1,323
עריכות
מאין תקציר עריכה |
(בעריכה) |
||
שורה 9: | שורה 9: | ||
כפי שבואר, ענין הנהגת העולמות הוא ב[[מידות]]. שהספירות [[חכמה]] ו[[בינה]] הם בבחינת [[עלמא דאתכסיא]], ואינו בא לכלל גילוי. | כפי שבואר, ענין הנהגת העולמות הוא ב[[מידות]]. שהספירות [[חכמה]] ו[[בינה]] הם בבחינת [[עלמא דאתכסיא]], ואינו בא לכלל גילוי. | ||
עיקר המידות הוא שלוש המידות הראשונות, ספירות [[חג"ת]] - [[חסד]] [[גבורה]] ו[[תפארת]], ואילו המידות האחרות, [[נה"י]], [[נצח]] [[הוד]] [[יסוד]], הם רק ענפים ותולדות של ספירות חג"ת. ספירת החסד ענינה הוא השפעה מ[[ | עיקר המידות הוא שלוש המידות הראשונות, ספירות [[חג"ת]] - [[חסד]] [[גבורה]] ו[[תפארת]], ואילו המידות האחרות, [[נה"י]], [[נצח]] [[הוד]] [[יסוד]], הם רק ענפים ותולדות של ספירות חג"ת. ספירת החסד ענינה הוא השפעה מ[[קו הימין]] שהוא השפעה בלי גבול, אף למי שאין ראוי לו. ספירת ה[[גבורה]] ענינה הוא השפעה מ[[קו השמאל]], שהוא השפעה בצמצום, רק למי שראוי לו. ספירת ה[[תפארת]] ענינה הוא [[רחמים]], שמצד הדין אינו שייך ההשפעה, אבל מצד הרחמים משפיע עליו. מידת הרחמים [[ממוצע|ממצעת]] בין ספירת החסד לספירת הגבורה. | ||
== | ==על ידי מט"ט וסנד"ל== | ||
הנהגת העולם ב[[ימות החול]] היא על ידי [[ו' קצוות]] של [[עולם היצירה]], הנקרא בשם [[מט"ט]]. | אף שכללות הנהגת העולמות היא על ידי ה[[מידות]] של [[עולם האצילות]] שהם, הרי שהם נמשכים להשפעה בשינוי לפי המקום והזמן. שאין המידות של עולם האצילות באות בגילוי לאנהגה עלמין בצורה ישירה, אלא על ידי [[התלבשות]] במידות של [[עולמות בי"ע]]. | ||
כך מבואר כי ביום [[שבת]] שהוא בבחינת [[עליית העולמות בשבת|עליית העולמות]], מתלבשים המידות של עולם האצילות במידות של [[עולם הבריאה]] ומשם הוא הנהגת העולמות. והנהגת העולם ב[[ימות החול]] נחלקת לפי המקום, שב[[ארץ ישראל]] ההנהגה היא על ידי [[ו' קצוות]] של [[עולם היצירה]], הנקרא בשם [[מט"ט]], וב[[חוצה לארץ]] ההנהגה היא על ידי [[ו' קצוות]] של [[עולם העשיה]] הנקרא בשם [[סנד"ל]]. | |||
[[קטגוריה:עולמות]] | [[קטגוריה:עולמות]] |
עריכות