בקשת לפשט
מ החלפת טקסט – " {{הערה|" ב־"{{הערה|"
שורה 9: שורה 9:


==בחסידות==
==בחסידות==
מקור ענין הפרסא הוא בזהר {{הערה|בראשית דל"ב ע"ב ע"פ יהי רקיע}}: "אית קרומא במציעות מיעוי דבר נש דאיהו פסיק מתתא לעילא ושאיב מעילא ויהיב לתתא" - כלומר יש קרום באמצע מעיו של בן אדם שהוא מפסיק בין חלקו העליון של הגוף לחלקו התחתון, שואב מלמעלה ונותן למטה, הרי שהפרסא היא כמו [[ממוצע]] דשאיב מעילא ונותן למטה.  
מקור ענין הפרסא הוא בזהר{{הערה|בראשית דל"ב ע"ב ע"פ יהי רקיע}}: "אית קרומא במציעות מיעוי דבר נש דאיהו פסיק מתתא לעילא ושאיב מעילא ויהיב לתתא" - כלומר יש קרום באמצע מעיו של בן אדם שהוא מפסיק בין חלקו העליון של הגוף לחלקו התחתון, שואב מלמעלה ונותן למטה, הרי שהפרסא היא כמו [[ממוצע]] דשאיב מעילא ונותן למטה.  


[[אדמו"ר הרש"ב]]{{הערה|1=[http://www.chabadlibrary.org/books/default.aspx?furl=/maharshab/terav/2/27/879&search=%D7%A2%D7%99%D7%A8%D7%95%D7%91 המשך תער"ב ח"ב תתע"ט]}}, מבאר את ענינו של הפרסא בחסידות, כי הנה ענין הפרסא עם היותה לבוש המעלים לגמרי, מכל מקום יש בה נקבים שעל ידם יוצא דבר מה, וכמו [[עור]] האדם שמלא נקבים שדרך בם יוצא הזיעה, וגם מעור ה[[בהמה]] יוצאים [[שערות]], כמו כן הדוגמא בפרסא העליונה שיש בה נקבים, והוא ענין הרשת שעל גבי מזבח עילאה הנזכר בזהר, שבדרך כלל זהו הפרסא שבין אצילות ל[[בי"ע]], ונקרא רשת משום שהוא מנוקב כנקבי הנפה, (והוא בבחינת המלכות, וכמו כן הוא בפרסאות שלמעלה מבחינת המלכות, שהרי בכל [[פרצוף]] קיים בחינה זו של רשת המבררת).
[[אדמו"ר הרש"ב]]{{הערה|1=[http://www.chabadlibrary.org/books/default.aspx?furl=/maharshab/terav/2/27/879&search=%D7%A2%D7%99%D7%A8%D7%95%D7%91 המשך תער"ב ח"ב תתע"ט]}}, מבאר את ענינו של הפרסא בחסידות, כי הנה ענין הפרסא עם היותה לבוש המעלים לגמרי, מכל מקום יש בה נקבים שעל ידם יוצא דבר מה, וכמו [[עור]] האדם שמלא נקבים שדרך בם יוצא הזיעה, וגם מעור ה[[בהמה]] יוצאים [[שערות]], כמו כן הדוגמא בפרסא העליונה שיש בה נקבים, והוא ענין הרשת שעל גבי מזבח עילאה הנזכר בזהר, שבדרך כלל זהו הפרסא שבין אצילות ל[[בי"ע]], ונקרא רשת משום שהוא מנוקב כנקבי הנפה, (והוא בבחינת המלכות, וכמו כן הוא בפרסאות שלמעלה מבחינת המלכות, שהרי בכל [[פרצוף]] קיים בחינה זו של רשת המבררת).