התנוצצות הגאולה: הבדלים בין גרסאות בדף

מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
אין תקציר עריכה
אין תקציר עריכה
שורה 1: שורה 1:
עם בוקרו של האלף השישי, החל משנת ה'ת"ק, החלה חומת הגלות
'''תורת החסידות''' הינה '''טעימה מהגאולה''', כי על ידי הלימוד בה טועמים מהתורה והמהחיים אשר יהיו בימות המשיח ובגאולה האמיתית והשלימה.
להיסדק, ואור הגאולה התחיל להתנוצץ מבין החרכים, עם ישראל זכה לגילוי
הגדול של אור החסידות שנתגלה בשנת ה'תצ"ד (ששה שנים לפני חצות
האלף) על ידי [[הבעש"ט|רבי ישראל בעל שם טוב]], זה שגילה כי לכל יהודי יש בתוכו
[[נשמה אלוקית]] שהיא חלק אלוקה ממעל ממש, ושבכל נברא בעולם נמצא
הקב"ה, הבעל שם טוב חידש שכל מקרה בעולם הוא ב[[השגחה פרטית]] מאת
ה' יתברך בכונה מיוחדת.  


חידושים אלה הם הכנה לגאולה השלימה - גילוי ה'
עם בוקרו של האלף השישי, החל משנת ה'ת"ק, החלה חומת ה[[גלות]] להיסדק, ואור ה[[גאולה]] התחיל להתנוצץ מבין החרכים, עם ישראל זכה לגילוי
בעולם "וידע כל פעול כי אתה פעלתו".
הגדול של אור החסידות שנתגלה בשנת ה'תצ"ד (ששה שנים לפני חצות האלף) על ידי [[הבעש"ט|רבי ישראל בעל שם טוב]], זה שגילה כי לכל יהודי יש בתוכו [[נשמה אלוקית]] שהיא [[חלק אלוקה ממעל ממש]], ושבכל נברא בעולם נמצא הקב"ה, הבעל שם טוב חידש שכל מקרה בעולם הוא ב[[השגחה פרטית]] מאת ה' יתברך בכונה מיוחדת.


ב[[ראש השנה]] שנת ה'תק"ז עשה הבעל שם טוב עליית נשמה להיכל
חידושים אלה הם הכנה ל[[הגאולה האמיתית והשלימה|גאולה השלימה]] - גילוי ה' בעולם, כאשר אז יתקיים הייעוד "וידע כל פעול כי אתה פעלתו" - כל נברא יידע וירגיש את פעולת הבורא בו.
המשיח ושאלו: אימתי קאתי מר? [= מתי יבוא האדון] ענה משיח צדקנו:
"לכשיפוצו מעיינותיך חוצה". [[הפצת המעיינות]] החסידות זוהי ההכנה
האחרונה לגאולה האמיתית והשלימה, וכפי מנהג ישראל לטעום בערב שבת
ממאכלי השבת, כך בימים הסמוכים לאלף השביעי ניתן לנו לטעום מגילוי
פנימיות התורה שיתגלה לעתיד.


בשנת [[תקל"ב]] יסד [[אדמו"ר הזקן]] את [[חסידות חב"ד]], המבארת בתורתה את שיטת החסידות ב[[חכמה]] [[בינה]] ו[[דעת]], ועל ידה
ב[[ראש השנה]] שנת ה'תק"ז עשה הבעל שם טוב עליית נשמה להיכל המשיח ושאלו: אימתי קאתי מר? [= מתי יבוא האדון] ענה משיח צדקנו:
חודרת החסידות באדם ונקבעת ב[[מח|מוחו]] [[לב|ובלבו]].  
"לכשיפוצו מעיינותיך חוצה". [[הפצת המעיינות]] החסידות זוהי ההכנה האחרונה לגאולה האמיתית והשלימה, וכפי מנהג ישראל לטעום בערב שבת
ממאכלי השבת - כך בימים הסמוכים לאלף השביעי ניתן לנו לטעום מגילוי פנימיות התורה שיתגלה לעתיד.


תורת החסידות מבארת
בשנת [[תקל"ב]] יסד [[אדמו"ר הזקן]] את [[חסידות חב"ד]], המבארת בתורתה את שיטת החסידות ב[[חכמה]] [[בינה]] ו[[דעת]], ועל ידה חודרת החסידות באדם ונקבעת ב[[מח|מוחו]] [[לב|ובלבו]].
בהרחבה את פנימיות התורה, רזיה וסודותיה, באופן שכל אחד יכול ללמוד
אותם ולהבינם. גילוי תורת חסידות חב"ד היא מעין הגילוי שיהיה לעתיד
לבוא, כשעסק כל העולם יהיה לדעת את ה', ואז "תורה חדשה מאיתי
תצא" 13 , המשיח יגלה את כל סודות התורה, "סוד טעמיה ומסתר
צפונותיה", והעיקר - שאלקות תחדור בתוך מציאות העולם.


מדור לדור גדל האור והתעצם, אור הגאולה הלך וזרח יותר ויותר, בכל דור
תורת החסידות מבארת בהרחבה את פנימיות התורה, רזיה וסודותיה, באופן שכל אחד יכול ללמוד אותם ולהבינם. גילוי תורת חסידות חב"ד היא מעין הגילוי שיהיה לעתיד לבוא, כשעסק כל העולם יהיה רק "לדעת את השם" - לדעת ולהכיר את בורא העולם, ואז - "תורה חדשה מאיתי תצא", המשיח יגלה את כל סודות התורה, "סוד טעמיה ומסתר צפונותיה", והאלוקות תחדור בתוך המציאות הגשמית של העולם.
התגלה שלב נוסף בפנימיות התורה והמצוות, העולם נעשה ממולא וחדור
יותר ויותר באמת האלוקית.


[[קטגוריה:גאולה ומשיח בזמן הגלות]]
[[קטגוריה:גאולה ומשיח בזמן הגלות]]

גרסה מ־12:07, 23 ביולי 2009

תורת החסידות הינה טעימה מהגאולה, כי על ידי הלימוד בה טועמים מהתורה והמהחיים אשר יהיו בימות המשיח ובגאולה האמיתית והשלימה.

עם בוקרו של האלף השישי, החל משנת ה'ת"ק, החלה חומת הגלות להיסדק, ואור הגאולה התחיל להתנוצץ מבין החרכים, עם ישראל זכה לגילוי הגדול של אור החסידות שנתגלה בשנת ה'תצ"ד (ששה שנים לפני חצות האלף) על ידי רבי ישראל בעל שם טוב, זה שגילה כי לכל יהודי יש בתוכו נשמה אלוקית שהיא חלק אלוקה ממעל ממש, ושבכל נברא בעולם נמצא הקב"ה, הבעל שם טוב חידש שכל מקרה בעולם הוא בהשגחה פרטית מאת ה' יתברך בכונה מיוחדת.

חידושים אלה הם הכנה לגאולה השלימה - גילוי ה' בעולם, כאשר אז יתקיים הייעוד "וידע כל פעול כי אתה פעלתו" - כל נברא יידע וירגיש את פעולת הבורא בו.

בראש השנה שנת ה'תק"ז עשה הבעל שם טוב עליית נשמה להיכל המשיח ושאלו: אימתי קאתי מר? [= מתי יבוא האדון] ענה משיח צדקנו: "לכשיפוצו מעיינותיך חוצה". הפצת המעיינות החסידות זוהי ההכנה האחרונה לגאולה האמיתית והשלימה, וכפי מנהג ישראל לטעום בערב שבת ממאכלי השבת - כך בימים הסמוכים לאלף השביעי ניתן לנו לטעום מגילוי פנימיות התורה שיתגלה לעתיד.

בשנת תקל"ב יסד אדמו"ר הזקן את חסידות חב"ד, המבארת בתורתה את שיטת החסידות בחכמה בינה ודעת, ועל ידה חודרת החסידות באדם ונקבעת במוחו ובלבו.

תורת החסידות מבארת בהרחבה את פנימיות התורה, רזיה וסודותיה, באופן שכל אחד יכול ללמוד אותם ולהבינם. גילוי תורת חסידות חב"ד היא מעין הגילוי שיהיה לעתיד לבוא, כשעסק כל העולם יהיה רק "לדעת את השם" - לדעת ולהכיר את בורא העולם, ואז - "תורה חדשה מאיתי תצא", המשיח יגלה את כל סודות התורה, "סוד טעמיה ומסתר צפונותיה", והאלוקות תחדור בתוך המציאות הגשמית של העולם.