אמירת לחיים: הבדלים בין גרסאות בדף

נוסף בית אחד ,  19 בספטמבר 2016
מ
החלפת טקסט – " יהי' " ב־" יהיה "
מ (החלפת טקסט – " יין" ב־" יין")
מ (החלפת טקסט – " יהי' " ב־" יהיה ")
שורה 10: שורה 10:
הרבי מביא ב[[לוח היום יום]]:
הרבי מביא ב[[לוח היום יום]]:


"באמירת לחיים יש שתי נוסחאות: א) לחיים טובים ולשלום, וטעם הברכה - להיות כי בשתיית היין הנזכרת בפעם הראשונה בתורה היו תוצאות לא טובים - ויחל נח גו' ו[[עץ הדעת]] גפן הי', ולכן מברכים שיין זה יהי' לחיים טובים.  
"באמירת לחיים יש שתי נוסחאות: א) לחיים טובים ולשלום, וטעם הברכה - להיות כי בשתיית היין הנזכרת בפעם הראשונה בתורה היו תוצאות לא טובים - ויחל נח גו' ו[[עץ הדעת]] גפן הי', ולכן מברכים שיין זה יהיה לחיים טובים.  


ב) הרב [[המגיד ממעזריטש]] היה עונה לחיים ולברכה. פעם ב[[התוועדות]] שהי' נוכח רבינו הזקן, ענה רבינו הזקן: לחיים ולברכה. אחרי ה[[התוועדות]] שוחחו החסידים בטעם נוסח זה, ששמעוהו אז פעם הראשונה. אחד החסידים אמר, אשר להיות כי נכנס [[יין]] יצא סוד, ובעבודה הוא התגלות המדות, לכן זקוקים לברכה. והנוסח הוא "לחיים ולברכה" אותיות לב-רכה. אמר על זה [[הצמח צדק]]: זאת יכול לומר חסיד, שהתפלל ועסק בעבודת ה' שלושים שנה.
ב) הרב [[המגיד ממעזריטש]] היה עונה לחיים ולברכה. פעם ב[[התוועדות]] שהי' נוכח רבינו הזקן, ענה רבינו הזקן: לחיים ולברכה. אחרי ה[[התוועדות]] שוחחו החסידים בטעם נוסח זה, ששמעוהו אז פעם הראשונה. אחד החסידים אמר, אשר להיות כי נכנס [[יין]] יצא סוד, ובעבודה הוא התגלות המדות, לכן זקוקים לברכה. והנוסח הוא "לחיים ולברכה" אותיות לב-רכה. אמר על זה [[הצמח צדק]]: זאת יכול לומר חסיד, שהתפלל ועסק בעבודת ה' שלושים שנה.