תומכי תמימים ברינואה: הבדלים בין גרסאות בדף

מ
החלפת טקסט – "היתה" ב־"הייתה"
אין תקציר עריכה
מ (החלפת טקסט – "היתה" ב־"הייתה")
שורה 51: שורה 51:
בקומתו השניה של הארמון היו כשלשה עשר [[חיידר|חדרים]] קטנים, בהם שוכנו בחורי הישיבה ומשפחות אנ"ש שגרו במקום. בפרוזדור בין ה[[חיידר|חדרים]] עמד לרשות המשפחות גז על שני כסאות, וזה שימש כמטבח.
בקומתו השניה של הארמון היו כשלשה עשר [[חיידר|חדרים]] קטנים, בהם שוכנו בחורי הישיבה ומשפחות אנ"ש שגרו במקום. בפרוזדור בין ה[[חיידר|חדרים]] עמד לרשות המשפחות גז על שני כסאות, וזה שימש כמטבח.


את הארמון סבבה חצר ענקית עם עצי פרי לרוב ובריכות, באחת מהן - הגדולה - השתמשו בחודשי הקיץ כבריכת שחיה. היתה שם גם בריכה קטנה ומרובעת שנבעה ממעין ומימיה היו צלולים וזכים. באחת התקופות - כשהמקווה היתה סגורה - השתמשו בבריכה זו לטבילה בבוקר.
את הארמון סבבה חצר ענקית עם עצי פרי לרוב ובריכות, באחת מהן - הגדולה - השתמשו בחודשי הקיץ כבריכת שחיה. הייתה שם גם בריכה קטנה ומרובעת שנבעה ממעין ומימיה היו צלולים וזכים. באחת התקופות - כשהמקווה הייתה סגורה - השתמשו בבריכה זו לטבילה בבוקר.


מעבר לכל המעלות המנויות לעיל הנהלת הישיבה היתה מעולה ביותר.
מעבר לכל המעלות המנויות לעיל הנהלת הישיבה הייתה מעולה ביותר.
חברי ההנהלה היו גדולי החסידים, מהאריות שבחבורה, שעוד ב[[רוסיה]] היו מפורסמים כבעלי שיעור קומה מיוחדת: כראש הישיבה כיהן הרה"ג ר' [[יוסף גולדברג]], כ[[משפיע]] כיהן הרב המפורסם ר' [[שלמה חיים קסלמן]], כמשגיח כיהן הגה"ח ר' [[נחום לבקובסקי]], וכרמי"ם כיהנו הגה"ח ר' [[נחום טרבניק]] והגה"ח [[משה רובינסון]] (קאראלעוויטשער). בנוסף לצוות הרוחני נתמנה החסיד המפורסם ר' [[ישראל נח בליניצקי]] כמנהל הגשמי.
חברי ההנהלה היו גדולי החסידים, מהאריות שבחבורה, שעוד ב[[רוסיה]] היו מפורסמים כבעלי שיעור קומה מיוחדת: כראש הישיבה כיהן הרה"ג ר' [[יוסף גולדברג]], כ[[משפיע]] כיהן הרב המפורסם ר' [[שלמה חיים קסלמן]], כמשגיח כיהן הגה"ח ר' [[נחום לבקובסקי]], וכרמי"ם כיהנו הגה"ח ר' [[נחום טרבניק]] והגה"ח [[משה רובינסון]] (קאראלעוויטשער). בנוסף לצוות הרוחני נתמנה החסיד המפורסם ר' [[ישראל נח בליניצקי]] כמנהל הגשמי.


שורה 67: שורה 67:
שלב חדש בהתפתחות הישיבה היה כאשר החלו להגיע קבוצות של אנ"ש ממחנות גרמניה, כמו [[פאקינג]] ועמם תלמידי הישיבה [[תומכי תמימים פאקינג]] שהיו לאחר מכן את רוב מנין התלמידים בברינואה, וכמו כן האיש אשר בראשם הוא ה[[משפיע]] המפורסם ר' [[ניסן נמנוב]], שהכניס רוח חדשה בכל הישיבה והתווה את אופיה המיוחד.
שלב חדש בהתפתחות הישיבה היה כאשר החלו להגיע קבוצות של אנ"ש ממחנות גרמניה, כמו [[פאקינג]] ועמם תלמידי הישיבה [[תומכי תמימים פאקינג]] שהיו לאחר מכן את רוב מנין התלמידים בברינואה, וכמו כן האיש אשר בראשם הוא ה[[משפיע]] המפורסם ר' [[ניסן נמנוב]], שהכניס רוח חדשה בכל הישיבה והתווה את אופיה המיוחד.


בין [[ראש השנה]] ל[[יום כיפור]] שנת [[תש"ח]], הגיעה לישיבה הקבוצה הראשונה ממחנה [[פוקינג]]. היתה זו קבוצה שכללה רק בחורים, שלא כמו שאר הקבוצות שהגיעו בהן בעיקר משפחות.
בין [[ראש השנה]] ל[[יום כיפור]] שנת [[תש"ח]], הגיעה לישיבה הקבוצה הראשונה ממחנה [[פוקינג]]. הייתה זו קבוצה שכללה רק בחורים, שלא כמו שאר הקבוצות שהגיעו בהן בעיקר משפחות.


עם בואה של קבוצה זו הגיעה הצפיפות בישיבה למצב בלתי נסבל. כדי לפתור בעיה זו שכרו מספר דירות במקום שנקרא ה"פירמיד" (ע"ש עמוד שניצב שם) במרחק של כקילומטר מן הישיבה. את התלמידים הוותיקים יותר שלחו לישון שם ואילו החדשים נשארו ללון בישיבה עצמה. עד שהגיעו לפתרון זה סידרו מיטות בזאל עצמו ושם ישנו חלק מן הבחורים.
עם בואה של קבוצה זו הגיעה הצפיפות בישיבה למצב בלתי נסבל. כדי לפתור בעיה זו שכרו מספר דירות במקום שנקרא ה"פירמיד" (ע"ש עמוד שניצב שם) במרחק של כקילומטר מן הישיבה. את התלמידים הוותיקים יותר שלחו לישון שם ואילו החדשים נשארו ללון בישיבה עצמה. עד שהגיעו לפתרון זה סידרו מיטות בזאל עצמו ושם ישנו חלק מן הבחורים.