דוד משה רוזן: הבדלים בין גרסאות בדף
מאין תקציר עריכה |
מאין תקציר עריכה |
||
שורה 9: | שורה 9: | ||
בתקופה שהרבי יצא במבצעי [[מבצע אות בספר התורה|ספרי תורה הכלליים]], קיבל הרב [[ישראל צבי הבר]] מכתב מהרבי, ובו עורר אותו בין השאר לעסוק במבצע זה ולרשום את היהודים במקומו לספר התורה. הוא פנה לרב רוזן, והוא העלה בפניו את ההצעה הבאה: הוא ישיג תקציב מהג'וינט וירכוש אותיות בספר התורה עבור כל יהודי רומניה (בערך חמשה עשר אלף יהודים באותה תקופה). | בתקופה שהרבי יצא במבצעי [[מבצע אות בספר התורה|ספרי תורה הכלליים]], קיבל הרב [[ישראל צבי הבר]] מכתב מהרבי, ובו עורר אותו בין השאר לעסוק במבצע זה ולרשום את היהודים במקומו לספר התורה. הוא פנה לרב רוזן, והוא העלה בפניו את ההצעה הבאה: הוא ישיג תקציב מהג'וינט וירכוש אותיות בספר התורה עבור כל יהודי רומניה (בערך חמשה עשר אלף יהודים באותה תקופה). | ||
הרב הבר שאל על כך את הרב [[ | הרב הבר שאל על כך את הרב [[חודקוב]] ששאל על כך את הרבי, והתשובה הייתה, שלמרות שכעיקרון לא עושים כדבר הזה, משום שהמבצע הוא שכל אחד יירשם בפני עצמו, בכל אופן באופן חד פעמי הרשה הרבי את הדבר. וכך היה. | ||
[[קטגוריה:ידידי חב"ד|רוזן משה]] | [[קטגוריה:ידידי חב"ד|רוזן משה]] | ||
[[קטגוריה:חסידים מתקופת אדמו"ר שליט"א|רוזן משה]] | [[קטגוריה:חסידים מתקופת אדמו"ר שליט"א|רוזן משה]] |
גרסה מ־16:56, 21 בספטמבר 2009
הרב משה רוזן היה הרב הראשי ליהדות רומניה, בתקופת השלטון הקומוניסטי.
הרב רוזן זכה לקירוב מיוחד מהרבי, ונכנס ליחידות פרטית מידי שנה בשנה, כולל בשנים שכבר לא היו בהן יחידויות פרטיות - עד שנת תשנ"ב.
הרב רוזן נשאר ברומניה בזכות הוראתו של הרבי שישאר שם. הוא שאל על כך ביחידות את הרבי, והרבי ענה לו ש"השווער (כ"ק אדמו"ר הריי"צ) היה לו צער גדול מכך שעזב את רוסיה", ועליו לדעת שהוא עושה הרבה יותר מהרבה רבנים ואדמו"רים בהיותו ברומניה.
ואכן, הרב רוזן לא עזב את רומניה עד יומו האחרון, ועמד על משמר קודשי ישראל ברומניה עד היכן שידו הייתה מגעת.
בתקופה שהרבי יצא במבצעי ספרי תורה הכלליים, קיבל הרב ישראל צבי הבר מכתב מהרבי, ובו עורר אותו בין השאר לעסוק במבצע זה ולרשום את היהודים במקומו לספר התורה. הוא פנה לרב רוזן, והוא העלה בפניו את ההצעה הבאה: הוא ישיג תקציב מהג'וינט וירכוש אותיות בספר התורה עבור כל יהודי רומניה (בערך חמשה עשר אלף יהודים באותה תקופה).
הרב הבר שאל על כך את הרב חודקוב ששאל על כך את הרבי, והתשובה הייתה, שלמרות שכעיקרון לא עושים כדבר הזה, משום שהמבצע הוא שכל אחד יירשם בפני עצמו, בכל אופן באופן חד פעמי הרשה הרבי את הדבר. וכך היה.