משיח בשר ודם: הבדלים בין גרסאות בדף
אין תקציר עריכה |
אין תקציר עריכה |
||
שורה 1: | שורה 1: | ||
בין שלושה-עשר עיקרי האמונה המופיעים בנוסח "אני מאמין" נמנית גם האמונה בביאת ה[[משיח]]: "אני מאמין באמונה שלימה בביאת המשיח... אחכה לו בכל יום שיבוא". | '''משיח בשר ודם''' מהווה עיקרון באמונה בביאת המשיח. | ||
בין [[שלושה-עשר עיקרי האמונה]] המופיעים בנוסח "אני מאמין" נמנית גם האמונה בביאת ה[[משיח]]: "אני מאמין באמונה שלימה בביאת המשיח... אחכה לו בכל יום שיבוא". | |||
כלומר: אנו מאמינים בהופעת אדם, בשר ודם, שיוציא את עם ישראל מה[[גלות]] אל ה[[גאולה]] האמיתית והשלימה. | כלומר: אנו מאמינים בהופעת אדם, בשר ודם, שיוציא את עם ישראל מה[[גלות]] אל ה[[גאולה]] האמיתית והשלימה. |
גרסה מ־12:17, 20 ביולי 2009
משיח בשר ודם מהווה עיקרון באמונה בביאת המשיח.
בין שלושה-עשר עיקרי האמונה המופיעים בנוסח "אני מאמין" נמנית גם האמונה בביאת המשיח: "אני מאמין באמונה שלימה בביאת המשיח... אחכה לו בכל יום שיבוא".
כלומר: אנו מאמינים בהופעת אדם, בשר ודם, שיוציא את עם ישראל מהגלות אל הגאולה האמיתית והשלימה.
אמנם בתלמוד, מופיעה גם דעתו של רבי הלל שאמר: "אין משיח לישראל", "ה' בעצמו ימלוך עליהם ויגאלם". אלא שהגמרא דחתה את דבריו בתוקף, ופסקה: הגאולה תהיה על ידי משיח בשר ודם, כמפורש בנבואת זכריה "הנה מלכך יבוא לך צדיק ונושע", היינו שיבוא מלך צדיק, והוא יושיע את העם. ובאשר לדברי רבי הלל מוסיפה הגמרא ואומרת, יסלח לו ה' על דבריו.
ובספר "חתם סופר"מוסיף, כי מי שאומר כרבי הלל ש"אין משיח לישראל" הוא כופר בכלל התורה! כי דעתו של רבי הלל בטילה לחלוטין מול דעת רובם המכריע של החכמים הסוברים שיבוא משיח בשר ודם, והלא "יחיד ורבים הלכה כרבים". אם כן, ההלכה הסופית והמוחלטת היא כי "יעמוד מלך מבית דוד".
בדור האחרון, קמו מעט מנגדים שטענו שאדם מדורנו הוא משיח, הרי היא היפך שיטת היהדות, על טענה זו מחה אדמ"ר שליט"א נמרצות בהצביעו על פסיקת הרמב"ם דלעיל.