ד' באלול: הבדלים בין גרסאות בדף
קפיצה לניווט
קפיצה לחיפוש
(←נפטרו) |
חלוקת דולרים (שיחה | תרומות) מ (removed Category:ימי חב"ד using HotCat) |
||
שורה 23: | שורה 23: | ||
{{להיום יום|ד'|אלול}} | {{להיום יום|ד'|אלול}} | ||
[[קטגוריה:ימי חב"ד - חודש אלול|ב ד]] | [[קטגוריה:ימי חב"ד - חודש אלול|ב ד]] |
גרסה מ־07:58, 9 במאי 2018
א | ב | ג | ד | ה | ו | ז | ח | ט | י |
יא | יב | יג | יד | טו | טז | יז | יח | יט | כ |
כא | כב | כג | כד | כה | כו | כז | כח | כט | |
תשרי · חשוון · כסלו · טבת · שבט ·
אדר |
ד' באלול הוא היום הרביעי בחודש אלול.
אירועים ביהדות
- קנ"א - החלו פרעות ביהודי טולדו וברצלונה - ספרד, במסגרת 'גזירות קנ"א'.
- של"ו - בי משה פרובינצלו - הרמ"ף ממנטובה - איטליה, נפטר.
- תרנ"ז - רבי שמואל נהון, רבה של טוטאן - מרוקו, נפטר.
- תרפ"ו - רבי מאיר שמחה הכהן, רבה של דווינסק - לטביה, מחבר הספרים 'משך חכמה' ו'אור שמח', נפטר.
- תשי"ט - רבי מסעוד מדר, מג'רבה - תוניסיה, מחבר ספר 'מים טהורים', נפטר.
- תשמ"ו - רבי יצחק ידידיה פרנקל, רבה של תל אביב, נפטר.
ימי חב"ד
נולדו
- תש"א - הרב גדליהו אקסלרוד, מחשובי רבני חב"ד בארץ הקודש ומרבני קהילת חב"ד חיפה, שימש בעבר כאב בית הדין בחיפה וכראש ישיבת תומכי תמימים באר שבע.
- תש"י - הרב יוסף יצחק פריז, מנהל מוסדות החינוך 'פרנדשיפ סירקל' לילדים מיוחדים ורשת החינוך הבינעירוני 'פרי היברו' במונטריאול.
- תשי"ד - הרב יוסף יצחק אהרונוב, יושב ראש צעירי אגודת חב"ד בארץ הקודש.
- תשמ"א - הרב חיים הלל שפרינגר, משגיח בישיבת חח"ל צפת ומנהל את"ה העולמי.
נפטרו
- תרע"ט - הרב שלמה מנחם מענדל חן, רבה של ניעז'ין ויד ימינו של אדמו"ר הרש"ב בעסקנות הכלל.
- תשנ"ד - הרב אלתר הילביץ, מחסידי אדמו"ר הרש"ב אדמו"ר הריי"צ והרבי ומעורכי האנציקלופדיה תלמודית
הפתגם היומי - ד' באלול - מלוח היום יום |
---|
סדר ברכות התורה: נוגע בטליתו בתחילת הקריאה ובסופה, נושק הטלית במקום שנגע בספר תורה, גולל הספר תורה, מפנה פניו, קצת, לימין ומברך. פותח הספר תורה וקורא.
במעלת מין האנושי, ישנם ארבעה תוארים: אדם – מעלת המוחין והשכל, איש – מעלת הלב והמידות, אנוש – החלישות באחד מהם בשכל או במידות, או בשתיהם, גבר – מתגבר על עצמו להסיר המניעות ועיכובים להשיג אחת המעלות או בשכל או במידות, היינו דגבר עוסק עם האנוש להגביהו למעלת איש או אדם. ומאחר דאפשר לעשות מאנוש איש או אדם, הרי בהכרח דגם באנוש ישנם כל אותם המעלות שישנם באיש וגם באדם. |