חב"דפדיה:אולם דיונים/ארכיון 3: הבדלים בין גרסאות בדף

מ
החלפת טקסט – "״" ב־"""
מ (הוספת התבנית החדשה)
מ (החלפת טקסט – "״" ב־""")
שורה 281: שורה 281:
ראיתי מכתב נפלא באגרות קודש בקשר לאנציקלופדיה, וכמדומני שיש ממנו לימוד רב ועצום לעבודה כאן, ובפרט לשאלת האיכות לגבי הכמות וכיו"ב. ברשותכם אביא המכתב כלשונו:
ראיתי מכתב נפלא באגרות קודש בקשר לאנציקלופדיה, וכמדומני שיש ממנו לימוד רב ועצום לעבודה כאן, ובפרט לשאלת האיכות לגבי הכמות וכיו"ב. ברשותכם אביא המכתב כלשונו:


ב״ה, כ״א חשון, היתשל״א
ב"ה, כ"א חשון, היתשל"א
ברוקלין, נ.י.
ברוקלין, נ.י.
הרה״ג וו״ח אי״א נו״נ רב פעלים וכו׳
הרה"ג וו"ח אי"א נו"נ רב פעלים וכו׳
מוה״ר יהושע שיי הוטנר
מוה"ר יהושע שיי הוטנר
שלום וברכה!
שלום וברכה!
קבלתי כרך הי״ג של האנציקלופדי׳ התלמודית, ואתאפק לא אוכל מלהביע גודל ההתרשמות והשמחה לראות כרך נוסף זה, אשר אף שגם הכרכים שקדמוהו גדולים הם בגדלות האמיתית היא גדלות תורתנו, אשר ארוכה מארץ מדה ורחבה מני ים, הרי כל כרך הנוסף - כפי שכמדומה לי אמרתי לכת״ר בשיחתנו - לא רק שמוסיף ביאור בכמה ענינים ובכמה כללים בכלל גדול ובכלל ס ת ם דתורה, אלא גם מוסיף בכל הכרכים הקודמים, [וכדיבורנו אז, אשר שונה עניו אנציקלופדי׳ ששלימות האמיתית של כרך הראשון תלוי הוא גם בכרך האחרון וערך האחרון אשר בו, וכמובן].
קבלתי כרך הי"ג של האנציקלופדי׳ התלמודית, ואתאפק לא אוכל מלהביע גודל ההתרשמות והשמחה לראות כרך נוסף זה, אשר אף שגם הכרכים שקדמוהו גדולים הם בגדלות האמיתית היא גדלות תורתנו, אשר ארוכה מארץ מדה ורחבה מני ים, הרי כל כרך הנוסף - כפי שכמדומה לי אמרתי לכת"ר בשיחתנו - לא רק שמוסיף ביאור בכמה ענינים ובכמה כללים בכלל גדול ובכלל ס ת ם דתורה, אלא גם מוסיף בכל הכרכים הקודמים, [וכדיבורנו אז, אשר שונה עניו אנציקלופדי׳ ששלימות האמיתית של כרך הראשון תלוי הוא גם בכרך האחרון וערך האחרון אשר בו, וכמובן].


ובהמשך שיחתנו מאז, הרי כאן המקום להזכיר עוה״פ ועוה׳׳פ בכל לשון של בקשה וכו׳ ע״ד ההוצאה לאור של הכרכים הבאים בזריזות הצי גדולה, ובנוסח הידוע יפה שעה אחת קודם, אשר כאמור נוגע הדבר לכל הכרכים אשר כבר הופיעו וכו׳ וכוי. ובודאי לדכוותי׳ דמר אין צורך בביאור נוסף.
ובהמשך שיחתנו מאז, הרי כאן המקום להזכיר עוה"פ ועוה׳׳פ בכל לשון של בקשה וכו׳ ע"ד ההוצאה לאור של הכרכים הבאים בזריזות הצי גדולה, ובנוסח הידוע יפה שעה אחת קודם, אשר כאמור נוגע הדבר לכל הכרכים אשר כבר הופיעו וכו׳ וכוי. ובודאי לדכוותי׳ דמר אין צורך בביאור נוסף.


ויהי רצון אשר חפץ ה׳ יצליח ביד כל המשתתפים במפעל הכי נעלה האמור, להו׳׳ל כרך אחר כרך, וכאמור בזריזות האפשרית, ועד שיברכו בקרוב על המוגמר, ולאחרי זה להתחיל תיכף במהדורה שני׳(או הוספות וכוי) שהרי בודאי עצם הופעת הכרכים מוסיף בחידושי תורה בכלל ובסוג דאנציקלופדי׳ זו במיוחד, וכנ׳׳ל אשר ארוכה מארץ מדה.
ויהי רצון אשר חפץ ה׳ יצליח ביד כל המשתתפים במפעל הכי נעלה האמור, להו׳׳ל כרך אחר כרך, וכאמור בזריזות האפשרית, ועד שיברכו בקרוב על המוגמר, ולאחרי זה להתחיל תיכף במהדורה שני׳(או הוספות וכוי) שהרי בודאי עצם הופעת הכרכים מוסיף בחידושי תורה בכלל ובסוג דאנציקלופדי׳ זו במיוחד, וכנ׳׳ל אשר ארוכה מארץ מדה.


ובזה מענה ג׳׳כ על הטענה ששמעתי אותה כמה פעמים, שעיכוב ההופעה הוא מפני ההשתדלות שתהי׳ כשלימות יותר ויותר וכו׳, אשר נוסף לתשובה שאם כן אין לדבר סוף, הנה כנ״ל אי אפשר שלא יתחדשו, ובודאי כבר נתחדשו כמה ענינים בערכים שכבר הופיעו, ולא עוד אלא שדוקא זהו מנפלאות התורה, חכמתו ורצונו של הקב׳׳ה, שהיא מעין ומקור מים חייס המפכים הלוך והוסיף, וכדברי המורה הגדול הוא הרמב״ם בסיום וחותם ספרו — מלאה הארץ דעה את הוי׳ כמים לים מכסים.
ובזה מענה ג׳׳כ על הטענה ששמעתי אותה כמה פעמים, שעיכוב ההופעה הוא מפני ההשתדלות שתהי׳ כשלימות יותר ויותר וכו׳, אשר נוסף לתשובה שאם כן אין לדבר סוף, הנה כנ"ל אי אפשר שלא יתחדשו, ובודאי כבר נתחדשו כמה ענינים בערכים שכבר הופיעו, ולא עוד אלא שדוקא זהו מנפלאות התורה, חכמתו ורצונו של הקב׳׳ה, שהיא מעין ומקור מים חייס המפכים הלוך והוסיף, וכדברי המורה הגדול הוא הרמב"ם בסיום וחותם ספרו — מלאה הארץ דעה את הוי׳ כמים לים מכסים.


בכבוד ובברכה, ובפרט בברכת הצלחה בהאמור, לבשר טוב בקרוב ממש מהופעת כרך הי״ד, הט״ו וכו'.
בכבוד ובברכה, ובפרט בברכת הצלחה בהאמור, לבשר טוב בקרוב ממש מהופעת כרך הי"ד, הט"ו וכו'.


כדרכי, ארשה לי להוסיף הערה בנוגע להאנציקלופדי׳, אשר מכבר עלתה בדעתי ונתחזקה ביותר בקבלת כרך זה, שחלקו החשוב הוא בענין חזקה, והיא: אשר כדאי להוסיף לביאור הערכים שמות הספרים המבארים עניני הערך במיוחד ובפרטיות וכוי, ורגיל הוא בכמה אנציקלופדיות להוסיף בסוף הערכים (ובפרט הערכים החשובים) מה שנקרא עתה בשם ״ביבליאוגרפי׳״, רשימת ספרים ומקורות כוי, ובפרט שבנידון דידו לא תהי׳ בזה טירחה (יתירה), שהרי בודאי כל אחד שעסק בערך מסויים השתמש ומשתמש בספרים אלה, ואין צורך כי א ם לברר הישנם עוד וכוי.
כדרכי, ארשה לי להוסיף הערה בנוגע להאנציקלופדי׳, אשר מכבר עלתה בדעתי ונתחזקה ביותר בקבלת כרך זה, שחלקו החשוב הוא בענין חזקה, והיא: אשר כדאי להוסיף לביאור הערכים שמות הספרים המבארים עניני הערך במיוחד ובפרטיות וכוי, ורגיל הוא בכמה אנציקלופדיות להוסיף בסוף הערכים (ובפרט הערכים החשובים) מה שנקרא עתה בשם "ביבליאוגרפי׳", רשימת ספרים ומקורות כוי, ובפרט שבנידון דידו לא תהי׳ בזה טירחה (יתירה), שהרי בודאי כל אחד שעסק בערך מסויים השתמש ומשתמש בספרים אלה, ואין צורך כי א ם לברר הישנם עוד וכוי.


ואף שכבר הופיעו כמה כרכים ואין בהם ביבליאוגרפי׳ האמורה, הרי ודאי שאין בנידון דידן הדין ש״לא להוציא לעז על הראשונים״, ובפרט שנתוסף הענין על ידי המו״ל של הראשונים, ולהשלים הביבליאוגרפי׳ של הערכים שכבר הופיעו הרי יש מק ום להר׳ל חוברת מיוחדת של ביבליאוגרפי׳ לערכים אלו, [בפורמט והאותיות של האנציקלופדי׳].
ואף שכבר הופיעו כמה כרכים ואין בהם ביבליאוגרפי׳ האמורה, הרי ודאי שאין בנידון דידן הדין ש"לא להוציא לעז על הראשונים", ובפרט שנתוסף הענין על ידי המו"ל של הראשונים, ולהשלים הביבליאוגרפי׳ של הערכים שכבר הופיעו הרי יש מק ום להר׳ל חוברת מיוחדת של ביבליאוגרפי׳ לערכים אלו, [בפורמט והאותיות של האנציקלופדי׳].


פשוט, אשר אף שלכל ערך ישנם בתוך הערך כמה מראה מקומות וכו׳ [אשר נחוצים ומוכרחים הם ביותר] ובעשירות רבה, אבל אין בהם התועלת הצפוי׳ לביבליאוגרפי׳ האמורה, ובפרט אשר המראה מקומות רבים הם, ולא כל מוחא סביל לבחור מביניהם מה הם ספרי היסוד והמיוחדים וכוי.
פשוט, אשר אף שלכל ערך ישנם בתוך הערך כמה מראה מקומות וכו׳ [אשר נחוצים ומוכרחים הם ביותר] ובעשירות רבה, אבל אין בהם התועלת הצפוי׳ לביבליאוגרפי׳ האמורה, ובפרט אשר המראה מקומות רבים הם, ולא כל מוחא סביל לבחור מביניהם מה הם ספרי היסוד והמיוחדים וכוי.
שורה 610: שורה 610:
:::::אם התורמים העיקריים יהיו תלמידי תו"ת [[ברינוא]] ובחורי אה"ת, האנגלית תהי' אנגלית גוגל, וזה יעשה בושות איומות...---משיח עכשיו! '''[[משתמש:חסיד|חסיד חב"ד]] - [[שיחת משתמש:חסיד|חדר אורחים]]'''
:::::אם התורמים העיקריים יהיו תלמידי תו"ת [[ברינוא]] ובחורי אה"ת, האנגלית תהי' אנגלית גוגל, וזה יעשה בושות איומות...---משיח עכשיו! '''[[משתמש:חסיד|חסיד חב"ד]] - [[שיחת משתמש:חסיד|חדר אורחים]]'''
::::::ובכן, מצד והייתם נקים אגיב בקצרה
::::::ובכן, מצד והייתם נקים אגיב בקצרה
אמת שאיני מסוגל לכתוב באנגלית, בקושי לקרוא אולם חשבו על אלפי בנות אנ״ש בקרטון המיטב אנגליה ואוסטרליה שיודעות לכתוב כראוי ובעלות ידעחסידי הנני משוכנע שהן תתלהבנה מן הפרויקט ובזכות נשים צדקניות כו׳. זאת ועוד, הן אמת שבחורי החמש האוהלי תורניקס אינם יודעים כמעט קרוא ונכתוב באנגלית אולם חסרון זה מתגמד לעומת הידע העצום שלהם בענינים אלו חשבו על זה, אדרבה מה יקרה עם האתר יעלה לתקופת נסיון עם קישור מלבד טינפו האנגלית  try! לא נפסיד כלום! אולי קצת זמן הבעיה עם מנהל מערכת אני מכיר בחור שיכול לעשות זאת טוב מאוד כמדומני ששמואל מונקעס גם כן מכירו היטב אנסה לדבר איתו--[[משתמש:אדג|אדג. עושים כבוד לליובאויטש. חבדפדיה. צו השעה]] 04:34, 1 ביוני 2010 (UTC)
אמת שאיני מסוגל לכתוב באנגלית, בקושי לקרוא אולם חשבו על אלפי בנות אנ"ש בקרטון המיטב אנגליה ואוסטרליה שיודעות לכתוב כראוי ובעלות ידעחסידי הנני משוכנע שהן תתלהבנה מן הפרויקט ובזכות נשים צדקניות כו׳. זאת ועוד, הן אמת שבחורי החמש האוהלי תורניקס אינם יודעים כמעט קרוא ונכתוב באנגלית אולם חסרון זה מתגמד לעומת הידע העצום שלהם בענינים אלו חשבו על זה, אדרבה מה יקרה עם האתר יעלה לתקופת נסיון עם קישור מלבד טינפו האנגלית  try! לא נפסיד כלום! אולי קצת זמן הבעיה עם מנהל מערכת אני מכיר בחור שיכול לעשות זאת טוב מאוד כמדומני ששמואל מונקעס גם כן מכירו היטב אנסה לדבר איתו--[[משתמש:אדג|אדג. עושים כבוד לליובאויטש. חבדפדיה. צו השעה]] 04:34, 1 ביוני 2010 (UTC)
::אישית דיברתי עם הרבה חברה אמריקיים וכולם בדעה אחת כי חייב שיהי' חב"דפדי' באנגלית. (אבל נראה לי כי זה לא יהי' כ"כ קל. כי מנסיוני מהעבר (הן כשחפשתי חברה לחב"דאינפו באנגלית, והן כשחפשתי לחב"ד ווארלד) כמעט ואין חברה אמריקיים משיחיסטים שמוכנים להתמסר לדברים כאלה.) בכל זאת נראה לי כי שווה לחכות. --[[משתמש:Shmuel Munkes|שמואל מונקס]] 06:36, 1 ביוני 2010 (UTC)
::אישית דיברתי עם הרבה חברה אמריקיים וכולם בדעה אחת כי חייב שיהי' חב"דפדי' באנגלית. (אבל נראה לי כי זה לא יהי' כ"כ קל. כי מנסיוני מהעבר (הן כשחפשתי חברה לחב"דאינפו באנגלית, והן כשחפשתי לחב"ד ווארלד) כמעט ואין חברה אמריקיים משיחיסטים שמוכנים להתמסר לדברים כאלה.) בכל זאת נראה לי כי שווה לחכות. --[[משתמש:Shmuel Munkes|שמואל מונקס]] 06:36, 1 ביוני 2010 (UTC)
:::תומך בדעת שתי השורות שמעלי.--[[משתמש:Sh12|שניאור]] 06:49, 1 ביוני 2010 (UTC)
:::תומך בדעת שתי השורות שמעלי.--[[משתמש:Sh12|שניאור]] 06:49, 1 ביוני 2010 (UTC)