עולם הבריאה: הבדלים בין גרסאות בדף

מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
אין תקציר עריכה
אין תקציר עריכה
שורה 2: שורה 2:


בעולם הבריאה ישנם [[עשר ספירות]] מהם נבראו ה[[שרפים]]. בעולם זה [[קליפת נוגה]] היא רובה טוב ומיעוטה רע.
בעולם הבריאה ישנם [[עשר ספירות]] מהם נבראו ה[[שרפים]]. בעולם זה [[קליפת נוגה]] היא רובה טוב ומיעוטה רע.
עולם הבריאה נקרא גם בשם עולם הכסא ("כורסיא" בלשון הזוהר), ועל בחינת הכסא דמות כמראה אדם שהוא עשר ספירות דאצילות הנכללות ב[[מלכות דאצילות]].
אשר אחד הפירושים הוא כס א' דהיינו שהוא בחי' כיסוי לגבי אלופו של עולם, שמעלים ומסתיר עליו.  עולם הבריאה הוא בחינת [[יחודא תתאה]] שהוא בבחי' בריאה שצבא השמים לך משתחוים, הרי אף שהם בבחינת ביטול והשתחואה מכל מקום "יש מי שבטל". גם המלאכים של עולם הבריאה וכל צבא מעלה הן מלובשות בגופות כמו מלאך הגדול סנד"ל ת"ק שנה ויש מלאכים שהם בשליש העולם דהיינו שליש ת"ק כו' וכמ"ש בהם וגויתו כתרשיש ואם כן הרי יש בחי' מהות ומציאות נפרד מאלקותו ית' ואף על פי שהוא בטל ומשתחוה מ"מ מהותו ועצמותו הוא בחי' כיסוי והסתר לאלופו של עולם כמו שהוא אין עוד מלבדו ממש בבחינת [[יחודא עילאה]].
עולם זה הוא כנגד ספירת ה[[בינה]] ב[[סדר ההשתלשלות הכללי]], מפני שבעולם זה ה[[אור]] האלוקי מתפשט לפרטים, באופן של בינה
עולם זה הוא כנגד ספירת ה[[בינה]] ב[[סדר ההשתלשלות הכללי]], מפני שבעולם זה ה[[אור]] האלוקי מתפשט לפרטים, באופן של בינה
 
מדור נשמות הצדיקים הוא בעולם הבריאה. איתא בתיקונים ד"אימא עילאה מקננא בתלת ספירן בכרסיא" שהוא עולם הבריאה, ולכן הוא מדור נשמות הצדיקים עובדי ה' בדחילו ורחימו הנמשכות מן הבינה ודעת דגדולת א"ס ב"ה.
מדור נשמות הצדיקים הוא בעולם הבריאה. שבעולם הבריאה מאירות שם חכמתו ובינתו ודעתו של א"ס ב"ה שהן מקור המדות ואם ושרש להן וכדאיתא בתיקונים דאימא עילאה מקננא בתלת ספירן בכרסיא שהוא עולם הבריאה ולכן הוא מדור נשמות הצדיקים עובדי ה' בדחילו ורחימו הנמשכות מן הבינה ודעת דגדולת א"ס ב"ה.


{{לימוד}}
{{לימוד}}

גרסה מ־23:55, 25 באוגוסט 2009

עולם הבריאה הוא אחד מארבעת העולמות: אצילות, בריאה, יצירה ועשיה.

בעולם הבריאה ישנם עשר ספירות מהם נבראו השרפים. בעולם זה קליפת נוגה היא רובה טוב ומיעוטה רע.

עולם הבריאה נקרא גם בשם עולם הכסא ("כורסיא" בלשון הזוהר), ועל בחינת הכסא דמות כמראה אדם שהוא עשר ספירות דאצילות הנכללות במלכות דאצילות. אשר אחד הפירושים הוא כס א' דהיינו שהוא בחי' כיסוי לגבי אלופו של עולם, שמעלים ומסתיר עליו. עולם הבריאה הוא בחינת יחודא תתאה שהוא בבחי' בריאה שצבא השמים לך משתחוים, הרי אף שהם בבחינת ביטול והשתחואה מכל מקום "יש מי שבטל". גם המלאכים של עולם הבריאה וכל צבא מעלה הן מלובשות בגופות כמו מלאך הגדול סנד"ל ת"ק שנה ויש מלאכים שהם בשליש העולם דהיינו שליש ת"ק כו' וכמ"ש בהם וגויתו כתרשיש ואם כן הרי יש בחי' מהות ומציאות נפרד מאלקותו ית' ואף על פי שהוא בטל ומשתחוה מ"מ מהותו ועצמותו הוא בחי' כיסוי והסתר לאלופו של עולם כמו שהוא אין עוד מלבדו ממש בבחינת יחודא עילאה.


עולם זה הוא כנגד ספירת הבינה בסדר ההשתלשלות הכללי, מפני שבעולם זה האור האלוקי מתפשט לפרטים, באופן של בינה מדור נשמות הצדיקים הוא בעולם הבריאה. איתא בתיקונים ד"אימא עילאה מקננא בתלת ספירן בכרסיא" שהוא עולם הבריאה, ולכן הוא מדור נשמות הצדיקים עובדי ה' בדחילו ורחימו הנמשכות מן הבינה ודעת דגדולת א"ס ב"ה.

תבנית:לימוד