סעודה שלישית: הבדלים בין גרסאות בדף

נוספו 13 בתים ,  5 באוגוסט 2016
מ
החלפת טקסט – "המקובל " ב־"המקובל "
מ (החלפת טקסט – "מוצאי שבת " ב־"מוצאי שבת ")
מ (החלפת טקסט – "המקובל " ב־"המקובל ")
שורה 13: שורה 13:
[[אדמו"ר הזקן]] פוסק שאין לסמוך על הדיעות המקילות בזה, רק בשעת הדחק כאשר אינו יכול לאכול פת מפני שהוא שבע ביותר.
[[אדמו"ר הזקן]] פוסק שאין לסמוך על הדיעות המקילות בזה, רק בשעת הדחק כאשר אינו יכול לאכול פת מפני שהוא שבע ביותר.


בכל זאת היה מנהג [[רבותינו נשיאינו]] לצאת ידי חובה בטעימה כל שהיא, במיני מזונות ופירות, והעיד [[הרבי]] על אביו, הגאון המקובל רבי [[לוי יצחק שניאורסון]], שאכל רק פירות, וכן הורה [[הרבי]] למעשה: "אין צריך פת, אבל צריך לטעום איזה דבר", וכהוראת [[אדמו"ר הרש"ב]] {{הערת שוליים|[[היום יום]] כ"ב אדר א'.}}.
בכל זאת היה מנהג [[רבותינו נשיאינו]] לצאת ידי חובה בטעימה כל שהיא, במיני מזונות ופירות, והעיד [[הרבי]] על אביו, הגאון ה[[קבלה|מקובל]] רבי [[לוי יצחק שניאורסון]], שאכל רק פירות, וכן הורה [[הרבי]] למעשה: "אין צריך פת, אבל צריך לטעום איזה דבר", וכהוראת [[אדמו"ר הרש"ב]] {{הערת שוליים|[[היום יום]] כ"ב אדר א'.}}.


ההסבר לכך הוא: על פי [[תורת החסידות]], סעודה זו, הנרמזת בפעם השלישית שכתוב בתורה "היום" - "לא" תמצאוהו בשדה, מכוונת כנגד הזמן [[לעתיד לבוא]], והיא בדרגה הנעלית של [[יום הכיפורים]], ולכן גם הסעודה בה איננה סעודה רגילה, וכמכוון בלשון [[התורה]] - היום - לא.  
ההסבר לכך הוא: על פי [[תורת החסידות]], סעודה זו, הנרמזת בפעם השלישית שכתוב בתורה "היום" - "לא" תמצאוהו בשדה, מכוונת כנגד הזמן [[לעתיד לבוא]], והיא בדרגה הנעלית של [[יום הכיפורים]], ולכן גם הסעודה בה איננה סעודה רגילה, וכמכוון בלשון [[התורה]] - היום - לא.