מ החלפת טקסט – "קטגוריה:ערכים בלימוד החסידות" ב־"קטגוריה:תורת החסידות"
נרקיס (שיחה | תרומות)
שורה 5: שורה 5:


==ענינו==
==ענינו==
מבואר כי יש שני הבדלות במציאות, שישנו ההבדל בין קודש לחול, וישנו הבדלה בין טהור לטמא. וענין של ההבדלה בין הקודש לחול הוא ההבדלה בין כל דרגות הקדושה לבין [[קליפת נוגה]], וענין של ההבדלה בין טהור לטמא היא ההבדלה בין קליפת נוגה ל[[ג' קליפות הטמאות]]. שענין קליפת נוגה הוא בבחינת [[ממוצע]] בין דרגות הקדושה אל ה[[סטרא אחרא]]. וכאשר עולה קליפת נוגה ומתדבקת בקדושה נעשית היא בבחינת חולין שנעשו על טהרת הקודש.
מבואר כי יש שתי הבדלות במציאות, שישנו ההבדל בין קודש לחול, וישנה הבדלה בין טהור לטמא. והעניין של ההבדלה בין הקודש לחול הוא ההבדלה בין כל דרגות הקדושה לבין [[קליפת נוגה]], והעניין של ההבדלה בין טהור לטמא היא ההבדלה בין קליפת נוגה ל[[ג' קליפות הטמאות]]. שכן עניינה של קליפת נוגה הוא בבחינת [[ממוצע]] בין דרגות הקדושה אל ה[[סטרא אחרא]]. וכאשר עולה קליפת נוגה ומתדבקת בקדושה נעשית היא בבחינת חולין שנעשו על טהרת הקודש.


ענינם של דרגות הקדושה הוא שהם מקבלים את חיותם מ[[הקב"ה]] בבחינת [[גילוי]] ובבחינת [[פנימיות]]. והענין הוא שהם בבחינת [[ביטול]], ולכן יכולים לקבל את ה[[שפע]] בגילוי מן הקב"ה. מה שאין כן בדרגות הקליפה, שמקבלות את השפע בבחינת אחוריים, "[[כמאן דשדי בתר כתפוהי]]", ואינם בבחינת ביטול.
עניינם של דרגות הקדושה הוא שהם מקבלים את חיותם מ[[הקב"ה]] בבחינת [[גילוי]] ובבחינת [[פנימיות]]. והעניין הוא שהם בבחינת [[ביטול]], ולכן יכולים לקבל את ה[[שפע]] בגילוי מן הקב"ה. מה שאין כן בדרגות הקליפה, שמקבלות את השפע בבחינת אחוריים, "[[כמאן דשדי בתר כתפוהי]]", ואינם בבחינת ביטול.


מבואר כי ה[[שורש]] של דרגות הקדושה הוא בפנימיות של [[רצון העליון]], לעומת דרגות הקליפה שיונקים מ[[חיצוניות]] רצון העליון.
מבואר כי ה[[שורש]] של דרגות הקדושה הוא בפנימיות של [[רצון העליון]], לעומת דרגות הקליפה שיונקים מ[[חיצוניות]] רצון העליון.