נודע ביהודה אלקים: הבדלים בין גרסאות בדף
אין תקציר עריכה |
חב"ד איז אקטיב (שיחה | תרומות) אין תקציר עריכה |
||
שורה 1: | שורה 1: | ||
הניגון '''נוֹדָע בִּיהוּדָה''' הותאם למילים במזמור התהילים ע"ו | {{ניגונים שחוברו על פרקי התהילים של הרבי}} | ||
הניגון '''נוֹדָע בִּיהוּדָה''' הותאם למילים במזמור התהילים ע"ו, [[ניגונים על פרקי אדמו"ר שליט"א|לכבוד יום הולדתו]] ה-75 של [[הרבי]] ב[[י"א ניסן]] בשנת [[תשל"ז]]. | |||
המילים: | המילים: {{ציטוט|תוכן=נוֹדָע בִּיהוּדָה אֱלֹקים בְּיִשְׂרָאֵל גָּדוֹל שְׁמוֹ: וַיְהִי בְשָׁלֵם סוּכּוֹ וּמְעוֹנָתוֹ בְצִיּוֹן|מרכאות=כן|מקור=תהילים פרק ע"ו (פסוקים א-ב)}} | ||
על מילות הניגון: דוד המלך מתאר את קידוש ה' הגדול לאחר הניצחון הניסי והפלאי של חזקיהו המלך על צבאו העצום והנורא של סנחריב מלך אשור. | על מילות הניגון: דוד המלך מתאר את קידוש ה' הגדול לאחר הניצחון הניסי והפלאי של חזקיהו המלך על צבאו העצום והנורא של סנחריב מלך אשור. | ||
שורה 8: | שורה 9: | ||
לרד"ק יש גם ביאור מעניין למה נקראת העיר בשם ירושלים. שם בן נוח קרא לה שָׁלֵם ואילו אברהם קרא לה בשם יִרְאָה, הקב"ה החליט ליצור שילוב בין 2 השמות וקרא לה יְרוּשָׁלַיִם (יראה – שלם). | לרד"ק יש גם ביאור מעניין למה נקראת העיר בשם ירושלים. שם בן נוח קרא לה שָׁלֵם ואילו אברהם קרא לה בשם יִרְאָה, הקב"ה החליט ליצור שילוב בין 2 השמות וקרא לה יְרוּשָׁלַיִם (יראה – שלם). | ||
[[קטגוריה:ניגונים | [[קטגוריה:ניגונים על פרקי הרבי]] |
גרסה מ־18:36, 24 במאי 2018
תבנית:ניגונים שחוברו על פרקי התהילים של הרבי הניגון נוֹדָע בִּיהוּדָה הותאם למילים במזמור התהילים ע"ו, לכבוד יום הולדתו ה-75 של הרבי בי"א ניסן בשנת תשל"ז.
המילים:
נוֹדָע בִּיהוּדָה אֱלֹקים בְּיִשְׂרָאֵל גָּדוֹל שְׁמוֹ: וַיְהִי בְשָׁלֵם סוּכּוֹ וּמְעוֹנָתוֹ בְצִיּוֹן
— תהילים פרק ע"ו (פסוקים א-ב)
על מילות הניגון: דוד המלך מתאר את קידוש ה' הגדול לאחר הניצחון הניסי והפלאי של חזקיהו המלך על צבאו העצום והנורא של סנחריב מלך אשור.
לפירוש הרד"ק הפסוק מתייחס גם לאשר יתרחש לעתיד לבוא – כאשר ה' ינקום את נקמתו באויבי עם ישראל, ואז יתפרסם (נוֹדָע) שמו של הקדוש-ברוך-הוא בִּיהוּדָה (חבל ארץ בארץ ישראל בו נמצאת העיר ירושלים). אז גם יהיה בְשָׁלֵם סוּכּוֹ שיבנה בה (בעיר ירושלים) בית המקדש – סוכתו ומקום השראת שכינתו של הקב"ה(וּמְעוֹנָתוֹ בְצִיּוֹן)!
לרד"ק יש גם ביאור מעניין למה נקראת העיר בשם ירושלים. שם בן נוח קרא לה שָׁלֵם ואילו אברהם קרא לה בשם יִרְאָה, הקב"ה החליט ליצור שילוב בין 2 השמות וקרא לה יְרוּשָׁלַיִם (יראה – שלם).