ניגון כי אנו עמך (ב): הבדלים בין גרסאות בדף
זלמן הענדל (שיחה | תרומות) אין תקציר עריכה |
זלמן הענדל (שיחה | תרומות) אין תקציר עריכה |
||
שורה 5: | שורה 5: | ||
סיפר הרבי ששמע ניגון זה מאחד ה[[חסיד]]ים הזקנים שזימזם אותו באומרו "כי אנו עמך" בתפילת [[יום הכיפורים]] ובסיום [[יום הכיפורים]] התפרץ החסיד ב[[ריקוד]] חסידי נלהב בחזרו פעם ועוד פעם על אותן המילים. וביאר הרבי שמנגינה זו היא מנגינה של [[תשובה]], שלכן אין לניגון זה סיום כי-אם תמיד חוזרים שוב ושוב על המנגינה, שזהו אמיתית עניין התשובה שלא להסתפק ולהיות שבע רצון אף פעם, אלא לשאוף תמיד ליותר ויותר. | סיפר הרבי ששמע ניגון זה מאחד ה[[חסיד]]ים הזקנים שזימזם אותו באומרו "כי אנו עמך" בתפילת [[יום הכיפורים]] ובסיום [[יום הכיפורים]] התפרץ החסיד ב[[ריקוד]] חסידי נלהב בחזרו פעם ועוד פעם על אותן המילים. וביאר הרבי שמנגינה זו היא מנגינה של [[תשובה]], שלכן אין לניגון זה סיום כי-אם תמיד חוזרים שוב ושוב על המנגינה, שזהו אמיתית עניין התשובה שלא להסתפק ולהיות שבע רצון אף פעם, אלא לשאוף תמיד ליותר ויותר. | ||
מילות הניגון (מתוך פיוט [[חזרת הש"ץ]] בתפילת [[שמונה עשרה]] ביום כיפור): '''"כִּי אָנוּ עַמֶּךָ וְאַתָּה אֱלֹקֵינוּ. אָנוּ בָנֶיךָ וְאַתָּה אָבִינוּ. אָנוּ עֲבָדֶיךָ וְאַתָּה אֲדוֹנֵנוּ. אָנוּ קְהָלֶךָ וְאַתָּה חֶלְקֵנוּ | מילות הניגון (מתוך פיוט [[חזרת הש"ץ]] בתפילת [[שמונה עשרה]] ביום כיפור): '''"כִּי אָנוּ עַמֶּךָ וְאַתָּה אֱלֹקֵינוּ. אָנוּ בָנֶיךָ וְאַתָּה אָבִינוּ. אָנוּ עֲבָדֶיךָ וְאַתָּה אֲדוֹנֵנוּ. אָנוּ קְהָלֶךָ וְאַתָּה חֶלְקֵנוּ: אָנוּ נַחֲלָתֶךָ וְאַתָּה גוֹרָלֵנוּ. אָנוּ צֹאנֶךָ וְאַתָּה רוֹעֵנוּ. אָנוּ כַרְמֶךָ וְאַתָּה נוֹטְרֵנוּ. אָנוּ פְעֻלָּתֶךָ וְאַתָּה יוֹצְרֵנוּ: אָנוּ רַעְיָתֶךָ וְאַתָּה דוֹדֵנוּ. אָנוּ סְגֻלָּתֶךָ וְאַתָּה אֱלֹקֵינוּ. אָנוּ עַמֶּךָ וְאַתָּה מַלְכֵּנוּ. אָנוּ מַאֲמִירֶיךָ וְאַתָּה מַאֲמִירֵנוּ"'''. | ||
ניגון זה הוא ניגון רמ"ד ב[[ספר הניגונים]] | ניגון זה הוא ניגון רמ"ד ב[[ספר הניגונים]] |
גרסה מ־05:34, 4 ביוני 2018
כי אנו עמך הינו ניגון אותו לימד הרבי בליל שמחת תורה אחרי הקפות וסעודת יום טוב - לפנות בוקר בשנת תשכ"ד.
סיפר הרבי ששמע ניגון זה מאחד החסידים הזקנים שזימזם אותו באומרו "כי אנו עמך" בתפילת יום הכיפורים ובסיום יום הכיפורים התפרץ החסיד בריקוד חסידי נלהב בחזרו פעם ועוד פעם על אותן המילים. וביאר הרבי שמנגינה זו היא מנגינה של תשובה, שלכן אין לניגון זה סיום כי-אם תמיד חוזרים שוב ושוב על המנגינה, שזהו אמיתית עניין התשובה שלא להסתפק ולהיות שבע רצון אף פעם, אלא לשאוף תמיד ליותר ויותר.
מילות הניגון (מתוך פיוט חזרת הש"ץ בתפילת שמונה עשרה ביום כיפור): "כִּי אָנוּ עַמֶּךָ וְאַתָּה אֱלֹקֵינוּ. אָנוּ בָנֶיךָ וְאַתָּה אָבִינוּ. אָנוּ עֲבָדֶיךָ וְאַתָּה אֲדוֹנֵנוּ. אָנוּ קְהָלֶךָ וְאַתָּה חֶלְקֵנוּ: אָנוּ נַחֲלָתֶךָ וְאַתָּה גוֹרָלֵנוּ. אָנוּ צֹאנֶךָ וְאַתָּה רוֹעֵנוּ. אָנוּ כַרְמֶךָ וְאַתָּה נוֹטְרֵנוּ. אָנוּ פְעֻלָּתֶךָ וְאַתָּה יוֹצְרֵנוּ: אָנוּ רַעְיָתֶךָ וְאַתָּה דוֹדֵנוּ. אָנוּ סְגֻלָּתֶךָ וְאַתָּה אֱלֹקֵינוּ. אָנוּ עַמֶּךָ וְאַתָּה מַלְכֵּנוּ. אָנוּ מַאֲמִירֶיךָ וְאַתָּה מַאֲמִירֵנוּ".
ניגון זה הוא ניגון רמ"ד בספר הניגונים
קישורים חיצונים
- הניגון 'כי אנו עמך' בקולו של הרבי<phonos ipa="" lang="he" text="" file=""></phonos>Ⓘ
- הניגון בתקליט 'ניגוני הרבי' <phonos ipa="" lang="he" text="" file=""></phonos>Ⓘ
- הניגון 'כי אנו עמך' בטיש של חסידות סאסוב (00:59)
- הניגון 'כי אנו עמך' בטיש של חסידות סאטמר
- הניגון 'כי אנו עמך' בביצועם של ר' נדב בכר ור' אורן צור