1,368
עריכות
אין תקציר עריכה |
די העכסטע צייט (שיחה | תרומות) אין תקציר עריכה |
||
שורה 3: | שורה 3: | ||
:צודק, היה לי משום מה בראש שזה לא שייך לכאן. סורי.--[[משתמש:chabadnik|chabadnik]] - [[שיחת משתמש:chabadnik|שיחה]] 16:28, 6 ינואר 2009 (EST) | :צודק, היה לי משום מה בראש שזה לא שייך לכאן. סורי.--[[משתמש:chabadnik|chabadnik]] - [[שיחת משתמש:chabadnik|שיחה]] 16:28, 6 ינואר 2009 (EST) | ||
::בעצם נזכרתי למה הורדתי את זה :), זה נראה לי אמנם שייך ל"הקהל בדורנו", אבל לא ל"'''מצות''' הקהל בדורנו". מסכים איתי? --[[משתמש:chabadnik|chabadnik]] - [[שיחת משתמש:chabadnik|שיחה]] 16:30, 6 ינואר 2009 (EST) | ::בעצם נזכרתי למה הורדתי את זה :), זה נראה לי אמנם שייך ל"הקהל בדורנו", אבל לא ל"'''מצות''' הקהל בדורנו". מסכים איתי? --[[משתמש:chabadnik|chabadnik]] - [[שיחת משתמש:chabadnik|שיחה]] 16:30, 6 ינואר 2009 (EST) | ||
מתוך הקטגוריה, לא שייך לכתוב טקסט בקטגוריה.--[[משתמש:די העכסטע צייט|די העכסטע צייט]] - [[שיחת משתמש:די העכסטע צייט|שיחה]] 10:50, 20 במרץ 2016 (UTC) | |||
ל[[מצות הקהל]] ישנה הגדרה מיוחדת שאין לשאר המצוות: מטרתה של מצות הקהל היא חלק מהמצוה עצמה - "חיזוק דת האמת" [[יראה|ליראה]] את השם. | |||
ועל כן, למרות שלדאבוננו [[בית המקדש]] אינו עומד על תילו, ואין אפשרות לקיים את מצות הקהל כפשוטה - הרי ש"קלקלתנו זוהי תקנתנו", וקיומה של המצוה ב[[רוחניות]], עד שנזכה לראות בבנין בית המקדש, מוטל על כל אחד ואחת מאיתנו. לא רק בבחינת "[[זכר להקהל]]", אלא קיום המצוה עצמה. | |||
משנה תוקף וחשיבות מקבלת מצות יראת השם בימי [[שנת הקהל]], היות ויראת השם נעשית חלק מכל העם כולו - האנשים והנשים והטף, וקיום המצוה מקיף את כל חלקי ושכבות העם כפי שמתאחד יחד למציאות של "עם", למרות חילוקי הדרגות שבו. | |||
מצות הקהל כיום הינה - ההתקהלות של כל עם ישראל, או של עם ישראל באיזור מסויים, מקום מסויים או בית מסויים, וההתחזקות בהזדמנות זו ביראת השם המובילה לקיום ה[[תורה]] וה[[מצוות]]. | |||
והיות שאנו מצווים על יראת השם כל הימים, על כן פעולתה של מצות הקהל ברוחניות שייכת וישנה במשך כל הימים, אף בימים שאינם שנת הקהל. |