכי תמימים מוריסטון]]. | *[[תרצ"ד]] - הרב [[משה הרסון]], שליח הרבי למדינת ניו ג'רזי, ומנהל ישיבת [[תומכי תמימים מוריסטון]]. | ||
*[[תרצ"ה]] - הרב [[פנחס קארף]] [[משפיע]] כללי ומשגיח בישיבת [[תומכי תמימים המרכזית]]. | |||
*[[תשי"ג]] - הרב [[יוסף יצחק גורביץ']], מ[[שלוחי הרבי לארץ הקודש]] ו[[משפיע]] ראשי בישיבת [[תומכי תמימים מגדל העמק]]. | *[[תשי"ג]] - הרב [[יוסף יצחק גורביץ']], מ[[שלוחי הרבי לארץ הקודש]] ו[[משפיע]] ראשי בישיבת [[תומכי תמימים מגדל העמק]]. | ||
גרסה מ־14:52, 13 בינואר 2021
א | ב | ג | ד | ה | ו | ז | ח | ט | י |
יא | יב | יג | יד | טו | טז | יז | יח | יט | כ |
כא | כב | כג | כד | כה | כו | כז | כח | כט | |
תשרי · חשוון · כסלו · טבת · שבט ·
אדר |
כ' באייר הוא היום העשרים בחודש אייר.
אירועים ביהדות
- ב'תמ"ט - החל מסעות בני ישראל במדבר סיני על שבטיהם ודגליהם, כמפורט בפרשת בהעלותך.
- ב'תמ"ט - עם ישראל התאוננו על קושי הדרך.
- תקצ"ז - רבי מרדכי טברסקי, המגיד מצ'רנוביל ומחבר הספר 'ליקוטי תורה', נפטר.
- תרע"ד - רבי יצחק אייזיק הלוי רבינוביץ', מחבר ספר 'דורות ראשונים', נפטר.
- תשמ"ג - רבי יוסף וולטוך, מקובל מתל אביב, נפטר.
- תשס"ט - רבי מאיר ברנדסדורפר, חבר הבד"ץ העדה החרדית בירושלים ומחבר הספר 'קנה בושם', נפטר.
ימי חב"ד
נולדו
- תרצ"ד - הרב משה הרסון, שליח הרבי למדינת ניו ג'רזי, ומנהל ישיבת תומכי תמימים מוריסטון.
- תרצ"ה - הרב פנחס קארף משפיע כללי ומשגיח בישיבת תומכי תמימים המרכזית.
- תשי"ג - הרב יוסף יצחק גורביץ', משלוחי הרבי לארץ הקודש ומשפיע ראשי בישיבת תומכי תמימים מגדל העמק.
נפטרו
- תר"ע - רבי יצחק דובער שניאורסון, נכד אדמו"ר האמצעי ומנהיג חסידות חב"ד - ליאדי, בעל סידור מהרי"ד.
- תשס"ה - העיתונאי ר' גרשון בער ג'יקובסון, מייסד העיתון האידי 'אלגעמיינער זשורנאל'.
הפתגם היומי - כ' באייר - מלוח היום יום |
---|
לה לעומר
ניטא בא וועמען איבערנעמען זיך. מען בעדארף הארעווען, מיט סבלנות און קירוב הדעת קען מען, בעזה"י, אלס דורכזעצען, מיט ביטול הזולת והגבהת עצמו ווערט מען חלילה אלץ אן. תרגום מאידיש: אין על מי להתפנק (= לסמוך). צריכים להתייגע, בסבלנות וקירוב הדעת ניתן, בעזרת השם יתברך, ליישב הכל. בביטול הזולת והגבהת עצמו נהיים חלילה ללא כלום. |