אחד עשר: הבדלים בין גרסאות בדף

מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
מ (חלוקת קונטרסים העביר את הדף אחד עשרה לשם אחד עשר: ע"פ כללי הכתיב)
אין תקציר עריכה
שורה 4: שורה 4:


כיון שכך, אזי הקליפה יש לה שייכות לאחד עשר, ולכן אחד מסממני [[הקטורת]] הוא החלבנה, שריחה רע. והם במספר י"א כשהעיקרי שבהם הוא הלבונה, וזאת {{הדגשה|כידוע שי"א ארורים דקליפה מתבררים על ידי י"א סממני הקטרת}}.
כיון שכך, אזי הקליפה יש לה שייכות לאחד עשר, ולכן אחד מסממני [[הקטורת]] הוא החלבנה, שריחה רע. והם במספר י"א כשהעיקרי שבהם הוא הלבונה, וזאת {{הדגשה|כידוע שי"א ארורים דקליפה מתבררים על ידי י"א סממני הקטרת}}.


==בדור השביעי==
==בדור השביעי==
שורה 17: שורה 16:


[[יו"ד שבט]], הוא היו"ד שבי"א, שמורה על הי"א כפי שהוא עדיין בערך ליו"ד, והי"א כפי שהוא לעצמו, שהוא הגילוי של הגאולה, הוא הי"א שבחודש הי"א. ובפרט שהוא גם כןבחודש הי"א, וזה נותן את הכח לחבר את היו"ד עם הי"א.
[[יו"ד שבט]], הוא היו"ד שבי"א, שמורה על הי"א כפי שהוא עדיין בערך ליו"ד, והי"א כפי שהוא לעצמו, שהוא הגילוי של הגאולה, הוא הי"א שבחודש הי"א. ובפרט שהוא גם כןבחודש הי"א, וזה נותן את הכח לחבר את היו"ד עם הי"א.


{{מספרים}}
{{מספרים}}
[[קטגוריה:מספרים]]
[[קטגוריה:מספרים]]

גרסה מ־02:19, 16 ביולי 2020

המספר אחד עשרה מורה על למעלה מהשתלשלות, כיון שפרצוף האצילות (סדר ההשתלשלות) מורכב מעשרה ספירות, ואחד עשר שהוא יותר מעשר הוא למעלה מההשתלשלות.

ולכן נאמר "אחד עשר יום מחורב", שהמספר אחד עשרה הוא למעלה מהדברות שהן בסדר ההשתלשלות, והיינו בחינת הכתר או למעלה יותר עצמותו ית'.

כיון שכך, אזי הקליפה יש לה שייכות לאחד עשר, ולכן אחד מסממני הקטורת הוא החלבנה, שריחה רע. והם במספר י"א כשהעיקרי שבהם הוא הלבונה, וזאת "כידוע שי"א ארורים דקליפה מתבררים על ידי י"א סממני הקטרת" .

בדור השביעי

המספר אחד עשרה מורה על מעל הטבע, והמספר עשר מורה על הטבע.

בי"א ניסן נולד הרבי, בי"א שבט - חודש הי"א נתמנה לרבי, כשבעשירי בו הסתלק האדמו"ר הקודם.

  • "יום אחד עשר בחודש הראשון (ניסן) קשור עם התחלת הגילוי - "הלידה" - של בחינת אחד עשר".
  • "ויום אחד עשר בחודש אחד עשר קשור עם שלימות הגילוי של אחד עשר, באופן של נשיאות בגלוי".

עבודת כל הדורות היתה בכדי להחדיר את הי"א ביו"ד. בי"א ישנם ב' בחינות - שבערך לעשר, ושלגמרי למעלה ממנו. וזה נראה בהפרטים דלעיל:

יו"ד שבט, הוא היו"ד שבי"א, שמורה על הי"א כפי שהוא עדיין בערך ליו"ד, והי"א כפי שהוא לעצמו, שהוא הגילוי של הגאולה, הוא הי"א שבחודש הי"א. ובפרט שהוא גם כןבחודש הי"א, וזה נותן את הכח לחבר את היו"ד עם הי"א.

תבנית:מספרים