שיחה:באתי לגני: הבדלים בין גרסאות בדף

מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
שורה 17: שורה 17:
:עיינתי ולכן גם הפניתי לדף השיחה בערכו ששם משום מה לא הוסכם עם נימוק זה. -- [[משתמש:ד. שטרן|דָּרַךְ כּוֹכָב]] • [[שיחת משתמש:ד. שטרן|שיחה]] • כ"ח באדר א' ה'תשע"ו, 11:47 • '''<span style="color: indigo">יחי המלך המשיח!</span>'''
:עיינתי ולכן גם הפניתי לדף השיחה בערכו ששם משום מה לא הוסכם עם נימוק זה. -- [[משתמש:ד. שטרן|דָּרַךְ כּוֹכָב]] • [[שיחת משתמש:ד. שטרן|שיחה]] • כ"ח באדר א' ה'תשע"ו, 11:47 • '''<span style="color: indigo">יחי המלך המשיח!</span>'''
::אתה לא צודק משום שלא קיבלתי תגובה לדברי שם, כך שהטענה שדברי לא התקבלו - לא נכון. ידידנו "כתית" שיפר את הנוסח (במהלכה גם השמיט ממנו תיבה אחת בראשיתה, שידועה ומפורסמת בעולם שאמרה, אלא שאנו כחסידים לא נהין לחזור עליה) איני מבין כלל מה חשב בשעה שערך האם להוכיח שהרבי אמר על עצמו שהוא משיח, מה לנו להביא ראיה ממנו הרי יש את הדברים בעצמם. ואם לתאר את מעלותיו של הגרי"ז שהוא חכם הרואה את הנולד כמדומני שישנם עוד כמה מעלות בהם יראה יותר מעלותיו ומהם לא יצא נזק תדמיתי לחב"ד. כמובן גם בערך זה לא ברור בדיוק לשם מה הוא מצוטט, כאמור.
::אתה לא צודק משום שלא קיבלתי תגובה לדברי שם, כך שהטענה שדברי לא התקבלו - לא נכון. ידידנו "כתית" שיפר את הנוסח (במהלכה גם השמיט ממנו תיבה אחת בראשיתה, שידועה ומפורסמת בעולם שאמרה, אלא שאנו כחסידים לא נהין לחזור עליה) איני מבין כלל מה חשב בשעה שערך האם להוכיח שהרבי אמר על עצמו שהוא משיח, מה לנו להביא ראיה ממנו הרי יש את הדברים בעצמם. ואם לתאר את מעלותיו של הגרי"ז שהוא חכם הרואה את הנולד כמדומני שישנם עוד כמה מעלות בהם יראה יותר מעלותיו ומהם לא יצא נזק תדמיתי לחב"ד. כמובן גם בערך זה לא ברור בדיוק לשם מה הוא מצוטט, כאמור.
:::אצטט מתוך דברי המנהל ר' שיע בדף השיחה שם: "הנחה, לי הדבר לא פשוט כלל. לדברים שליליים חובה להביא מקור, דברים חיוביים קל יותר לדעתי להכניס גם בלי מקור ברור. ובהקדים, שברור שבעולם אידיאלי היינו מכניסים רק דברים עם מקור ברור, וכמו"כ דבר חיובי שברור שאין לו מקור לא נכניס, אבל כאשר יש שמועה מפורסמת רק שאין לנו כרגע מקור ברור וקביל אנציקלופדית, לדעתי יש להכניס, ואם לא נצטרך למחוק חצי מחב"דפדיה."
:::אמנם בדפי השיחה אתה נמנע משום מה מלחתום אבל על העריכה שאתה מייחס לכתית רשום שמך. ומה שחשבת בשמו או שהוא חשב וייחס לך, לפי הבנתי, הוא לתאר עד כמה פשוטה ההבנה מהמאמר בו מציב הרבי את ייעוד דורנו ונשיאו - שגם ת"ח לא חסידיים מבינים זאת. -- [[משתמש:ד. שטרן|דָּרַךְ כּוֹכָב]] • [[שיחת משתמש:ד. שטרן|שיחה]] • כ"ח באדר א' ה'תשע"ו, 12:08 • '''<span style="color: indigo">יחי המלך המשיח!</span>'''

גרסה מ־14:08, 8 במרץ 2016

לא מתאים יותר שיהיה השם, מאמר באתי לגני תשי"א? --שיע 15:03, 2 בפברואר 2012 (UTC)

אולי כדאי באמת שהערך יעסוק בכל ההמשך "באתי לגני" של הרבי ולא רק במאמר הראשון ובכל אופן נראה לי שיש להוסיף בסוגריים "(מאמר)". --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח), י"ג בשבט ה'תשע"ב 09:06, 6 בפברואר 2012 (UTC)

למה לא 'מאמר באתי לגני' בלי סוגריים? יש לנו מדיניות עקבית בעניין? --שיע 12:19, 8 בפברואר 2012 (UTC)

מאמר זהו מאמר אחד והערך מתעדת לעסוק בסוגיות מאמרי באתי לגני. סוגריים מציינים תחום ולא שם ערך ולכן לדעתי עדיף בסוגריים. --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח), ט"ז בשבט ה'תשע"ב 08:19, 9 בפברואר 2012 (UTC)

ראו גם

למה זה טוב - רשימת ה"ראו גם" הארוכה בסוף הערך? (אני לא יודע מה צריך להוריד. אבל כך זה בודאי לא לענין... בקונטרס בית רבינו שבבבל אין הפניות לגלות, בית הכנסת, בית המקדש, שכינה וכו'... ופשוט). קרייזי אבאוט משיחמביאים אותו ביחד 10:06, 10 בינואר 2016 (UTC)

עזרה

אחרי שהכנסתי את הטקסט של תוכן המאמר נחסם לי הערך לעריכה על ידי אינטרנט אתרוג (מסיבה לא ברורה), מכיוון שנשמט החלק הראשון של המאמר ואין בידי להכניסו, אני מעתיק זאת כאן ע"מ שמי שבידו יכניסו, תודה.--הנחה - שיחה 12:36, 20 בינואר 2016 (UTC)

על הפסוק "באתי לגני" דרשו חז"ל שזוהי אמרתו של הקב"ה אודות התגלותו בעולם במתן תורה, שהיא מקומו מהעבר מפני שכבר בתחילת הבריאה 'עיקר שכינה בתחתונים היתה'. אלא שע"י חטאים הסתלקה, ושוב חזרה והתגלתה על ידי שבעה צדיקים עד משה רבינו שהמשיכו אותה מטה מטה, זאת בעיקר על ידי בניין המשכן עליה נאמר: "ועשו לי מקדש ושכנתי בתוכם". וזהו גם עבודת כל אחד מישראל לעשות בתוכו עצמו ומהעולם 'משכן', כי כוונת הבריאה היא בכדי לעשות להקב"ה דירה בתחתונים, והוא על ידי העבודה של אתכפיא ואתאפכא, שעל ידם נמשך אור הסובב כל עלמין שהוא מאיר בכולהו עלמין בשווה.
זה כן נכנס לערך, מה הבעיה? קרייזי אבאוט משיחמביאים אותו ביחד 11:23, 21 בינואר 2016 (UTC)

דברי הגריד

"כוכב" לפני שאתה משחזר, תעיין בהסטוריית העריכה ותראה שהיא בהחלט נומקה.

עיינתי ולכן גם הפניתי לדף השיחה בערכו ששם משום מה לא הוסכם עם נימוק זה. -- דָּרַךְ כּוֹכָבשיחה • כ"ח באדר א' ה'תשע"ו, 11:47 • יחי המלך המשיח!
אתה לא צודק משום שלא קיבלתי תגובה לדברי שם, כך שהטענה שדברי לא התקבלו - לא נכון. ידידנו "כתית" שיפר את הנוסח (במהלכה גם השמיט ממנו תיבה אחת בראשיתה, שידועה ומפורסמת בעולם שאמרה, אלא שאנו כחסידים לא נהין לחזור עליה) איני מבין כלל מה חשב בשעה שערך האם להוכיח שהרבי אמר על עצמו שהוא משיח, מה לנו להביא ראיה ממנו הרי יש את הדברים בעצמם. ואם לתאר את מעלותיו של הגרי"ז שהוא חכם הרואה את הנולד כמדומני שישנם עוד כמה מעלות בהם יראה יותר מעלותיו ומהם לא יצא נזק תדמיתי לחב"ד. כמובן גם בערך זה לא ברור בדיוק לשם מה הוא מצוטט, כאמור.
אצטט מתוך דברי המנהל ר' שיע בדף השיחה שם: "הנחה, לי הדבר לא פשוט כלל. לדברים שליליים חובה להביא מקור, דברים חיוביים קל יותר לדעתי להכניס גם בלי מקור ברור. ובהקדים, שברור שבעולם אידיאלי היינו מכניסים רק דברים עם מקור ברור, וכמו"כ דבר חיובי שברור שאין לו מקור לא נכניס, אבל כאשר יש שמועה מפורסמת רק שאין לנו כרגע מקור ברור וקביל אנציקלופדית, לדעתי יש להכניס, ואם לא נצטרך למחוק חצי מחב"דפדיה."
אמנם בדפי השיחה אתה נמנע משום מה מלחתום אבל על העריכה שאתה מייחס לכתית רשום שמך. ומה שחשבת בשמו או שהוא חשב וייחס לך, לפי הבנתי, הוא לתאר עד כמה פשוטה ההבנה מהמאמר בו מציב הרבי את ייעוד דורנו ונשיאו - שגם ת"ח לא חסידיים מבינים זאת. -- דָּרַךְ כּוֹכָבשיחה • כ"ח באדר א' ה'תשע"ו, 12:08 • יחי המלך המשיח!