שיחה:רבי יואל סירקיש: הבדלים בין גרסאות בדף
קפיצה לניווט
קפיצה לחיפוש
מ (חב"דניק העביר את הדף שיחה:יואל סירקיש לשם שיחה:רבי יואל סירקיש) |
|||
שורה 14: | שורה 14: | ||
{{ציטוט|תוכן=הייחודיות של הב"ח בספרו זה, היא שבשונה מרבי [[יוסף קארו]] ה'בית יוסף' שלא התעמק בחיבורו וירד לנקודות הדברים כפי שמובאים במקורם, הב"ח התעמק עד לשורש הדברים ממש.}} | {{ציטוט|תוכן=הייחודיות של הב"ח בספרו זה, היא שבשונה מרבי [[יוסף קארו]] ה'בית יוסף' שלא התעמק בחיבורו וירד לנקודות הדברים כפי שמובאים במקורם, הב"ח התעמק עד לשורש הדברים ממש.}} | ||
:בהצלחה רבה -- [[משתמש:קרייזי אבאוט משיח|קרייזי אבאוט משיח]] • [[שיחת משתמש:קרייזי אבאוט משיח|מביאים אותו ביחד]] - 21:04, כ"ו בניסן ה'תש"ף | :בהצלחה רבה -- [[משתמש:קרייזי אבאוט משיח|קרייזי אבאוט משיח]] • [[שיחת משתמש:קרייזי אבאוט משיח|מביאים אותו ביחד]] - 21:04, כ"ו בניסן ה'תש"ף | ||
::הדברים מובאים בהקדמה של הב"ח, אני מצטט מדבריו:<br> | |||
:: <small>אמנם לאשר הרב ז"ל החכם עיניו בראשו. ואל התכלית עיקרו ושרשו לברר כל הלכה על בוריה שלא יהא בה עוד ספק בהוראה הלכה למעשה היה הכרח להאריך בסוגיית התלמוד ובכל הפוסקים והתשובות ונמשך מזה האריכות '''לקצר בפירוש וביאור דברי הטור בעצמו'''. גם במקום דצריך נגר ובר נגר להולמו. וגם כשמפרש דברי הטור במקצת מקומות. יש להשיב תשובות רמות. ולברר האמת לעיני הרואה ומעיין בסוגיות. ולא הגיע דבר זה להרב אלא מצד גדולתו הרמה ששם עיניו ולבו כל הימים וכל מעיינו על התכלית בפסק הלכה בשלחן הערוך הקצר והארוך '''אבל במה שנוגע בביאור ופירוש דברי הטור בעצמו היה מקצר ועולה'''. כי ממילא היה מובן לאנשי המעלה כמוהו בגדולה (...). קמתי לחבר '''ביאור ופירוש לדברי הטורים בעצמו''' (...).</small> <small></small>. --[[משתמש:נרקיס|נרקיס]] - [[שיחת משתמש:נרקיס|שיחה]], 23:08, י"ד באב, ה'תש"ף 23:08, 4 באוגוסט 2020 (UTC) |
גרסה מ־01:08, 5 באוגוסט 2020
אם מישהו יכול להוסיף ולשפץ כדי שנוכל להוריד את סימן ה'חסר', נשמח. --חב"דניק - שיחה, 21:27, כ"ד בניסן, ה'תש"ף 21:27, 18 באפריל 2020 (IST)
- נראה לי שאפשר להוריד את הקישורים האדומים של השנים כי בערך זה הם כנראה לא יכתבו אי פעם ● חלוקת קונטרסים • שיחה • יחי המלך המשיח שליט"א • כ"ה בניסן ה'תש"ף • 17:21, 19 באפריל 2020 (IST)
- בשביל שלא יהיה חסר, צריך מקורות, וקשר לחב"ד (נראה שיש גם מה להרחיב לגבי תולדותיו וחיבוריו). -- קרייזי אבאוט משיח • מביאים אותו ביחד - 17:29, כ"ה בניסן ה'תש"ף
- לענ"ד אין עוד הרבה מה להוסיף, בכל המקומות האחרים לא כתוב עליו יותר פרטים חשובים, חיפשתי בנוגע לרבו"נ וזה מה שמצאתי, לא נראה לי שיש יותר מזה (ואני גם לא חושב שצריך) --חב"דניק - שיחה, 19:02, כ"ה בניסן, ה'תש"ף 19:02, 19 באפריל 2020 (IST)
- וגם אם תרצה להחזיר את התבנית היא לא שייכת למקום שהיא הייתה - בפתיח. או שתהיה בקטע שחסר (כמו שכבר יש) או שיהיה תבנית להשלים את כל הערך ולא קטע אחד ● חלוקת קונטרסים • שיחה • יחי המלך המשיח שליט"א • כ"ה בניסן ה'תש"ף • 20:51, 19 באפריל 2020 (IST)
- חב"דניק, עבודה מצויינת! -- קרייזי אבאוט משיח • מביאים אותו ביחד - 23:14, כ"ה בניסן ה'תש"ף
- וגם אם תרצה להחזיר את התבנית היא לא שייכת למקום שהיא הייתה - בפתיח. או שתהיה בקטע שחסר (כמו שכבר יש) או שיהיה תבנית להשלים את כל הערך ולא קטע אחד ● חלוקת קונטרסים • שיחה • יחי המלך המשיח שליט"א • כ"ה בניסן ה'תש"ף • 20:51, 19 באפריל 2020 (IST)
- לענ"ד אין עוד הרבה מה להוסיף, בכל המקומות האחרים לא כתוב עליו יותר פרטים חשובים, חיפשתי בנוגע לרבו"נ וזה מה שמצאתי, לא נראה לי שיש יותר מזה (ואני גם לא חושב שצריך) --חב"דניק - שיחה, 19:02, כ"ה בניסן, ה'תש"ף 19:02, 19 באפריל 2020 (IST)
- בשביל שלא יהיה חסר, צריך מקורות, וקשר לחב"ד (נראה שיש גם מה להרחיב לגבי תולדותיו וחיבוריו). -- קרייזי אבאוט משיח • מביאים אותו ביחד - 17:29, כ"ה בניסן ה'תש"ף
הבית יוסף והב"ח
מה המקור לחידוש שבב"ח, שהב"י לא התעמק והב"ח כן? הדבר חדש לי, ובכל אופן, כדי להביא דבר כזה צריכים מקור... -- קרייזי אבאוט משיח • מביאים אותו ביחד - 23:35, כ"ה בניסן ה'תש"ף
זה כתוב בויקיפדיה ובמכלול --חב"דניק - שיחה, 10:51, כ"ו בניסן, ה'תש"ף 10:51, 20 באפריל 2020 (IST), אם זה לא מתאים אולי כדאי להוריד - בכל אופן להשאיר רק את זה שהב"ח התעמק...
- ויקיפדיה (וממילא המכלול, שהיינו הך, ואין במכלול אלא מה שבוויקיפדיה) אינה מקור. ייתכן שיש לזה מקור, ואיני יודע, אך בינתיים אני מעביר את כהנ"ל לדף השיחה עד מציאת המקור:
הייחודיות של הב"ח בספרו זה, היא שבשונה מרבי יוסף קארו ה'בית יוסף' שלא התעמק בחיבורו וירד לנקודות הדברים כפי שמובאים במקורם, הב"ח התעמק עד לשורש הדברים ממש.
- בהצלחה רבה -- קרייזי אבאוט משיח • מביאים אותו ביחד - 21:04, כ"ו בניסן ה'תש"ף
- הדברים מובאים בהקדמה של הב"ח, אני מצטט מדבריו:
- אמנם לאשר הרב ז"ל החכם עיניו בראשו. ואל התכלית עיקרו ושרשו לברר כל הלכה על בוריה שלא יהא בה עוד ספק בהוראה הלכה למעשה היה הכרח להאריך בסוגיית התלמוד ובכל הפוסקים והתשובות ונמשך מזה האריכות לקצר בפירוש וביאור דברי הטור בעצמו. גם במקום דצריך נגר ובר נגר להולמו. וגם כשמפרש דברי הטור במקצת מקומות. יש להשיב תשובות רמות. ולברר האמת לעיני הרואה ומעיין בסוגיות. ולא הגיע דבר זה להרב אלא מצד גדולתו הרמה ששם עיניו ולבו כל הימים וכל מעיינו על התכלית בפסק הלכה בשלחן הערוך הקצר והארוך אבל במה שנוגע בביאור ופירוש דברי הטור בעצמו היה מקצר ועולה. כי ממילא היה מובן לאנשי המעלה כמוהו בגדולה (...). קמתי לחבר ביאור ופירוש לדברי הטורים בעצמו (...). . --נרקיס - שיחה, 23:08, י"ד באב, ה'תש"ף 23:08, 4 באוגוסט 2020 (UTC)
- הדברים מובאים בהקדמה של הב"ח, אני מצטט מדבריו: