שם ס"ג: הבדלים בין גרסאות בדף
אין תקציר עריכה |
אין תקציר עריכה |
||
שורה 2: | שורה 2: | ||
==ענינו== | ==ענינו== | ||
שם ס"ג נוצר מ[[שם הוי"ה]] במילוי יו"דים, באופן הזה: יו"ד ה"י וא"ו ה"י. שם זה קשור ל[[ספירת הבינה]], שהיא התחלה של ה[[ישות]] לעומת החכמה, [[שם ע"ב]] שהוא בבחינת [[ביטול]] בתכלית. | |||
בניגוד ל[[שם ע"ב]] שהוא שם שאינו מחודש, שם ס"ג הוא שם מחודש. והביאור הוא שכיוון ש[[שם מ"ה]] שהוא השם של [[עולם התיקון]] הוא שם מחודש, בהכרח שגם שם ס"ג, השייך ל[[עולם התוהו]] הוא שם מחודש, שכן, בנין הוהו היה בשביל הסתירה, וסתירת התוהו היתה בשביל בנין התיקון. זאת לעומת [[שם ע"ב]] שהוא למעלה מתוהו ותיקון, והוא בלתי מחודש. | בניגוד ל[[שם ע"ב]] שהוא שם שאינו מחודש, שם ס"ג הוא שם מחודש. והביאור הוא שכיוון ש[[שם מ"ה]] שהוא השם של [[עולם התיקון]] הוא שם מחודש, בהכרח שגם שם ס"ג, השייך ל[[עולם התוהו]] הוא שם מחודש, שכן, בנין הוהו היה בשביל הסתירה, וסתירת התוהו היתה בשביל בנין התיקון. זאת לעומת [[שם ע"ב]] שהוא למעלה מתוהו ותיקון, והוא בלתי מחודש. |
גרסה מ־19:55, 1 בספטמבר 2009
שם ס"ג נוצר משם הוי"ה במילוי יו"דים, באופן הזה: יו"ד ה"י וא"ו ה"י. שם זה הוא כנגד ספירת בינה. בעולמות, שם זה הוא כנגד עולם הנקודים שהוא עולם התוהו שבו היתה שבירת הכלים.
ענינו
שם ס"ג נוצר משם הוי"ה במילוי יו"דים, באופן הזה: יו"ד ה"י וא"ו ה"י. שם זה קשור לספירת הבינה, שהיא התחלה של הישות לעומת החכמה, שם ע"ב שהוא בבחינת ביטול בתכלית.
בניגוד לשם ע"ב שהוא שם שאינו מחודש, שם ס"ג הוא שם מחודש. והביאור הוא שכיוון ששם מ"ה שהוא השם של עולם התיקון הוא שם מחודש, בהכרח שגם שם ס"ג, השייך לעולם התוהו הוא שם מחודש, שכן, בנין הוהו היה בשביל הסתירה, וסתירת התוהו היתה בשביל בנין התיקון. זאת לעומת שם ע"ב שהוא למעלה מתוהו ותיקון, והוא בלתי מחודש.
לאחר שבירת הכלים נפלו האורות מבחינת שם ס"ג לבחינת שם ב"ן, שהוא העולמות הפרודים, עולמות בי"ע. ישנו קשר בין שם ס"ג לבין שם ב"ן שכן שם ב"ן קרוי בשם בהמה (שב"ן בגימטריא בהמה), וביחס אליו נקרא שם ס"ג בשם בהמה רבה. לעתיד לבוא יתעלו עולמות בי"ע שהם בחינת שם ב"ן, אל מקורת בעולמות התוהו שהוא שם ס"ג, הגבוה מעולם התיקון, שהוא שם מ"ה.
בעולמות
בעולמות, שם ס"ג הוא כנגד עולם הנקודים, שהוא עולם התוהו. בעולם זה הספירות הם בבחינת נקודות, שכל אחד מהם מאיר בתוקף, ואינו מתכלל בחבירו. ומשום כך בעולם זה הייתה שבירת הכלים. שבירת הכלים היא רק בשם ס"ג, ולא בשם ע"ב, שבספירת החכמה כתוב "ימותו ולא בחכמה".