נרקיס (שיחה | תרומות)
מ החלפת טקסט – "״" ב־"""
שורה 24: שורה 24:


==בליובאוויטש==
==בליובאוויטש==
[[אדמו״ר האמצעי]] רצה שאברכים יחזרו דברי חסידות
[[אדמו"ר האמצעי]] רצה שאברכים יחזרו דברי חסידות
בציבור. ונהיה סדר אצל החסידים, שכשאשר היו חוזרים
בציבור. ונהיה סדר אצל החסידים, שכשאשר היו חוזרים
מ[[ליובאוויטש]] היו חוזרים את דברי החסידות שהיו שומעים
מ[[ליובאוויטש]] היו חוזרים את דברי החסידות שהיו שומעים
שורה 30: שורה 30:
פעם אחד נסע מליובאוויטש [[חסיד]] אחד, ובשנה הבאה כאשר בא לאדמו"ר האמצעי
פעם אחד נסע מליובאוויטש [[חסיד]] אחד, ובשנה הבאה כאשר בא לאדמו"ר האמצעי
התאונן שכשהוא חוזר חסידות ברבים הרי זה גורם לו להכרת מעלת עצמו, ועד שזה
התאונן שכשהוא חוזר חסידות ברבים הרי זה גורם לו להכרת מעלת עצמו, ועד שזה
מביא אותו ל'[[ישות]]'. ענה לו אדמו״ר האמצעי: {{מונחון|'''"א ציבעלע זאל פון דיר ווערן אבער חסידות זאלסטו חזר׳ן!"'''|ל'בצל' תיעשה, ובלבד שתחזור חסידות!}}
מביא אותו ל'[[ישות]]'. ענה לו אדמו"ר האמצעי: {{מונחון|'''"א ציבעלע זאל פון דיר ווערן אבער חסידות זאלסטו חזר׳ן!"'''|ל'בצל' תיעשה, ובלבד שתחזור חסידות!}}
{{הערה|ראה גם לקו״ש חי״א ס״ע823 ואילך. חכ״ד עי 441 .ועוד}}.
{{הערה|ראה גם לקו"ש חי"א ס"ע823 ואילך. חכ"ד עי 441 .ועוד}}.
[[הרבי]] מבאר  שדיוק הענין שהמשיל הכרת מעלת עצמו לבצל, שהרי בצל הוא דבר חריף,
[[הרבי]] מבאר  שדיוק הענין שהמשיל הכרת מעלת עצמו לבצל, שהרי בצל הוא דבר חריף,
וכשאוכלים מעט ממנו הוא נותן טעם לשבח, אך כשאוכלים יותר מדי הרי זה גורם
וכשאוכלים מעט ממנו הוא נותן טעם לשבח, אך כשאוכלים יותר מדי הרי זה גורם