פה: הבדלים בין גרסאות בדף

מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
אין תקציר עריכה
מאין תקציר עריכה
שורה 1: שורה 1:
'''פה''' הוא כינויה של ספירת ה[[מלכות]], שענינה הוא היחס אל החוץ. ענין הפה הוא הדיבור, וזהו ענינה של ספירת המלכות, שהיא לוקחת את ההשפעות של הספירות שלמעלה ממנה, ומוציאה אותם החוצה. לעומת זאת ה[[קול]] מתייחס לספירת היסוד המאירה במלכות.
'''פה''' הוא כינויה של ספירת ה[[מלכות]], כלשון התיקוני זוהר: "מלכות – פה", שענינה הוא היחס אל החוץ. ענין הפה הוא הדיבור, וזהו ענינה של ספירת המלכות, שהיא לוקחת את ההשפעות של הספירות שלמעלה ממנה, ומוציאה אותם החוצה.
 
לעומת זאת ה[[קול]] מתייחס לספירת ה[[יסוד]] המאירה במלכות.


הסבר הדבר הוא משום שכשם שהדיבור אין לו כל משמעות אלא בהיותו מגלה את המחשבה והרגש לגילוי, כך ספירת המלכות תכלית מציאותה היא לגלות את האור שבספירות העליונות ולהמשיכם לעולמות התחתונים בכדי שתתגלה מלכותו של הקב"ה בתחתונים.
הסבר הדבר הוא משום שכשם שהדיבור אין לו כל משמעות אלא בהיותו מגלה את המחשבה והרגש לגילוי, כך ספירת המלכות תכלית מציאותה היא לגלות את האור שבספירות העליונות ולהמשיכם לעולמות התחתונים בכדי שתתגלה מלכותו של הקב"ה בתחתונים.


[[קטגוריה:פתח אליהו]][[קטגוריה:ספירת המלכות]]
[[קטגוריה:פתח אליהו]][[קטגוריה:ספירת המלכות]]

גרסה מ־16:40, 11 ביולי 2016

פה הוא כינויה של ספירת המלכות, כלשון התיקוני זוהר: "מלכות – פה", שענינה הוא היחס אל החוץ. ענין הפה הוא הדיבור, וזהו ענינה של ספירת המלכות, שהיא לוקחת את ההשפעות של הספירות שלמעלה ממנה, ומוציאה אותם החוצה.

לעומת זאת הקול מתייחס לספירת היסוד המאירה במלכות.

הסבר הדבר הוא משום שכשם שהדיבור אין לו כל משמעות אלא בהיותו מגלה את המחשבה והרגש לגילוי, כך ספירת המלכות תכלית מציאותה היא לגלות את האור שבספירות העליונות ולהמשיכם לעולמות התחתונים בכדי שתתגלה מלכותו של הקב"ה בתחתונים.