שיחה:מגילת אסתר: הבדלים בין גרסאות בדף

מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
שורה 2: שורה 2:
==כותבה==
==כותבה==
יש להרחיב על פי הכתוב במגילה עצמה פרק ט ועל פי המפרשים שם (כמה כתבו אחד או שתים מי כתב ומי קבע שהוא מכ"ד ספרים) ועל פי הגמ' בבלי ירושלמי ולקוטי שיחות חלק ט"ז שיחה לפורים הא' וכמובן להרחיב על פי המבואר שם בשייכות המגילה ל[[אסתר]] דווקא.--[[משתמש:הנחה|הנחה]] - [[שיחת משתמש:הנחה|שיחה]] 17:48, 25 בפברואר 2015 (UTC)
יש להרחיב על פי הכתוב במגילה עצמה פרק ט ועל פי המפרשים שם (כמה כתבו אחד או שתים מי כתב ומי קבע שהוא מכ"ד ספרים) ועל פי הגמ' בבלי ירושלמי ולקוטי שיחות חלק ט"ז שיחה לפורים הא' וכמובן להרחיב על פי המבואר שם בשייכות המגילה ל[[אסתר]] דווקא.--[[משתמש:הנחה|הנחה]] - [[שיחת משתמש:הנחה|שיחה]] 17:48, 25 בפברואר 2015 (UTC)
==תאריכי הגלות והסעודה==
ב[http://www.hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=46817&st=&pgnum=155 סדר הדורות חלק א (132)].)  מובא כי סעודת אחשוורוש היתה בשנת ג'שצ"ה, ועפ"י המבואר במסכת מגילה (יא, ב) לפי חישובו עברו אז שבעים שנה מתחילת גלות בבל, ולפי"ז גלות בבל היתה בשנת ג'תכד
אולם עפ"י מה שכתוב שם (סדר הדורות) שחורבן הבית היה בשנת ג'של"ח כידוע, ושמנה עשרה שנה קודם היה מלכות נבוכדנצר שהוא בשנת ג'ש"כ (כמבואר שם בגמ'), ואחרי שמונה שנים ממנה היה תחילת הגלות (כמבואר שם בגמ') א"כ תחילת הגלות היתה בג' שכ"ז (כ"ה גם בסדר הדורות) א"כ  אינו שביעים שנה. אשמח להבהרות ממי שיודע.--[[משתמש:הנחה|הנחה]] - [[שיחת משתמש:הנחה|שיחה]] 10:40, 1 במרץ 2016 (UTC)
:אינני זוכר כרגע במדוייק, אבל יש אגרת של הרבי הקודם (לרבנית חי' מושקא - נדפס באג"ק חט"ו), שאומרת שהנס היה בג'ת"ה או משהו כזה. כך או כך, 1. בניין הבית השני ג'ת"ח. 2. אני חושב שזה חשבון מגלות החרש והמסגר..<span style="white-space:nowrap; font-weight:bold;">&nbsp;•&nbsp;</span> [[משתמש:כתית למאור|מתעקשים]] <span style="white-space:nowrap; font-weight:bold;">&nbsp;•&nbsp;</span> [[שיחת משתמש:כתית למאור|ועידת ליובאוויטש]] 02:56, 2 במרץ 2016 (UTC)
::אם בנין בית שני הוא בג'ת"ח הרי ארבעה עשרה שנה קודם בג'שצ"ד מלך אחשוורוש, שלש שנים אחרי זה הוא ג'שצ"ז היתה הסעודה וא"כ הוא שבעים שנה לגלות החרש והמסגר שהיתה בג'שכ"ז אבל כאמור זמן הסעודה כתוב במקורות הנ"ל באופן אחר, גם המקור שהבאת בשם הרבי הריי"צ היא כנ"ל (דא"ג, כמדומה לי שאין לקחת את הכתוב באגרת הנ"ל כשיטת הרבי בענין שהרי כללות הכוונה של הרבי שם הוא לא לציין מספרים ותאריכים ודבריו שם הם בהסתמך על הכתוב בסדר הדורות יוסיפון וכיו"ב כמצויין בהערות של המו"ל).--[[משתמש:הנחה|הנחה]] - [[שיחת משתמש:הנחה|שיחה]] 10:04, 2 במרץ 2016 (UTC)
== ערכים מורחבים ==
== ערכים מורחבים ==



גרסה מ־15:56, 6 במרץ 2016

אדג, זה עוד בשלבי עריכה? --טראכט גוט וועט זיין גוט. שלום - סוכת (שיחת) שלום 09:20, 4 באפריל 2010 (UTC)

כותבה

יש להרחיב על פי הכתוב במגילה עצמה פרק ט ועל פי המפרשים שם (כמה כתבו אחד או שתים מי כתב ומי קבע שהוא מכ"ד ספרים) ועל פי הגמ' בבלי ירושלמי ולקוטי שיחות חלק ט"ז שיחה לפורים הא' וכמובן להרחיב על פי המבואר שם בשייכות המגילה לאסתר דווקא.--הנחה - שיחה 17:48, 25 בפברואר 2015 (UTC)

ערכים מורחבים

במצב הנוכחי, לאור השקעתו הרבה של הרה"ג הנחה, לפענ"ד כדאי לפצל מכאן לערך נפרד סעודת אחשוורוש - לאחר שיתווסף הקדמה מהי הסעודה (לא כמו הציטוט עכשיו) - וכאן להזכיר רק בקצרה.

ואם תהיה השקעה בעוד נושאים, אפשר לעשות גם עליהם ערכים מורחבים (כמו: גזירת המן, קביעת חג הפורים, המן הרשע, וכד'... מלבד הערך המיוחל שנים מרדכי היהודי). • קרייזי אבאוט משיחבואו נרקוד ביחד! 07:32, 4 במרץ 2016 (UTC)

לכאורה חסר לשלמות העניין פסקאות הבאות: אופי הסעודה, סעודת ושתי, קריאתה לאחשוורוש וגזר דינה.--הנחה - שיחה 14:54, 4 במרץ 2016 (UTC)
בוצע חלקית, כולם מוזמנים לעזור ולהרחיב בערך החדש, להוסיף מדרשי חז"ל וביאורי הרבי שליט"א וכו' וכו'. וכמובן להמשיך להרחיב ערך זה... • קרייזי אבאוט משיחבואו נרקוד ביחד! 11:49, 6 במרץ 2016 (UTC)