משתמש:ערנסקייט/סידור חדש: הבדלים בין גרסאות בדף
קפיצה לניווט
קפיצה לחיפוש
מ (חסיד ליובאוויטש העביר את הדף סידור חדש לשם משתמש:ערנסקייט/סידור חדש בלי להשאיר הפניה: אין שום חשיבות לערך, הערך בלי מקורות ועריכתו פגומה.) |
שמואל חיים (שיחה | תרומות) אין תקציר עריכה |
||
שורה 1: | שורה 1: | ||
==רקע== | ==רקע== |
גרסה אחרונה מ־18:44, 16 בדצמבר 2020
רקע[עריכה | עריכת קוד מקור]
לאחר ג' תמוז תשנ"ד, החלו קה"ת להוציא סידורים אשר השתנו מגרסתם הקודמת והביאו לשינויים עיקריים בסידורים החדשים. מכיוון השינויים שהוסיפו או הורידו, נוצר פולמוס סביב עניין זה.
פולמוס[עריכה | עריכת קוד מקור]
ידוע שבחסידות חב"ד ישנו וויכוח על הסידורים שיצאו לאחר ג' תמוז תשנ"ד ע"י קה"ת.
השינויים[עריכה | עריכת קוד מקור]
ידוע שישנם מס' שינויים בין הסידורים, מהם, ומהמרכזיים שבהם:
- הגהות הרבי-הסידורים הישנים עברו הגהה ע"י הרבי על כל תו ופסיק, מה שמשבח את הסידור הישן לעומת החדש.
- הנהגות-בהוצאות החדשות ישנם בתחתית הסידור הנהגות של הרבי בשעת התפילה, למרות שהרבי אסר זאת בפירוש, ממניע שדבר זה ימנע מהחסידים ללמוד את הלכות התפילה כראוי ויסמכו על ההנהגות שבסידור.
- סדר התפילה - סדר התפילה והעימוד שונו ע"י ההוצאה החדשה. כגון בספירת העומר, שבמקום שיהיה בסוף הסידור (וידוע כמה וכמה טעמים בדבר) הוא נמצא לאחר תפילת מעריב.
- ניקוד - בסידורים החדשים ישנם בעיות בניקוד כאשר מעת לעת טעו המוציאים לאור בניקוד ושינו אותו בכמה מקומות בתפילה.
הצד השני[עריכה | עריכת קוד מקור]
אך למרות הכל, רבות מחסידי חב"ד סוברים שאין בעיה בסידורים אלו למרות כל הסיבות. הם סוברים שהרבי לא אסר לקה"ת לעשות סידורים אלו, והם אף עוזרים מכיוון ה'הנהגות', העימוד החדש, וכיו"ב.