חיה מושקא (שם): הבדלים בין גרסאות בדף
שמואל חיים (שיחה | תרומות) |
שמואל חיים (שיחה | תרומות) |
||
שורה 18: | שורה 18: | ||
==כתיבת השם== | ==כתיבת השם== | ||
ליהודי אחד שאמר לרבי שלאחר מחקר עשה גילה ששמה של הרבנית היה '''חיה מוסיא''' ענה הרבי: | ליהודי אחד שאמר לרבי שלאחר מחקר עשה גילה ששמה של הרבנית היה '''חיה מוסיא''' ענה הרבי: | ||
{{ציטוט|לכאורה מובן שאין להכריח אדם בנוגע לשמו (איך שיקרא את עצמו או יחתום). אפילו בשמות דתורה שבכתב – הרשות בידו (בתור שם שבוחר לעצמו) לשנות. | {{ציטוט|תוכן=לכאורה מובן שאין להכריח אדם בנוגע לשמו (איך שיקרא את עצמו או יחתום). אפילו בשמות דתורה שבכתב – הרשות בידו (בתור שם שבוחר לעצמו) לשנות. | ||
הבירור העיקרי בהנ"ל – הנהגתו במעשה ודהסובבים אותו (בנוכחותו). | הבירור העיקרי בהנ"ל – הנהגתו במעשה ודהסובבים אותו (בנוכחותו). | ||
מעולם לא שמעתי שיבטאו מוסקע (מלבד בכוונה דפחיתות, וזהו ראי' לסתור ולשלול המבטא הזה)}} | מעולם לא שמעתי שיבטאו מוסקע (מלבד בכוונה דפחיתות, וזהו ראי' לסתור ולשלול המבטא הזה)}} |
גרסה מ־12:46, 9 באוגוסט 2020
הערך נמצא בשלבי עבודה: כדי למנוע התנגשויות עריכה ועבודה כפולה אתם מתבקשים שלא לערוך ערך זה בטרם תוסר הודעה זו, אלא אם כן תיאמתם זאת עם מניחי התבנית. | |||
אם הדף לא נערך במשך שבוע ניתן להסיר את התבנית ולערוך אותו, אך רצוי לתת קודם תזכורת בדף שיחת הכותבים. |
משמעות השם
חיה - מלשון חיים, שנלקחים ממקור החיים (עצמותו ית'), וממשיכים בבחינת הנשמה, עד שמגיעים לגוף כפשוטו, שזה מרומז באות ה' - ה' מוצאות הפה שנמשכים עד עשרה מאמרות. זה מרמז גם על כללות חיי הנשמה, וקשור בעיקר לחיות שמחיה את הגוף בדרך התלבשות פנימית.
מושקא - הוא שם בלועזית המרמז על מין בשמים, שזה שהשם הוא בלועזית מורה על בירור נעלה ביותר, וזה שהוא מין בשמים הכוונה על מקיף הנשמה שענינו הוא, כידוע, ריח.
הגימטריא של שני השמות היא ע"ת (470) - שזה מורה על העתים הטובים, וגם על העתים שבגלוי אינם טוב, וע"י העבודה של "לא תחטא", גם הם נהפכים לטוב[1].
וכן בשיחה על הרבנית בשנת תש"נ אמר הרבי :"חי' מלשון חיים... נלקחים ממקור החיים... ונמשך בחינת הנשמה... עד חיים בפשטות כמרומז ב"חי-ה" בתוספת ה"א, מרמז על ה' מוצאות הפה... עשרה מאמרות שבהן נברא העולם."
נשים בשם זה
הראשונה שקראה בשם זה [2]הייתה הרבנית חיה מושקא (אשת אדמו"ר הצמח צדק), ועליה קרויה גם הרבניות:
לאחר פטירתה של הרבנית חיה מושקא (אשת אדמו"ר שליט"א) עודד הרבי את קריאת השם ע"ש הרבנית חיה מושקא, כאשר בתהלוכת ל"ג בעומר תש"נ עבר לפני [הרבי]] 200 בנות בשם חיה מושקא התרגש מזה הרבי.
כתיבת השם
ליהודי אחד שאמר לרבי שלאחר מחקר עשה גילה ששמה של הרבנית היה חיה מוסיא ענה הרבי:
לכאורה מובן שאין להכריח אדם בנוגע לשמו (איך שיקרא את עצמו או יחתום). אפילו בשמות דתורה שבכתב – הרשות בידו (בתור שם שבוחר לעצמו) לשנות.
הבירור העיקרי בהנ"ל – הנהגתו במעשה ודהסובבים אותו (בנוכחותו).
מעולם לא שמעתי שיבטאו מוסקע (מלבד בכוונה דפחיתות, וזהו ראי' לסתור ולשלול המבטא הזה)