סעודת חול – הבדלי גרסאות

מ החלפת טקסט – "מזון " ב־"מזון "
שלום (שיחה | תרומות)
מ החלפת טקסט – " לחם " ב־" לחם "
שורה 3: שורה 3:


[[אדמו"ר המהר"ש]] מסביר, כי ישנם אלה שאוכלים "נהמא דכסופא" - לחם
[[אדמו"ר המהר"ש]] מסביר, כי ישנם אלה שאוכלים "נהמא דכסופא" - לחם
חנם, - לחם שלא הרוויחו אצל השי"ת שיפרנס אותם במאור פנים, אך מזונם הרי גם כן בא מהשי"ת, ככתוב נותן לחם לכל בשר, נקרא ה[[מזון]] "נהמא דכסופא".  
חנם, - [[לחם]] שלא הרוויחו אצל השי"ת שיפרנס אותם במאור פנים, אך מזונם הרי גם כן בא מהשי"ת, ככתוב נותן [[לחם]] לכל בשר, נקרא ה[[מזון]] "נהמא דכסופא".  


[[אהבה|אוהבי ה']], אמר אדמו"ר המהר"ש, צריכים לאכול אפום חרבא - על חוד החרב, כאמור בזוהר {{הערת שוליים|זח"ג קפח, ב.}} "נהמא אפום חרבא ליכול". וזאת, מכיון שכל הדברים [[גשמיות|הגשמיים]] יש בהם ניצוץ של [[קדושה]], אלא שהניצוץ מוטבע בחומריות שבגשמי, והוצאת ניצוץ הקדושה שבגשמי והעלאתו באה על ידי מלחמה. המלחמה מתבטאת בכך - שלא לרצות [[תענוג|ליהנות]] מהגשמיות, לרצות רק את התועלת שמהגשמיות, שתביא לו עזר ב[[תורה]], [[תפלה]], קיום ה[[מצוות]] ועבודת השי"ת.
[[אהבה|אוהבי ה']], אמר אדמו"ר המהר"ש, צריכים לאכול אפום חרבא - על חוד החרב, כאמור בזוהר {{הערת שוליים|זח"ג קפח, ב.}} "נהמא אפום חרבא ליכול". וזאת, מכיון שכל הדברים [[גשמיות|הגשמיים]] יש בהם ניצוץ של [[קדושה]], אלא שהניצוץ מוטבע בחומריות שבגשמי, והוצאת ניצוץ הקדושה שבגשמי והעלאתו באה על ידי מלחמה. המלחמה מתבטאת בכך - שלא לרצות [[תענוג|ליהנות]] מהגשמיות, לרצות רק את התועלת שמהגשמיות, שתביא לו עזר ב[[תורה]], [[תפלה]], קיום ה[[מצוות]] ועבודת השי"ת.