רשימו: הבדלים בין גרסאות בדף

מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
מ (החלפת טקסט – " משל " ב־" משל ")
אין תקציר עריכה
שורה 7: שורה 7:
ביאור הרשימו על דרך [[משל]] הוא מהשפעת שכל מרב לתלמיד, שכדי שישפיע ההשכלה לתלמיד, תחילה צריך לצמצם כח השכלתו העצמי ויוכלל הגילוי בהעלם כח היולי שבו, ויניח וישאר מכל מקום רק אפס קצהו ההארה מאור אותו השכל הנשפע לתלמידו בכדי שיוכל שאת.
ביאור הרשימו על דרך [[משל]] הוא מהשפעת שכל מרב לתלמיד, שכדי שישפיע ההשכלה לתלמיד, תחילה צריך לצמצם כח השכלתו העצמי ויוכלל הגילוי בהעלם כח היולי שבו, ויניח וישאר מכל מקום רק אפס קצהו ההארה מאור אותו השכל הנשפע לתלמידו בכדי שיוכל שאת.


מבואר כי ענין הרשימו הוא כענין האותיות שנשארו לאחר שנסתלקו ה[[אורות]]. שענין הצמצום הוא כמשל של אורות המלובשים באותיות, שנסתלק השכל והאור של האותיות ונשארו רק האותיו עצמם שהם בבחינת רשימו המרמז על השכל והאור.
מבואר כי ענין הרשימו הוא כענין הזכרון, דהיינו האותיות שנשארו לאחר שנסתלקו ה[[אורות]]. שענין הצמצום הוא כמשל של אורות המלובשים באותיות, שנסתלק השכל והאור של האותיות ונשארו רק האותיו עצמם שהם בבחינת רשימו המרמז על השכל והאור.


[[קטגוריה:צמצום]]
[[קטגוריה:צמצום]]

גרסה מ־18:33, 28 באוגוסט 2016

סדר השתלשלות
לפני הצמצום
עצמות ומהות · מאור · אור אין סוף · עשר ספירות הגנוזות · יחיד · אחד ויחיד · קדמון · טהירו עילאה
הצמצום והקו
צמצום הראשון · טהירו תתאה · מקום פנוי · רשימו · נקודה קו שטח · קו וחוט · עגולים ויושר · אור מקיף · אור פנימי · ראש תוך סוף
בי"ע דכללות
אבי"ע (השתלשלות כללית)

אדם קדמון · עולם העקודים · עולם התוהו · אור ישר · אור חוזר · שם ע"ב · שם ס"ג · שם מ"ה · שם ב"ן

אבי"ע דפרטות
עולמות אצילות בריאה יצירה עשיה

עולם האצילות · עולם הבריאה · עולם היצירה · עולם העשייה · בי"ע · פרסא

סוגי השתלשלות
יש מאין · עילה ועלול · קפיצה ודילוג · אין ערוך

רשימו הוא הכינוי לאורות שנשארו במקום הפנוי שאחר הצמצום. מבואר כי ענין הרשימו הוא כמו האותיות הנשארות לאחר הסתלקות ההשכלה, שאותיות אלו מרמזות על ההשכלה, אך אינם בערך כלל אליה. מן הרשימו נמשך הקו וחוט בבחינת קו הנמשך מנקודה.

ענינו

ענין הרשימו הוא ההתגלות שבמקום הפנוי שאחר הצמצום. שאחר שצמצם הקב"ה את אור אין סוף להיות נכלל במאור, נשאר מן האורות בבחינת רשימו. ומן רשימו זה נמשכו הקו וחוט בבחינת מקיף פנימי וחיצוני.

ביאור הרשימו על דרך משל הוא מהשפעת שכל מרב לתלמיד, שכדי שישפיע ההשכלה לתלמיד, תחילה צריך לצמצם כח השכלתו העצמי ויוכלל הגילוי בהעלם כח היולי שבו, ויניח וישאר מכל מקום רק אפס קצהו ההארה מאור אותו השכל הנשפע לתלמידו בכדי שיוכל שאת.

מבואר כי ענין הרשימו הוא כענין הזכרון, דהיינו האותיות שנשארו לאחר שנסתלקו האורות. שענין הצמצום הוא כמשל של אורות המלובשים באותיות, שנסתלק השכל והאור של האותיות ונשארו רק האותיו עצמם שהם בבחינת רשימו המרמז על השכל והאור.