ג' בתשרי: הבדלים בין גרסאות בדף

מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
מ (החלפת טקסט – "{{הערת שוליים|" ב־"{{הערה|")
תגיות: עריכה ממכשיר נייד עריכה דרך האתר הנייד
שורה 20: שורה 20:
*ה'[[תשס"ב]] (20/09/2001 [[מניין אומות העולם|למניינם]]) - ר' [[שלום דובער נוטיק]], [[בעל שמועה]] חסידי.
*ה'[[תשס"ב]] (20/09/2001 [[מניין אומות העולם|למניינם]]) - ר' [[שלום דובער נוטיק]], [[בעל שמועה]] חסידי.
*ה'[[תשס"ט]] (02/10/2008 [[מניין אומות העולם|למניינם]]) - הרב [[הלל פבזנר]] - אב בית-דין של [[ועד רבני ליובאוויטש צרפת]] וחבר 'מועצת רבני אירופה'.
*ה'[[תשס"ט]] (02/10/2008 [[מניין אומות העולם|למניינם]]) - הרב [[הלל פבזנר]] - אב בית-דין של [[ועד רבני ליובאוויטש צרפת]] וחבר 'מועצת רבני אירופה'.
*ה'[[תשפ"א]] (21/0912020 [[מניין אומות העולם|למניינם]]) - הרב [[אפרים רוזנבלום]], משלוחי הרבי בפיטסבורג.


{{להיום יום|ג'|תשרי}}
{{להיום יום|ג'|תשרי}}
{{הערות שוליים}}
{{הערות שוליים}}
[[קטגוריה:ימי חב"ד - חודש תשרי|ב ג]]
[[קטגוריה:ימי חב"ד - חודש תשרי|ב ג]]

גרסה מ־07:57, 6 בנובמבר 2020

<< >> חודש תשרי

א ב ג ד ה ו ז ח ט י
יא יב יג יד טו טז יז יח יט כ
כא כב כג כד כה כו כז כח כט ל

תשרי · חשוון · כסלו · טבת · שבט · אדר
ניסן · אייר · סיוון · תמוז · מנחם אב · אלול

ג' בתשרי הוא היום השלישי בחודש תשרי. יום זה הוא יום תענית הנקרא צום גדליה.

אירועים ביהדות

ימי חב"ד

נולדו

נפטרו


הפתגם היומי - ג' בתשרי - מלוח היום יום
מתחילין "מזמור לדוד" ולא "לכו נרננה", וכן בכל שבת מוצאי יום טוב. הפטורה: שובה יכשלו בם. מי אל כמוך מימי קדם.

ביחידות הצמח צדק אצל רבינו הזקן ב' תצא בשישי באלול תקס"ד סיפר לו רבינו: שבת פרשת תבוא תקכ"ח אמר מורי ורבי תורה, והתחלתה: "ושבת עד הוי"ה אלוקיך", וביאר כי עבודת התשובה צריכה להיות עד אשר 'הוי"ה', שהוא למעלה מהעולמות, יהיה 'אלוקיך', אלוקים בגמטריא הטבע, "בראשית ברא אלקים".

כל החבריא קדישא היו בהתעוררות גדולה מתורה ההיא. הרב הצדיק רבי משולם זוסיא מאניפולי אמר, כי הוא אינו יכול להגיע למעלת תשובה כזו, ועל כן יחלק את התשובה לחלקים, כי תשובה - ראשי תיבות:

ת, "תמים תהיה עם הוי"ה אלוקיך". ש, "שויתי הוי"ה לנגדי תמיד". ו, "ואהבת לרעך כמוך". ב, "בכל דרכיך דעהו". ה, "הצנע לכת עם אלוקיך".

כשסיפר לי אבי אדמו"ר את הנזכר לעיל, סיים: תיבת תשובה צרופה מחמש אותיות, אשר כל אות הוא דרך ואופן בעבודת התשובה, וביאר באריכות חמשה האופנים וכולם באים מכוח אל הפועל על ידי עבודת התפילה.

הערות שוליים