12,050
עריכות
מ (החלפת טקסט – "תורת החסידות " ב־"תורת החסידות ") |
מ (החלפת טקסט – "מחשבה " ב־"מחשבה ") |
||
שורה 29: | שורה 29: | ||
==בנפש האדם== | ==בנפש האדם== | ||
'''אותיות הכתיבה''' - בנפש האדם, הם האותיות של | '''אותיות הכתיבה''' - בנפש האדם, הם האותיות של ה[[מחשבה]] והדיבור, שאינם מעצם הנפש, אלא, דבר חיצוני. כמו לבוש שרק מלביש את העצם. על אף שה[[מחשבה]] היא ממש מאוחדת עם הנפש, בכל זאת היא מציאות נפרדת, כמו אותיות הכתיבה, שדבוקים בקלף, אך לא מאוחדים, ואדרבא מכסים ומסתירים. | ||
'''אותיות החקיקה''' - בנפש האדם, הם אותיות ה"מחשבה עילאה" היינו מחשבת האדם, בטרם התלבשה אצלו באותיות ומילים, אלא עצם מחשבת השכל, וממילא | '''אותיות החקיקה''' - בנפש האדם, הם אותיות ה"[[מחשבה]] עילאה" היינו מחשבת האדם, בטרם התלבשה אצלו באותיות ומילים, אלא עצם מחשבת השכל, וממילא ה[[מחשבה]] הזאת מאוחדת ממש עם עצם הנפש, כי היא טרם יצאה והתלבשה במילים ואותיות{{הערה|[[אור התורה]] ויקרא חלק ג' עמ' תקלב}}. | ||
'''חקיקה מעבר לעבר''' - [[לימוד התורה]] באופן של יגיעה עצומה, עד שהתורה חוקקת אותו כביכול, מצד לצד, ואנו לו שום מציאות מלבד התורה, וזהו גם הציווי "בחוקותי תלכו" וכפי המוסבר שהכוונה ב"בחוקותי" על [[לימוד התורה]] באופן של חקיקה{{הערה|[[התוועדויות]] [[תשמ"ט]] חלק ג' עמ' 184}}. | '''חקיקה מעבר לעבר''' - [[לימוד התורה]] באופן של יגיעה עצומה, עד שהתורה חוקקת אותו כביכול, מצד לצד, ואנו לו שום מציאות מלבד התורה, וזהו גם הציווי "בחוקותי תלכו" וכפי המוסבר שהכוונה ב"בחוקותי" על [[לימוד התורה]] באופן של חקיקה{{הערה|[[התוועדויות]] [[תשמ"ט]] חלק ג' עמ' 184}}. |