עליית העולמות בשבת: הבדלים בין גרסאות בדף
מ (החלפת טקסט – " " ב־" ") |
|||
שורה 2: | שורה 2: | ||
==ענינה== | ==ענינה== | ||
שבת [[אותיות]] | שבת [[אותיות]] "תשב". | ||
עליית העולמות היא כמו שנאמר "שבת וינפש". על דרך [[משל]] ניתן להסביר זאת, מאדם ששובת ונח ממלאכת עבודה כלשהיא: בשעת המלאכה - מתלבש השכל ויורד אל עשיית המלאכה, וכשפוסק ממנה - חוזר שכלו לאיתנו, ועולה למעלה, להשכיל ענינים רוחניים שגבוהים הרבה יותר מהשכל שבמלאכה, שנקרא "מילין דהדיוטא" (=מילים של הדיוט, דהיינו מילים פשוטות ולא גבוהות). ועל דרך זה מובן למעלה ענין העלייה ב[[שבת]] עד רום המעלות. | עליית העולמות היא כמו שנאמר "שבת וינפש". על דרך [[משל]] ניתן להסביר זאת, מאדם ששובת ונח ממלאכת עבודה כלשהיא: בשעת המלאכה - מתלבש השכל ויורד אל עשיית המלאכה, וכשפוסק ממנה - חוזר שכלו לאיתנו, ועולה למעלה, להשכיל ענינים רוחניים שגבוהים הרבה יותר מהשכל שבמלאכה, שנקרא "מילין דהדיוטא" (=מילים של הדיוט, דהיינו מילים פשוטות ולא גבוהות). ועל דרך זה מובן למעלה ענין העלייה ב[[שבת]] עד רום המעלות. |
גרסה מ־16:06, 3 באוגוסט 2016
עליית העולמות בשבת הוא סדר עלייתם של העולמות למקורם בכל שבת ושבת. בימות החול יורדת החיות האלוקית לעולמות, ביום השבת עולה החיות חזרה למקורה, יחד עם הניצוצות אותם ביררה.
ענינה
שבת אותיות "תשב".
עליית העולמות היא כמו שנאמר "שבת וינפש". על דרך משל ניתן להסביר זאת, מאדם ששובת ונח ממלאכת עבודה כלשהיא: בשעת המלאכה - מתלבש השכל ויורד אל עשיית המלאכה, וכשפוסק ממנה - חוזר שכלו לאיתנו, ועולה למעלה, להשכיל ענינים רוחניים שגבוהים הרבה יותר מהשכל שבמלאכה, שנקרא "מילין דהדיוטא" (=מילים של הדיוט, דהיינו מילים פשוטות ולא גבוהות). ועל דרך זה מובן למעלה ענין העלייה בשבת עד רום המעלות.
סדר עליית העולמות
עליית העולמות בשבת היא מדרגה לדרגה, שכל דרגה עולה ומתכללת בדרגה מעליה, וכך עשיה ביצירה, יצירה בבריאה, בריאה באצילות, וכך עד רום המעלות שגם אדם קדמון עולה במאציל העליון.
אופן העליה הוא שפנימיות עולם התחתון עולה ומלביש עולם העליון, וחיצוניות עולם העליון נמשך לפנימיות עולם התחתון.