ליקוטי אמרים - פרק ל"ה: הבדלים בין גרסאות בדף
מ החלפת טקסט – "היצר הרע " ב־"היצר הרע " |
אין תקציר עריכה |
||
| שורה 1: | שורה 1: | ||
{{ניווט | |||
|כותרת=תרשים כולל - תניא, ליקוטי אמרים | |||
|הסתרה=כן | |||
|מוסתר=כן | |||
|תמונה= | |||
|תוכן={{עץ תניא/ליקוטי אמרים כללי}} | |||
}} | |||
{{תניא}} | {{תניא}} | ||
'''פרק ל"ה''' | '''פרק ל"ה - מעלת המצוות המעשיות''' | ||
==מבוא לפרק== | ==מבוא לפרק== | ||
בפרק זה | בפרק זה מניח הרבי את היסוד לעבודת המעשה, והוא, שלהתאחד עם אלוקות אפשר '''רק''' ע"י קיום מצוות (ולא ע"י אהבה, יראה ודביקות): | ||
==גוף הפרק== | ==גוף הפרק== | ||
| שורה 8: | שורה 16: | ||
==סיכום הפרק== | ==סיכום הפרק== | ||
בתחילת הפרק מבאר [[אדמו"ר הזקן]] את המעלה שבקיום המצוות לעומת כוונת המצוות{{הערה|רגש של אהבת ה' ויראתו.}}: השראת השכינה נמשכת במצוות מעשיות '''דווקא''' (ולא ע"י עבודת הלב). | |||
ובהמשכו מבואר, שבהשראת שכינה זו יש שלוש מעלות נוספות: | |||
:# מכיוון ש'''במעשה''' המצווה אין הבדל בין צדיק לבינוני - בשעת קיום מצווה שורה השכינה על הבינונים בדיוק כמו על הצדיקים. | |||
:# השראה זו היא גם על נפש הבהמית{{הערה|שלא כתורה, המשרה שכינה רק על נפש האלוקית.}}. | |||
:#בשעת קיום מצווה נמצאת '''הנפש הבהמית''' בגלות{{הערה|דהיינו, המצב הרגיל אצל הבינוני הוא שהנפש האלוקית נמצאת בגלות אצל הנפש הבהמית, אך בשעת קיום מצווה מעשית "מתהפכים היוצרות" והנפש הבהמית היא זו שנמצאת בגלות אצל הנפש האלוקית.}}, והשכינה שורה על כל גוף האדם. | |||
| שורה 14: | שורה 27: | ||
*[[תכלית ירידת הנשמה לעולם הזה]] | *[[תכלית ירידת הנשמה לעולם הזה]] | ||
{{הערות שוליים}} | |||
{{סדרה|הקודם=[[תניא - פרק ל"ד|פרק ל"ד]]|רשימה=פרקי לקוטי אמרים|הבא=[[תניא - פרק ל"ו|פרק ל"ו]]}} | {{סדרה|הקודם=[[תניא - פרק ל"ד|פרק ל"ד]]|רשימה=פרקי לקוטי אמרים|הבא=[[תניא - פרק ל"ו|פרק ל"ו]]}} | ||
[[קטגוריה:ליקוטי אמרים - תניא]] | [[קטגוריה:ליקוטי אמרים - תניא]] | ||