מאה ואחד: הבדלים בין גרסאות בדף
שמואל חיים (שיחה | תרומות) אין תקציר עריכה |
שמואל חיים (שיחה | תרומות) אין תקציר עריכה |
||
שורה 1: | שורה 1: | ||
{{מספר}} | {{מספר | ||
|תמונה=[[קובץ:101.png]] | |||
}} | |||
'''מאה ואחד''' הינו מספר, בגמטרייה הינו ק"א. | '''מאה ואחד''' הינו מספר, בגמטרייה הינו ק"א. | ||
המספר '''101''' מבטא מאמץ אחד יותר ממה שאתה רגיל. | |||
ב[[תניא]] מוסבר ש'''עובד אלוקים''' זה מי שהוא לא רק היה שונה 100 פעם כל פעם את לימודו{{הערה|ע"פ דברי ה[[גמרא]] , שאז היה לומדים 100 פעם כל דבר}}, אלא היה עושה מעבר לרגילות הטבעית שלו ועושה 101. | ב[[תניא]] מוסבר ש'''עובד אלוקים''' זה מי שהוא לא רק היה שונה 100 פעם כל פעם את לימודו{{הערה|ע"פ דברי ה[[גמרא]] , שאז היה לומדים 100 פעם כל דבר}}, אלא היה עושה מעבר לרגילות הטבעית שלו ועושה 101. |
גרסה מ־12:34, 10 באוגוסט 2020
מספר מאה ואחד | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
אחדות ועשרות | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 30 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
40 | 49 | 50 | 60 | 68 | 70 | 72 | 80 | 84 | 90 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
מאות ואלפים | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
מאה ואחד הינו מספר, בגמטרייה הינו ק"א.
המספר 101 מבטא מאמץ אחד יותר ממה שאתה רגיל.
בתניא מוסבר שעובד אלוקים זה מי שהוא לא רק היה שונה 100 פעם כל פעם את לימודו[1], אלא היה עושה מעבר לרגילות הטבעית שלו ועושה 101.
כן אף מי שאינו מתמיד בלמודו בטבעו רק שהרגיל עצמו ללמוד בהתמדה גדולה ונעשה ההרגל לו טבע שני די לו באהבה מסותרת זו אלא אם כן רוצה ללמוד יותר מרגילותו ובזה יובן מה שנאמר בגמרא דעובד אלהים היינו מי ששונה פרקו מאה פעמים ואחד ולא עבדו היינו מי ששונה פרקו מאה פעמים לבד והיינו משום שבימיהם היה הרגילות לשנות כל פרק מאה פעמים כדאיתא התם בגמרא משל משוק של חמרים שנשכרים לעשר פרסי בזוזא ולאחד עשר פרסי בתרי זוזי מפני שהוא יותר מרגילותם. ולכן זאת הפעם המאה ואחת היתרה על הרגילות שהורגל מנעוריו שקולה כנגד כולן ועולה על גביהן ביתר שאת ויתר עז להיות נקרא עובד אלהים