ישראל מרוז'ין: הבדלים בין גרסאות בדף

נוספו 40 בתים ,  30 באוגוסט 2017
אין תקציר עריכה
אין תקציר עריכה
אין תקציר עריכה
שורה 19: שורה 19:
[[אדמו"ר הזקן]] אמר על הרוזינאי "אמרו [[צדיק]] כי [[טוב]]", כי היה אז שבע עשרה [[שנה]] בגימטריא [[טוב]] (ועוד מטעמים אחרים).
[[אדמו"ר הזקן]] אמר על הרוזינאי "אמרו [[צדיק]] כי [[טוב]]", כי היה אז שבע עשרה [[שנה]] בגימטריא [[טוב]] (ועוד מטעמים אחרים).


כשנסתלק הרוז'ינאי, ג' חשון תרי"א, היה יום גשום מאד. בשעה שלש קרא [[הצמח צדק]] בליובאוויטש את המשרת שיקרע לו קריעה ל"ע, והורה להביא לו ה[[תפילין]] שלו. אז לא היו שום ידיעות טלגרפיות. כשהרבנית שאלה אותו מה קרה, אמר שהרוז'ינאי נסתלק, וחשב עצמו לאבל.
כשנסתלק הרוז'ינאי, [[ג' חשון]] [[תרי"א]], היה יום גשום מאד. בשעה שלש קרא [[הצמח צדק]] בליובאוויטש את המשרת שיקרע לו קריעה ל"ע, והורה להביא לו ה[[תפילין]] שלו. אז לא היו שום ידיעות טלגרפיות. כשהרבנית שאלה אותו מה קרה, אמר שהרוז'ינאי נסתלק, וחשב עצמו לאבל.


==מכנה את מאמרי [[אדמו"ר האמצעי]] "[[רוח הקודש]]"==
==מכנה את מאמרי [[אדמו"ר האמצעי]] "[[רוח הקודש]]"==
אחד מ[[מלמד תינוקות|מלמדי]] בניו של ר' ישראל היה [[קטגוריה:חסידים מתקופת אדמו"ר האמצעי|מחסידי]] [[אדמו"ר האמצעי]], וברשותו היו מספר כתבים [[מאמר|מאמרים]] שלו, אותם היה מקפיד להסתיר מהרוז'ינר בארון נעול{{הערת שוליים|כנראה משום ההקפדה שהיו לכמה מצדקי אותו דור על [[אדמו"ר האמצעי]] משום דרכו לגלות לכל אף את העניינים הכמוסים והנעלים ביותר ב[[תורת הנסתר]] וה[[חסידות]]}}. באחת הפעמים בהם עסק המלמד בכתבים, יצא לאיזה עניין - מבלי להסתיר את הכתבים. כשחזר - ראה את ר' ישראל עומד בחדרו ומעיין בכתבים. כשהבחין הרוז'ינר במלמד, שאלו של מי הכתבים, וענה לו המלמד כי הם מאמריו של [[אדמו"ר האמצעי]]. בשומעו זאת, נאמר הרוז'ינר בהתפאלות:"[[רוח הקודש]], [[רוח הקודש]] אמיתי..."{{הערת שוליים|מפי המשפיע ר' [[שמואל גרונם]]; מובא ב"רשימות דברים" לרב [[יהודה חיטריק]]}}
אחד מ[[מלמד תינוקות|מלמדי]] בניו של ר' ישראל היה [[קטגוריה:חסידים מתקופת אדמו"ר האמצעי|מחסידי]] [[אדמו"ר האמצעי]], וברשותו היו מספר כתבים [[מאמר|מאמרים]] שלו, אותם היה מקפיד להסתיר מהרוז'ינר בארון נעול{{הערת שוליים|1=נראה משום =ההקפדה שהיו לכמה מצדקי אותו דור על [[אדמו"ר האמצעי]] משום דרכו לגלות לכל אף את העניינים הכמוסים והנעלים ביותר ב[[תורת הנסתר]] וה[[חסידות]]}}. באחת הפעמים בהם עסק המלמד בכתבים, יצא לאיזה עניין - מבלי להסתיר את הכתבים. כשחזר - ראה את ר' ישראל עומד בחדרו ומעיין בכתבים. כשהבחין הרוז'ינר במלמד, שאלו של מי הכתבים, וענה לו המלמד כי הם מאמריו של [[אדמו"ר האמצעי]]. בשומעו זאת, נאמר הרוז'ינר בהתפאלות:"[[רוח הקודש]], [[רוח הקודש]] אמיתי..."{{הערת שוליים|1=מפי המשפיע ר' [[שמואל גרונם]]; מובא ב"רשימות דברים" לרב [[יהודה חיטריק]]}}


== ידידו של [[הצמח צדק]] ==
== ידידו של [[הצמח צדק]] ==
[[הצמח צדק]] היה מנה את ר' ישראל "הרוז'ינר הקדוש"{{הערת שוליים|רשימות היומן עמוד ת"ד}},  ופעם סיפר לבניו: בשעה שה[[צדיק]] ה[[קדוש]] מרוז'ין אומר [[תהלים]], כל ה[[עולם]] פתוח לפניו. וב[[תהלים]] של [[שבת]] הוא רואה בשרשים שבכל עניני ה[[עולם]], ואז הוא יכול לתקן ב[[שורש]] ובמילא נדחית ומתבטלת הגזירה, ואני הנני מסכים על הצעת ה[[צדיק]] ה[[קדוש]] מרוז'ין.
[[הצמח צדק]] היה מנה את ר' ישראל "הרוז'ינר הקדוש"{{הערת שוליים|1=רשימות היומן עמוד ת"ד}},  ופעם סיפר לבניו: בשעה שה[[צדיק]] ה[[קדוש]] מרוז'ין אומר [[תהלים]], כל ה[[עולם]] פתוח לפניו. וב[[תהלים]] של [[שבת]] הוא רואה בשרשים שבכל עניני ה[[עולם]], ואז הוא יכול לתקן ב[[שורש]] ובמילא נדחית ומתבטלת הגזירה, ואני הנני מסכים על הצעת ה[[צדיק]] ה[[קדוש]] מרוז'ין.


סיפר [[המהר"ש]] את סיפור הדבר: [[אהבה]] גדולה וחיבה יתירה היתה בין הרבי [[הצמח צדק]] לבין הרבי מרוז'ין.
סיפר [[המהר"ש]] את סיפור הדבר: [[אהבה]] גדולה וחיבה יתירה היתה בין הרבי [[הצמח צדק]] לבין הרבי מרוז'ין.
שורה 57: שורה 57:
*אוצר סיפורי חב"ד חלק ו'
*אוצר סיפורי חב"ד חלק ו'


 
{{הערות שוליים}}
[[קטגוריה:אדמו"רי רוז'ין]]
[[קטגוריה:אדמו"רי רוז'ין]]
[[קטגוריה:משפחת המגיד]]
[[קטגוריה:משפחת המגיד]]
משתמש אלמוני