ז: הבדלים בין גרסאות בדף
מ (החלפת טקסט – "מאותיות הא"ב" ב־"מאותיות לשון הקודש") תגית: עריכה ממכשיר נייד |
אין תקציר עריכה |
||
שורה 1: | שורה 1: | ||
{{אותיות}} | {{אותיות}} | ||
האות '''ז''' היא האות השביעית מאותיות | האות '''ז''' היא האות השביעית מאותיות הא"ב. | ||
==ענינה== | ==ענינה== | ||
בספר מגן דוד | בספר [[מגן דוד]]{{אות ז}} מבואר כי אות ז רומזת ב[[נצח]], שהיא בבחינת [[חסד]] תחתון (כלומר בבחינת מידת החסד כשמונים את מספר המידות מלמטה למעלה), כי זו שביעית לאותיות וזו שביעית לאצילות מלמעלה למטה, והיא מלשון כלי זי"ן המנצח במלחמות, ועל כן הוראתה במדת הנצח, והוא רמז ל[[מטה האלהי"ם]] אשר ביד [[משה]], אשר נעשו בו כל האותות והמופתים בשנוי ה[[טבע]]יים ונצוח המערכות, שהוא נצוח כל שרי מעלה. | ||
וכן צורת הז כצורת מטה בראש עבה, והיה משה רבינו מכוין דרך מדת הנצח וממשיך אליה כח וחוזק ממה שלמעלה ממנה ומיד היה משדד כל המערכות ומנצח כל הכחות והשרים ועל כן | וכן צורת הז הוא כצורת מטה בראש עבה (כדרך מקל הכאה שראשו עבה יותר מגופו), והיה משה רבינו מכוין דרך מדת הנצח וממשיך אליה כח וחוזק ממה שלמעלה ממנה, ומיד היה משדד כל המערכות ומנצח כל הכחות והשרים ועל כן אמרו ז"ל כי מדת מרע"ה היא הנצח כי דרך הנצח יעלה [[ראיה|לראות]] - לשון השגה כמו ולבי ראה - במלך הגדול שהוא ה[[זעיר אנפין]], ומשם נבואתו וזו היא אספקלריא המאירה דכתיב ושמי ה' לא נודעתי להם, וזו היא עיקר ההבדל שיש בין [[נבואה|נבואת]] משה רבינו ע"ה לנבואת שאר הנביאים, וזהו מה שאמר הקב"ה אם יהיה נביאכם וגו' במראה אליו וגו' לא כן עבדי משה וגו' פה אל פה אדבר בו וגו'. | ||
{{הערות שוליים}} | |||
[[קטגוריה:אותיות]] | [[קטגוריה:אותיות]] |
גרסה מ־04:54, 29 בספטמבר 2016
תבנית:אותיות האות ז היא האות השביעית מאותיות הא"ב.
ענינה
בספר מגן דודתבנית:אות ז מבואר כי אות ז רומזת בנצח, שהיא בבחינת חסד תחתון (כלומר בבחינת מידת החסד כשמונים את מספר המידות מלמטה למעלה), כי זו שביעית לאותיות וזו שביעית לאצילות מלמעלה למטה, והיא מלשון כלי זי"ן המנצח במלחמות, ועל כן הוראתה במדת הנצח, והוא רמז למטה האלהי"ם אשר ביד משה, אשר נעשו בו כל האותות והמופתים בשנוי הטבעיים ונצוח המערכות, שהוא נצוח כל שרי מעלה.
וכן צורת הז הוא כצורת מטה בראש עבה (כדרך מקל הכאה שראשו עבה יותר מגופו), והיה משה רבינו מכוין דרך מדת הנצח וממשיך אליה כח וחוזק ממה שלמעלה ממנה, ומיד היה משדד כל המערכות ומנצח כל הכחות והשרים ועל כן אמרו ז"ל כי מדת מרע"ה היא הנצח כי דרך הנצח יעלה לראות - לשון השגה כמו ולבי ראה - במלך הגדול שהוא הזעיר אנפין, ומשם נבואתו וזו היא אספקלריא המאירה דכתיב ושמי ה' לא נודעתי להם, וזו היא עיקר ההבדל שיש בין נבואת משה רבינו ע"ה לנבואת שאר הנביאים, וזהו מה שאמר הקב"ה אם יהיה נביאכם וגו' במראה אליו וגו' לא כן עבדי משה וגו' פה אל פה אדבר בו וגו'.