שיחה:גדול יהיה תשכ"ב: הבדלים בין גרסאות בדף
קפיצה לניווט
קפיצה לחיפוש
מ (תקלדה) |
כתית למאור (שיחה | תרומות) מאין תקציר עריכה תגית: עריכה ממכשיר נייד |
||
שורה 6: | שורה 6: | ||
הצלחה רבה ומופלגה, ובפרט שכעת אפשר לקיים את דברי הגמרא אודות אנשי ירושלים (שלא היו יושבים בסעודה כו', וד"ל). • '''[[משתמש:כתית למאור|כתית למאור]] • [[שיחת משתמש:כתית למאור|בית הבד]]''' 17:59, י"ח באב, ה'תשע"ז ''<font size="1">(10 באוג' למניינם)</font>'', [[בשורת הגאולה|ימות המשיח]] | הצלחה רבה ומופלגה, ובפרט שכעת אפשר לקיים את דברי הגמרא אודות אנשי ירושלים (שלא היו יושבים בסעודה כו', וד"ל). • '''[[משתמש:כתית למאור|כתית למאור]] • [[שיחת משתמש:כתית למאור|בית הבד]]''' 17:59, י"ח באב, ה'תשע"ז ''<font size="1">(10 באוג' למניינם)</font>'', [[בשורת הגאולה|ימות המשיח]] | ||
:{{א|כתית למאור}} למה אינך כותב זאת בגוף הערך? הערך זה אינו טיוטה אישית.--<span style="white-space:nowrap; font-weight:bold;"> • </span>על [[מצוות בטלות לעתיד לבוא]] כבר המלצת??<span style="white-space:nowrap; font-weight:bold;"> • </span>[[משתמש:הנחה|הנחה]]<span style="white-space:nowrap; font-weight:bold;"> • </span> [[שיחת משתמש:הנחה|לשיחה עימי]] <span style="white-space:nowrap; font-weight:bold;"> • </span> 18:15, כ"ח באב, ה'תשע"ז ''<font size="1">(20 באוג' למניינם)</font>'', [[בשורת הגאולה|ימות המשיח]] 18:15, 20 באוגוסט 2017 (UTC) | :{{א|כתית למאור}} למה אינך כותב זאת בגוף הערך? הערך זה אינו טיוטה אישית.--<span style="white-space:nowrap; font-weight:bold;"> • </span>על [[מצוות בטלות לעתיד לבוא]] כבר המלצת??<span style="white-space:nowrap; font-weight:bold;"> • </span>[[משתמש:הנחה|הנחה]]<span style="white-space:nowrap; font-weight:bold;"> • </span> [[שיחת משתמש:הנחה|לשיחה עימי]] <span style="white-space:nowrap; font-weight:bold;"> • </span> 18:15, כ"ח באב, ה'תשע"ז ''<font size="1">(20 באוג' למניינם)</font>'', [[בשורת הגאולה|ימות המשיח]] 18:15, 20 באוגוסט 2017 (UTC) | ||
:: כי אין לי זמן וכח לסגנן את זה בגוף הערך... • '''[[משתמש:כתית למאור|כתית למאור]] • [[שיחת משתמש:כתית למאור|בית הבד]]''' 18:46, כ"ח באב, ה'תשע"ז ''<font size="1">(20 באוג' למניינם)</font>'', [[בשורת הגאולה|ימות המשיח]] |
גרסה אחרונה מ־20:46, 20 באוגוסט 2017
ר' הנחה, בעניין איחוד הוי' ואלקים המבואר במאמר, יש לשים דגש מסויים על שלושת השלבים שבמאמר בזה, ואכתוב בקצרה כאן:
- שם הוי' הוא הנמשל, הגילוי הלא מוגבל. שם אלקים הוא המשל, הגילוי המוגבל.
- התלמיד מקבל משל (צמצום), וזה כל מה שיש לו; אבל הרב רואה גם במשל המצומצם את כל עומק שכלו.
- כלפי הרב (רק בנמשל - בשמות הוי' ואלקים), גם בשעת הצמצום השכלי אין הסתר. וכמו שיד ימין ויד שמאל אינן מפריעות אחת לשניה.
- ומכיוון שבאמת כך הוא הדבר - שזה רק משל ונמשל, הרי שלא זו בלבד שהצמצום (המשל) אינו מעלים, אלא אדרבה - הוא זה שמגלה את האור (הנמשל). [משל לזה - המובא בראה קראתי - ממים עליונים ותחתונים, שאותו דבר נמשך למטה, ולכן על ידו מתגלה]. ולכן, בכל העולם כולו, בשביל שיהיה ניכר איך שהגשם מהווה משל על האלוקות (הנמשל) צריך עבודה במשך כל הגלות, אבל במקום המקדש זה היה לא על ידי עבודה [בכדי שנדע מה צריך לעשות בעולם (ע"ד מתן תורה - פל"ז בתניא)]. וזה מה שאומר המשיח שליט"א "שהגילוי היה מצד המקום עצמו", ודו"ק.
הצלחה רבה ומופלגה, ובפרט שכעת אפשר לקיים את דברי הגמרא אודות אנשי ירושלים (שלא היו יושבים בסעודה כו', וד"ל). • כתית למאור • בית הבד 17:59, י"ח באב, ה'תשע"ז (10 באוג' למניינם), ימות המשיח
- כתית למאור למה אינך כותב זאת בגוף הערך? הערך זה אינו טיוטה אישית.-- • על מצוות בטלות לעתיד לבוא כבר המלצת?? • הנחה • לשיחה עימי • 18:15, כ"ח באב, ה'תשע"ז (20 באוג' למניינם), ימות המשיח 18:15, 20 באוגוסט 2017 (UTC)
- כי אין לי זמן וכח לסגנן את זה בגוף הערך... • כתית למאור • בית הבד 18:46, כ"ח באב, ה'תשע"ז (20 באוג' למניינם), ימות המשיח