אהרן הכהן: הבדלים בין גרסאות בדף

מ החלפת טקסט – "תתכן([^א-ת])" ב־"תיתכן$1"
מ החלפת טקסט – "על[-־]ידי" ב־"על ידי"
תגיות: עריכה ממכשיר נייד עריכה דרך האתר הנייד
שורה 58: שורה 58:
וכשם שהדלקת נרות המנורה הטהורה - חייבת להיות במקדש דוקא, ומשם יוצאת אורה לכל העולם, כך גם העלאת והארת ה[[נשמה|נשמות]] צריכה שתהא באור של קדושה, שיאיר ויקרין לכל העולם.
וכשם שהדלקת נרות המנורה הטהורה - חייבת להיות במקדש דוקא, ומשם יוצאת אורה לכל העולם, כך גם העלאת והארת ה[[נשמה|נשמות]] צריכה שתהא באור של קדושה, שיאיר ויקרין לכל העולם.


אף על פי ש"הדלקת הנרות כשרה בזרים", מכל מקום הטבת הנרות, היינו, הכנת החומר שבו מאירים את הנרות, היא רק על-ידי אהרן הכהן.
אף על פי ש"הדלקת הנרות כשרה בזרים", מכל מקום הטבת הנרות, היינו, הכנת החומר שבו מאירים את הנרות, היא רק על ידי אהרן הכהן.


המשמעות הרוחנית של הלכה זו, היא - שאף על פי ש"ההדלקה כשרה בזר", והיינו שגם כל אחד מישראל יכול וחייב להדליק את [[נשמה|נשמות]] ישראל ולקרב את הבריות לתורה, וכציווי המשנה לכל אחד מישראל: "הוי מתלמידיו של אהרן הכהן כו'", מכל מקום "הטבת הנרות" - דברי התורה שכוחם יפה לקרב בהם את הבריות - צריכים להיות מכוחו של הכהן דוקא, משום שאין לו חלק ונחלה בעולם החומר - אלא "ה' הוא נחלתו", ולכן דברי תורה הבאים מכוחו, ושרוחו -רוח אהבת ישראל- שורה בהם, הנה בזה דוקא - אפשר לקרב את הבריות לתורה.
המשמעות הרוחנית של הלכה זו, היא - שאף על פי ש"ההדלקה כשרה בזר", והיינו שגם כל אחד מישראל יכול וחייב להדליק את [[נשמה|נשמות]] ישראל ולקרב את הבריות לתורה, וכציווי המשנה לכל אחד מישראל: "הוי מתלמידיו של אהרן הכהן כו'", מכל מקום "הטבת הנרות" - דברי התורה שכוחם יפה לקרב בהם את הבריות - צריכים להיות מכוחו של הכהן דוקא, משום שאין לו חלק ונחלה בעולם החומר - אלא "ה' הוא נחלתו", ולכן דברי תורה הבאים מכוחו, ושרוחו -רוח אהבת ישראל- שורה בהם, הנה בזה דוקא - אפשר לקרב את הבריות לתורה.