אברהם ברוך פבזנר: הבדלים בין גרסאות בדף

מ
החלפת טקסט – " " ב־" "
מ (החלפת טקסט – "שחרית " ב־"שחרית ")
מ (החלפת טקסט – " " ב־" ")
שורה 14: שורה 14:
קודם התפלה היה שיעור קבוע ללימוד '[[דא"ח]]' ושו"ע של אדמו"ר הזקן, אחרי התפלה היה מלמד פרק משניות. את המשניות היה אומר אחד מזקני הבע"ב ר' משה דובער, אשר היה מוחזק בזה משנים רבות.
קודם התפלה היה שיעור קבוע ללימוד '[[דא"ח]]' ושו"ע של אדמו"ר הזקן, אחרי התפלה היה מלמד פרק משניות. את המשניות היה אומר אחד מזקני הבע"ב ר' משה דובער, אשר היה מוחזק בזה משנים רבות.


בערבית היה שיעור קבוע ללימוד גמרא, וגם פרק תניא בין מנתה למעריב. אל לימוד התניא היו מתאספים לשמוע בל הבאים לביהכ"נ להתפלל, מפני שהרב פבזנר היה מסביר בטוב טעם ובשפה ברורה "זייער געשמאק און פארשטאנדיק פאר אלעמען".[כנראה היה זה הרושם מלמדו בפאצעפ שעל ישיבה זו נאמר ברשימות דברים שהיה ארבע מקומות ששלחו ללובביטש בתכיפות .......כולם נתקבלו לכיתה הראשונה [נמוכה] אבל לא כן תלמידים מפאצעפ ... שהרב רינ''ג פיתח כשרונותיהם ...נכרים היו באופן לימודם בהיותם בלובביטש בנגלה ובדאח שיהיה בעמקות בלי להטעות את עצמו -ניט נארו זיך ... ע''כ]
בערבית היה שיעור קבוע ללימוד גמרא, וגם פרק תניא בין מנתה למעריב. אל לימוד התניא היו מתאספים לשמוע בל הבאים לביהכ"נ להתפלל, מפני שהרב פבזנר היה מסביר בטוב טעם ובשפה ברורה "זייער געשמאק און פארשטאנדיק פאר אלעמען".[כנראה היה זה הרושם מלמדו בפאצעפ שעל ישיבה זו נאמר ברשימות דברים שהיה ארבע מקומות ששלחו ללובביטש בתכיפות .......כולם נתקבלו לכיתה הראשונה [נמוכה] אבל לא כן תלמידים מפאצעפ ... שהרב רינ''ג פיתח כשרונותיהם ...נכרים היו באופן לימודם בהיותם בלובביטש בנגלה ובדאח שיהיה בעמקות בלי להטעות את עצמו -ניט נארו זיך ... ע''כ]
פעולותיו בענין זה היו גדולות לאין שיעור טובות ומועילות לרבים, הודות חלקת פיו ולשונו הטהור, ודבריו היוצאים מהלב אשר נכנסו בלב השומעים המשיך הרבה מהבע"ב הפשוטים והרחוקים לקרבם לעבודת ה' ותורתו.
פעולותיו בענין זה היו גדולות לאין שיעור טובות ומועילות לרבים, הודות חלקת פיו ולשונו הטהור, ודבריו היוצאים מהלב אשר נכנסו בלב השומעים המשיך הרבה מהבע"ב הפשוטים והרחוקים לקרבם לעבודת ה' ותורתו.


14,699

עריכות