אפים: הבדלים בין גרסאות בדף
קפיצה לניווט
קפיצה לחיפוש
אין תקציר עריכה |
מ (החלפת טקסט – "אהבה " ב־"אהבה ") |
||
שורה 5: | שורה 5: | ||
==ענינו== | ==ענינו== | ||
אדמו"ר הזקן מבאר{{הערה|בליקוטי תורה פרשת שלח, לט, ב}}, כי ארך אפים הוא כמשמעותו - גילוי ה"פנים" באופן של אריכות ואין סוף, כי [[פנים]] הוא גילוי ההשפעה בדרך התקרבות | אדמו"ר הזקן מבאר{{הערה|בליקוטי תורה פרשת שלח, לט, ב}}, כי ארך אפים הוא כמשמעותו - גילוי ה"פנים" באופן של אריכות ואין סוף, כי [[פנים]] הוא גילוי ההשפעה בדרך התקרבות ו[[אהבה]] וחיבה, משא"כ [[אחוריים]] כמאן דשדי בתר כתפוי. וארך אפים פירוש שיהא גילוי זה ארוך ונמשך עד למטה מאד. | ||
{{הערות שוליים|}} | {{הערות שוליים|}} | ||
[[קטגוריה:י"ג מידות הרחמים]] | [[קטגוריה:י"ג מידות הרחמים]] |
גרסה מ־09:48, 31 באוקטובר 2016
י"ג מידות הרחמים | |
---|---|
|
(ארך) אפים הוא אחד מי"ג מידות הרחמים של אריך אנפין ואחת מהבולטות שבהם (שעל שמה נקרא אריך אנפין בשם זה).
השפעתו
ענין עגולי אריך אנפין הוא המקיף העליון המקיף את כללות העולמות אבי"ע, ומשם יכול להשתלשל רצונו של הקב"ה גם בעולם הגשמי. והטעם שיכול להתפשט שם, כי לנגד אריך אנפין, שהוא בחינת הכתר שלמעלה מן השתלשלות, מעלה ומטה הכל אחד. ולכן נקרא הוא בשם "אריך אנפין" על שם מידת "ארך אפים", שיכול להמשך גם למטה.
ענינו
אדמו"ר הזקן מבאר[1], כי ארך אפים הוא כמשמעותו - גילוי ה"פנים" באופן של אריכות ואין סוף, כי פנים הוא גילוי ההשפעה בדרך התקרבות ואהבה וחיבה, משא"כ אחוריים כמאן דשדי בתר כתפוי. וארך אפים פירוש שיהא גילוי זה ארוך ונמשך עד למטה מאד.
שגיאות פרמטריות בתבנית:הערות שוליים
פרמטרים ריקים [ 1 ] לא מופיעים בהגדרת התבנית ==הערות שוליים==
- ↑ בליקוטי תורה פרשת שלח, לט, ב