תבנית:עץ תניא/מבט כולל פרקים ל"ה-מ': הבדלים בין גרסאות בדף

מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
אין תקציר עריכה
אין תקציר עריכה
שורה 10: שורה 10:
: ב. [[תבנית:עץ תניא/מבט כולל פרקים ל"ח-מ'|חשיבות הכוונה שבמעשה]] - הכוונה מאירה את המעשה, מעשה ללא כוונה - כגוף בלא נשמה (פרקים [[תניא - פרק ל"ח|ל"ח]]-[[תניא - פרק מ'|מ']]).
: ב. [[תבנית:עץ תניא/מבט כולל פרקים ל"ח-מ'|חשיבות הכוונה שבמעשה]] - הכוונה מאירה את המעשה, מעשה ללא כוונה - כגוף בלא נשמה (פרקים [[תניא - פרק ל"ח|ל"ח]]-[[תניא - פרק מ'|מ']]).


על פי המבואר בשלושת הפרקים הראשונים (שדווקא ע"י '''המעשה''' מתבצעת תכלית הבריאה), יכולנו לחשוב ש{{מונחון|העבודה הפנימית|עבודת הלב, שבפרקים א'-ל''ד.}} היא {{מונחון|אמצעי בלבד|אמצעי {{"}}לדחוף{{"}} את האדם לקיום מצוות, ושהקיום יהיה {{"}}אמיתי{{"}}.}} - אבל {{מונחון|אינה תכלית לעצמה|אינה חלק מכוונת הבריאה.}}.
על פי המבואר בשלושת הפרקים הראשונים (שדווקא ע"י '''המעשה''' מתבצעת תכלית הבריאה), יכולנו לחשוב [[תבנית:עץ תניא/מבט כולל פרקים א'-ל"ד|שעבודת הלב]] היא אמצעי בלבד ("לדחוף" את האדם לקיום מצוות, ושהקיום יהיה "אמיתי"). - אבל אינה תכלית לעצמה (ואינה חלק מכוונת הבריאה).


מבאר [[אדמו"ר הזקן]] בשלושת הפרקים שלאחריהם, שאין זה נכון: אין הקב"ה מעוניין ב"סתם" דירה, אלא בדירה '''מוארת'''. רגש אהבת ה' ויראתו מאיר את המצוות ומזכך אותן, ועד שקיום מצווה בלי רגש נמשל לגוף בלי נשמה.}}{{ש}}
מבאר [[אדמו"ר הזקן]] בשלושת הפרקים שלאחריהם, שאין זה נכון: אין הקב"ה מעוניין ב"סתם" דירה, אלא בדירה '''מוארת'''. רגש אהבת ה' ויראתו מאיר את המצוות ומזכך אותן, ועד שקיום מצווה בלי רגש נמשל לגוף בלי נשמה.}}{{ש}}
שורה 16: שורה 16:
|
|
|-
|-
| [[תבנית:עץ תניא/ליקוטי אמרים לה-מ|חזרה לעץ]] || [[תבנית:עץ תניא/מבט כולל פרקים ל"ה-נ"ג|למעלה - ל"'''עבודת''' המעשה"]] ||  || [[תניא - פרק ל"ה|לפרק ל"ה]] ||  |
| [[תבנית:עץ תניא/ליקוטי אמרים לה-מ|חזרה לעץ]] || [[תבנית:עץ תניא/מבט כולל פרקים ל"ה-נ"ג|להסבר הקודם]] ||


[[קטגוריה:תבניות ספר התניא]]
[[קטגוריה:תבניות ספר התניא]]

גרסה מ־23:41, 21 במאי 2020

מבט כולל - "דירה בתחתונים" (פרקים ל"ה-מ')
תחילת ביאור עבודת המעשה היא להבין את מעלתו, ועניין זה מבאר אדמו"ר הזקן בשני שלבים:
א. מעלת המעשה - דירה בתחתונים (פרקים ל"ה-ל"ז).
ב. חשיבות הכוונה שבמעשה - הכוונה מאירה את המעשה, מעשה ללא כוונה - כגוף בלא נשמה (פרקים ל"ח-מ').

על פי המבואר בשלושת הפרקים הראשונים (שדווקא ע"י המעשה מתבצעת תכלית הבריאה), יכולנו לחשוב שעבודת הלב היא אמצעי בלבד ("לדחוף" את האדם לקיום מצוות, ושהקיום יהיה "אמיתי"). - אבל אינה תכלית לעצמה (ואינה חלק מכוונת הבריאה).

מבאר אדמו"ר הזקן בשלושת הפרקים שלאחריהם, שאין זה נכון: אין הקב"ה מעוניין ב"סתם" דירה, אלא בדירה מוארת. רגש אהבת ה' ויראתו מאיר את המצוות ומזכך אותן, ועד שקיום מצווה בלי רגש נמשל לגוף בלי נשמה.

חזרה לעץ להסבר הקודם